BibTex RIS Cite

DEVELOPMENT OF ELEMENTARY SCIENCE AND MATHEMATICS TEACHERS’ COMPETENCE IN MEASUREMENT AND EVALUATION SCALE

Year 2011, Volume: 19 Issue: 1, 167 - 184, 01.01.2011

Abstract

This study aims to develop a scale to measure elementary science and mathematics teachers’ competence in measurement and evaluation methods and assess teachers’ proficiency levels on these methods. A survey with 272 teachers in Niğde city, town and village showed that the teachers competence on the methods formed four dimensions: 1 New, 2 Those assessing the conceptual abilities students, 3 Those intended for students, and 4 Traditional. When the competence in these factors were compared, it was also found that the teachers see themselves more adequate in the fourth, first, and third dimensions, but less adequate in the second dimension.

References

  • 1. Berberoğlu, G., Sınıf İçi Ölçme Değerlendirme Teknikleri, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, 2006.
  • 2. Akpınar, E., Ergin, Ö., Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Yazılı Sınav Sorularının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim, No: 172, 225-231, Ankara, 2006.
  • 3. Kutlu, Ö., Karakaya, İ., Doğan, D., Öğrenci Başarısının Belirlenmesi, Pegem Akademi Yayın, Ankara, 2008.
  • 4. Biemer, L., The Changing Curriculum, Educational Leadership, 50(8), 81-82, Alexandria, VA, 1993.
  • 5. Öztürk, H. Yeni Proğramda Ölçme ve Değerlendirme. 6.4.2009. http://www. nuveforum.net/148-ilkogretim-1-kademe/85590-yeni-programda-olcmedegerlendirme/
  • 6. Holt, L. C., Kysilka, M., Instructional Patterns: Strategies for Maximizing Student Learning, Sage Publications, Thousand Oak, California, 2006.
  • 7. Bal, A. P., Doğanay, A., Matematik Öğretiminde Öğretmen ve Öğrencilerin Alternatif Ölçme ve Değerlendirmeyi Algılamaları. Elementary Education Online İlköğretim Online, 9(3), 851-874, 2010. http://ilkogretim-online.org.tr
  • 8. Kan, A., Portfolyo Değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 [2007] 133-144.
  • 9. Moskal, B. M., Scoring Rubrics: What, When and How, Practical Assessment, Research & Evaluation, 7(3), 2000. http://PAREonline.net/getvn.asp?v=7&n=3
  • 10. Falchikov, N., Involving Students In Assessment, Psychology Learning and Teaching, 3(2), 102-108, York, 2004.
  • 11. Birgin, O., Gürbüz, R., Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Konusundaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilgiler Dergisi, No: 20, 163-179, Konya, 2008.
  • 12. Gelbal, S., Kelecioğlu, H., Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, Cilt: 33, 135-145, Ankara, 2007.
  • 13. Anılan, H., Sarıer, Y., Altıncı Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulanabilirliğine İlişkin Görüşleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 128-141, Burdur, 2008.
  • 14. George, D., Mallery, P., SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide And Reference 11.0 Update (4th Ed.), Allyn & Bacon, Munich, 2003.
  • 15. Bozan, M., Küçüközer, H., Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerine ve Problem Çözmeye İlişkin Görüşleri, İlköğretim Online, Cilt: 7, No: 2, 218-231, Ankara, 2008.
  • 16. Çakan, M., Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk ve Orta Öğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 37, No: 2, 99-114, Ankara, 2004.
  • 17. Senk, S. L., Beckman, C. E., Thompson, D. R., Assessment and Grading in High School Mathematics Classrooms. Journal for Research in Mathematics Education, Cilt: 28, No: 2, 187-215, Reston Virginia, 1997.
  • 18. Şenel Çoruhlu, T., Er Nas, S., Çepni, S. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme-Değerlendirme Tekniklerini Kullanmada Karşılaştıkları Problemler: Trabzon Örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2009. Cilt:V1, Sayı:I, 122-141.
  • 19. Ünlü, E., İlköğretim Okullarındaki Üçüncü, Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutum ve İlgilerinin Belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 19, 129-148, Kütahya, 2007.

İLKÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİ İÇİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Year 2011, Volume: 19 Issue: 1, 167 - 184, 01.01.2011

Abstract

Bu çalışma ilköğretim fen ve teknoloji ile matematik öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme yöntemleri konusundaki yeterlik düzeylerini ölçmeye yarayan bir ölçeğin geliştirilmesini ve öğretmenlerin bu yöntemlerle ilgili yeterlik algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla Niğde il, ilçe ve köylerinde görev yapan 272 öğretmenle bir tarama çalışması yapılmıştır. Çalışma, öğretmenlerin ölçme-değerlendirme yöntemleri konusundaki yeterliklerinin 4 boyut oluşturduğunu bunların 1 Yeni, 2 Öğrencilerin Kavramsal Becerilerini Tespite Yönelik, 3 Öğrencilerin Kendilerine Yönelik ve 4 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntemlerindeki yeterlikler olduğunu; öğretmenlerin bu boyutlardaki yeterlikleri karşılaştırıldığında kendilerini en çok yeterli gördükleri boyutların sırasıyla 4., 1., 3. ve 2. faktörler olduğunu göstermiştir

References

  • 1. Berberoğlu, G., Sınıf İçi Ölçme Değerlendirme Teknikleri, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, 2006.
  • 2. Akpınar, E., Ergin, Ö., Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Yazılı Sınav Sorularının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim, No: 172, 225-231, Ankara, 2006.
  • 3. Kutlu, Ö., Karakaya, İ., Doğan, D., Öğrenci Başarısının Belirlenmesi, Pegem Akademi Yayın, Ankara, 2008.
  • 4. Biemer, L., The Changing Curriculum, Educational Leadership, 50(8), 81-82, Alexandria, VA, 1993.
  • 5. Öztürk, H. Yeni Proğramda Ölçme ve Değerlendirme. 6.4.2009. http://www. nuveforum.net/148-ilkogretim-1-kademe/85590-yeni-programda-olcmedegerlendirme/
  • 6. Holt, L. C., Kysilka, M., Instructional Patterns: Strategies for Maximizing Student Learning, Sage Publications, Thousand Oak, California, 2006.
  • 7. Bal, A. P., Doğanay, A., Matematik Öğretiminde Öğretmen ve Öğrencilerin Alternatif Ölçme ve Değerlendirmeyi Algılamaları. Elementary Education Online İlköğretim Online, 9(3), 851-874, 2010. http://ilkogretim-online.org.tr
  • 8. Kan, A., Portfolyo Değerlendirme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32 [2007] 133-144.
  • 9. Moskal, B. M., Scoring Rubrics: What, When and How, Practical Assessment, Research & Evaluation, 7(3), 2000. http://PAREonline.net/getvn.asp?v=7&n=3
  • 10. Falchikov, N., Involving Students In Assessment, Psychology Learning and Teaching, 3(2), 102-108, York, 2004.
  • 11. Birgin, O., Gürbüz, R., Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Konusundaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilgiler Dergisi, No: 20, 163-179, Konya, 2008.
  • 12. Gelbal, S., Kelecioğlu, H., Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, Cilt: 33, 135-145, Ankara, 2007.
  • 13. Anılan, H., Sarıer, Y., Altıncı Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulanabilirliğine İlişkin Görüşleri, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 128-141, Burdur, 2008.
  • 14. George, D., Mallery, P., SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide And Reference 11.0 Update (4th Ed.), Allyn & Bacon, Munich, 2003.
  • 15. Bozan, M., Küçüközer, H., Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Fen Etkinliklerine ve Problem Çözmeye İlişkin Görüşleri, İlköğretim Online, Cilt: 7, No: 2, 218-231, Ankara, 2008.
  • 16. Çakan, M., Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk ve Orta Öğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 37, No: 2, 99-114, Ankara, 2004.
  • 17. Senk, S. L., Beckman, C. E., Thompson, D. R., Assessment and Grading in High School Mathematics Classrooms. Journal for Research in Mathematics Education, Cilt: 28, No: 2, 187-215, Reston Virginia, 1997.
  • 18. Şenel Çoruhlu, T., Er Nas, S., Çepni, S. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme-Değerlendirme Tekniklerini Kullanmada Karşılaştıkları Problemler: Trabzon Örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2009. Cilt:V1, Sayı:I, 122-141.
  • 19. Ünlü, E., İlköğretim Okullarındaki Üçüncü, Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutum ve İlgilerinin Belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 19, 129-148, Kütahya, 2007.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Hülya Yıldırım Ekinci This is me

Ela Ayşe Köksal This is me

Publication Date January 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 19 Issue: 1

Cite

APA Yıldırım Ekinci, H., & Köksal, E. A. (2011). İLKÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ÖĞRETMENLERİ İÇİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YETERLİKLERİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Kastamonu Education Journal, 19(1), 167-184.

10037