Bu araştırmanın amacı, uluslararası TEDS-M çalışması için
geliştirilmiş Öğretmen Eğitimi Programının Etkinliği Hakkında İnanışlar
Ölçeği’nin (Tatto vd., 2008) Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliğini
incelemektir. Araştırma Türkiye’nin yedi farklı bölgesinden rastgele seçilen
birer üniversiteden toplam 583 ilköğretim matematik öğretmeni adayı üzerinde
yürütülmüştür. Açımlayıcı faktör analizi (AFA) sonucunda toplam açıklanan
varyansın %65 olduğu ve maddelerin tek faktör altında toplandığı görülmüştür.
Doğrulayıcı faktör analizinde (DFA) tek boyutlu modelin iyi uyum verdiği
görülmüştür (x2=25.83, sd=9, RMSEA=0.08, GFI=0.96, AGFI=0.89, CFI=0.98, NFI=0.97,
NNFI=0.95). Türkçe formda bulunan maddeler ile toplam arasındaki korelasyon
katsayılarının 0.78 ile 0.84 arasında değiştiği bulunmuştur. Ölçeğin iç
tutarlılık güvenirlik katsayısı 0.90 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlar ölçeğin
Türkçe formunun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
Program etkinliği hakkında inanışlar ilköğretim matematik öğretmeni adayı ölçek uyarlama geçerlik güvenirlik
The aim of this research is examine the psychometric
properties of the Scale of Beliefs
About the Effectiveness of Teacher Education Program developed for the
international TEDS-M Study (Tatto et al., 2008). The research was conducted on
583 preservice elementary mathematics teachers from different universities
selected randomly from seven different geographical regions of Turkey. As a
result of the exploratory factor analysis, it was found that total explained
variance was 65% and that the items were grouped under a single factor. Results
of confirmatory factor analysis demonstrated that the scale yielded single
factor as the original form and that the model was well fit (x2=25.83, df=9,
RMSEA=0.08, GFI=0.96, AGFI=0.89, CFI=0.98, NFI=0.97, NNFI=0.95). Corrected
item-total correlations ranged 0.78 to 0.84. Internal consistency coefficient was
found as 0.90 for the scale. These results show that the Turkish form of the
scale is a valid and reliable instrument.
Beliefs about program effectiveness preservice elementary mathematics teachers scale adapta-tion validity reliability
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2018 |
Acceptance Date | July 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 3 |