This study aims to reveal what prospective secondary math teachers think about computerassisted mathematics in the context of teaching derivative applications with dynamic software. Structured interview method is employed to collect data from five prospective teachers in the fourth year of secondary mathematics teaching program. The results show that, prospective teachers think computer-assisted mathematics instruction serves the idea of providing a graphical representation to students to enable them to get a quick grasp of the concept. Moreover, computer-assisted teaching of derivative applications is believed to concretize and visualize the subject helping the students to make an inference. Along with this, they stated that they would prefer to use board together with computers while teaching derivative applications.
Computer-Assisted Mathematics Dynamic Software Derivative Applications Prospective Mathematics Teachers
Bu araştırma, ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının dinamik bir yazılım kullanılarak yapılan, bilgisayar destekli matematik öğretimini ve özellikle türevin uygulamaları konusunun öğretimini nasıl değerlendirdiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Veriler ortaöğretim matematik öğretmenliği dördüncü sınıfında öğrenim gören beş öğretmen adayıyla yapılan yapılandırılmış görüşme ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adayları bilgisayar destekli matematik öğretiminin temel amacının öğrencinin konuyu görsel olarak anlamasını sağlamak, öğrenciye konuyu daha kısa sürede öğretmek olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının türevin uygulamaları konusunun bilgisayar destekli öğretiminin konuyu somutlaştırdığını, görselleştirdiğini ve öğrencinin kendisinin bir çıkarımda bulunmasını sağladığını düşündükleri görülmüştür. Ayrıca türevin uygulamaları konusunun öğretiminde tahta ve bilgisayarı birlikte kullanacaklarını belirtmişlerdir
Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi Dinamik Yazılımı Türevin Uygulamaları Matematik Öğretmeni Adayları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 20 Issue: 3 |