Bu araştırmanın amacı devlet ve özel
okulların her ikisinde de görev yapmış sınıf öğretmenlerinin deneyimleri
bağlamında, özel okul ve devlet okullarında öğretim programlarını uygulama
açısından ne gibi farklılıkların olduğunu ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel
araştırma desenlerinden olgubilim deseninde yürütülmüştür. Araştırma verileri
yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Veriler içerik analizi
yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda özel okulda çalışan
öğretmenlerin öğretim programının içeriğine bağlı kaldıkları, ek kaynak
aldırdıkları ve bazı derslere daha fazla ağırlık verdikleri görülmüştür. Özel
okullarda yönetimin desteği, öğrencilerin hazırbulunuşluğu ve okulun
fiziki donanımın iyi olması nedeniyle öğretim programını uygulamada kullanılan
yöntem ve teknik bakımından farkın olduğu, ölçme ve değerlendirme bakımından
deneme sınavlarıyla öğrencileri değerlendirme dışında farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
This research
concentrates on the differences in implementing curriculum in
private and state schools within the context of the experiences of private
school classroom teachers who worked at state schools. This qualitative
research has a phenomenological design. Content analysis was used during data
analysis. Research results have revealed that classroom teachers working at
private schools stick to the content of the program, support the use of
resource books and attach much more significance to some of the lessons. Due to
the support of the management in private schools, the readiness of the students
and physical equipment of the school, a difference has been determined in terms
of the methods and techniques used in the implementation process of the curriculum.
There has been no difference across measurement and evaluation except for
testing students with pilot
tests.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2019 |
Acceptance Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 27 Issue: 4 |