Erasmus Intensive Programme: Doctoral Studies in Research Methodologies is a shortterm
study programme joining students and supervisors from various doctoral institutions
representing the participants’ countries. The main aim of the programme is to enhance the
experience of doctoral studies across the participating universities. The purpose of this study
is to investigate the perspectives of PhD candidates who have engaged in an international
doctoral project about qualitative methodology. During the two weeks project process,
participants had carried out intercultural experiences and interactions about qualitative
research methodological perspectives from different supervisors. This study utilized a
qualitative, phenomenological design. 10 semi-structured interviews be conducted with students
who engaged in international learning opportunities. The interviews be coded and analyzed using interpretative phenomenological approach. Based on the findings it was determined that
IP allows participants to progress in the context of individual and research methods, there
was individual responsibilities in IP process and the process allows to face to face interaction.
Increasing the number of similar projects are recommended for researchers and practitioners.
Yoğunlaştırılmış Erasmus Programı: Doktora Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri, çeşitli
ülkelerin enstitülerini temsil eden öğrenci ve öğretim elemanlarının katıldığı kısa süreli bir
programdır. Programın temel amacı, katılımcı üniversitelerin doktora düzeyindeki araştırma
deneyimlerini genişletmektir. Bu araştırmanın amacı, nitel araştırma hakkında uluslararası
bir projeye katılan doktora öğrencilerinin bakış açılarını ortaya çıkarmaktır. İki haftalık proje
süresince, katılımcılar kültürler arası etkileşim ve farklı danışmanlarla nitel araştırmaya
ilişkin etkileşimde bulunmuşlardır. Bu araştırma fenomenoloji deseninde nitel bir araştırmadır.
Uluslararası öğrenme fırsatı yaşamış 10 doktora öğrencisi ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler yorumlayıcı fenomenolojik yaklaşım kullanılarak kodlanmış
ve analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak IP’nin katılımcıların
bireysel ve araştırma yöntemleri bağlamında gelişimine olanak sağladığı, IP sürecinde
bireysel sorumlulukların bulunduğu ve sürecin yüz yüze etkileşime olanak sağladığı sonuçları
yer almaktadır. Benzer projelerin sayısının artırılması araştırmacı ve uygulayıcılar açısından
önerilmektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2017 |
Acceptance Date | October 20, 16 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 25 Issue: 3 |