This study aims to investigate the comparison of G and Phi coefficients calculated both
by a fully crossed (bxpxm) design (b: person; p: rater; m:item) and a nested (bx(m:p)) design
in which items are nested in raters but individuals are crossed with items and raters in the
process of grading English Composition Writing Skill. The study consists of students who
attend a private university and 3 raters. According to the results, G and Phi coefficients of the
fully crossed design were higher. In terms of sources of variance, while person has the highest
percentage in total variance in fully crossed design, occasion has relatively low percentage.
Findings indicate that fully crossed design yields more reliable results in classroom practices.
In this respect, fully crossed design is recommended for classroom practices.
Bu çalışmada İngilizce Kompozisyon Yazma Becerisinin puanlanması sürecinde tümüyle çaprazlanmış desenin (bxpxm) ve maddelerin puanlayıcıya yuvalandığı ancak bireylerin maddeler ve puanlayıcılar ile çaprazlanmış olduğu yuvalanmış desenin (bx(m:p)) kullanıldığı durumlarda elde edilen G ve Phi katsayılarının karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmaya bir vakıf üniversitesi hazırlık okulunda öğrenim gören ve 3 puanlayıcı dahil olmuştur. Çalışma sonucunda tümüyle çaprazlamış desen ile elde edilen G ve Phi katsayıları daha yüksek çıkmıştır. Değişkenlik kaynaklarına göre varyans bileşenleri incelendiğinde birey ana etkisine ilişkin varyans tümüyle çaprazlanmış desen için daha yüksekken kalan etkiye ilişkin varyans değeri daha düşüktür. Bu bulgular sınıf içi uygulamalarda tümüyle çaprazlanmış desenin daha güvenilir sonuçlar verdiğini göstermektedir. Bu bağlamda sınıf içi uygulamalarda zorunlu kalınmadıkça tümüyle çaprazlanmış desenin kullanılması önerilmektedir.
Puanlayıcılar arası Güvenirlik Genellenebilirlik Kuramı Tümüyle Çaprazlanmış Desenler Yuvalanmış Desenler
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2017 |
Acceptance Date | April 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 25 Issue: 1 |