BibTex RIS Cite

THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL STRUCTURES, VALUES AND EDUCATION

Year 2011, Volume: 19 Issue: 1, 333 - 344, 01.01.2011

Abstract

As individuals are also social beings, they get shaped through an interaction with social environment surrounding them. Various social institutions have an impact on this process not only in terms of socializing individuals into society but also forming their unique personalities. Education might be the most important of all these institutions as it is essential to equip people with necessary skills and knowledge in order to prepare them to deal with the varying social circumstances. Besides, taking the components of social structures into consideration during this preparation process would be effective on achieving positive social transformation of individuals. On the other hand, fundamental dynamics of society, elements of culture, and social values also have to be taken into account for the success. Therefore, it could be said that education and educational institutions play a major role on attaining desired socialization outcomes.

References

  • 1. Akyol, Avni (1999), Milletleşme, Demokratikleşme, Çağdaşlaşma, Ankara: MEB Yayınları.
  • 2. Akyüz, Hüseyin (1991), Eğitim Sosyolojisinin Temel Kavram ve Alanları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul: MEB Yayınları.
  • 3. Aytaç, Tufan (1999), “Vizyon ve Liderlik”, Çağdaş Eğitim Dergisi, Sayı 256, Ankara.
  • 4. Ayverdi, Semiha (1991), “Yaratıcı Hürriyet ve Aile,” Türk Kültürü Dergisi, Sayı.333, Ankara.
  • 5. Baltacıoğlu, İsmail Hakkı (1995), Talim ve Terbiyede İnkılap, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • 6. Başgöz, İlhan (1995), Türkiye’nin Eğitim Çıkmazı ve Atatürk, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay.
  • 7. Büyükdüvenci, Sabri (1991), Eğitim Felsefesine Giriş, Ankara: Savaş Yayınları.
  • 8. Camus, Albert (1965), Denemeler ve Bir Alman Dosta Mektuplar, Çev. S. Eyüboğlu- V. Güzyol. İstanbul: s.40. Aktaran: N. Tozlu, Eğitim Problemlerimiz Üzerine Düşünceler, Konya: Mikro Yayınları.
  • 9. Doğan, İsmail (2002), “Eğitimin Toplumsal Temelleri,” Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • 10. Doğan, İsmail (1999), Sokaktaki Yabancı, Ankara: Sistem Yayıncılık.
  • 11. Erdentuğ, Nermin (1982), “Kişiliğin Oluşması ve Türk Kimliği”, D.T.C.F Atatürk’ün
  • 100. Doğum Yılına Armağan Dergisi içinde, No: 323, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
  • 12. Erdoğan, İrfan (1995), Çağdaş Eğitim Sistemleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • 13. Ertürk, Selahattin (1962), Otoritenin Kaynağı Meselesi Yahut Neden Demokrasi?, Ankara: M.E.B.T.T.D. Eğitim Araştırmaları ve Değerlendirme Merkezi.
  • 14. Fromm, Erıch (2001), İtaatsizlik Üzerine, Çeviren: Ayşe Sayın, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • 15. Gökalp, Ziya (1992), Terbiyenin Sosyal ve Kültürel Temelleri, İstanbul: MEB Yayınları.
  • 16. Gökçe, Feyyat (1999), “Eğitim Sistemlerinin Amaçları ve Devletin Siyasi, İdeolojik, Ekonomik ve Güçler Arasındaki İlişkisi”, Ankara: 21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi, Ulusal Sempozyumu.
  • 17. Güngör, Erol (1993), Sosyal Meseleler ve Aydınlar, İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • 18. Kanat, H. Fikret (1951), Deneysel Pedagoji, Ankara: Örnek Matbaası.
  • 19. Kale, Nesrin (1997), Felsefiyat, Ankara: İmaj Yayınları.
  • 20. Kaplan, İsmail (1999), Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • 21. Kurt, İhsan (2000), Psikolojiden Kültüre, Konya: Eğitim Kitapevi.
  • 22. Montaigne, (1964), Denemeler, Çev. S. Eyüboğlu, İstanbul: Cem Yayınları.
  • 23. Neal, H.C. (1980), “Social Studies in the primary Grades: A Key to Intellectual Development.” The Social Studies, s.71, Aktaran: Nefise Balamir, Kırsal Türkiye’de Eğitim ve Toplum Yapısı, İstanbul: Ara Yayınları.
  • 24. Rousseau, J. J. (1999), Toplum Sözleşmesi, Çev., Alpaut Erenuluğ, Ankara: Öteki Yayınevi.
  • 25. Sezgin, Osman (1991), Üçüncü Neslin Eğitimi, Ankara: Diyanet Vakfı Yayınları.
  • 26. Turgut, İhsan (1993), “Eğitim Felsefesinin İşlevi,” Eğitim Bilimleri I. Ulusal Kongresi içinde, Ankara: MEB Yayınları.
  • 27. Tozlu, Necmettin (2003), Eğitim Problemlerimiz Üzerine Düşünceler, Konya: Mikro Yayınları.
  • 28. Türer, Ali (1999), “Uluslaşma ve Evrenselleşme Sürecinde Modernleşme Dönemi Eğitim Düşüncesinin Rolü.” Ankara: 21. yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi, Ulusal Sempozyumu.
  • 29. Ülken, Hilmi Ziya (1967),Eğitim Felsefesi, İstanbul: Ülken Yayınları.
  • 30. Yamakoğlu, Cihan (1993), Devlet Olmak için, Ankara: Akçağ Yayınları.

TOPLUMSAL YAPI, DEĞERLER VE EĞİTİM İLİŞKİSİ

Year 2011, Volume: 19 Issue: 1, 333 - 344, 01.01.2011

Abstract

Sosyal bir varlık olan birey içinde yaşadığı sosyal ortamlarla birlikte şekillenir. Bu süreçte bir çok kurumlar devreye girer. Bireyin toplumsallaşmasında rol oynayan kurumlar aynı zamanda onun kişiliğinin oluşmasında etkilidir. Bunlar içerisinde öncelikli olan ise eğitimdir. Eğitim aracılığıyla bireylerin değişen ortamlara uygun bilgi ve becerilerle donatılması önemlidir. Gerçekleştirilmeye çalışılan değişim sürecinde toplumsal yapıyı oluşturan unsurların dikkate alınması, değişimin yönünü belirlemede etkili olmaktadır. Toplumun temel dinamiklerinin, kültürel unsurların, değerlerin dikkate alınması değişimin başarısında etkili olmaktadır. Bunun yapılmasında ise eğitim ve dolayısıyla eğitim kurumları birinci derecede rol oynar.

References

  • 1. Akyol, Avni (1999), Milletleşme, Demokratikleşme, Çağdaşlaşma, Ankara: MEB Yayınları.
  • 2. Akyüz, Hüseyin (1991), Eğitim Sosyolojisinin Temel Kavram ve Alanları Üzerine Bir Araştırma, İstanbul: MEB Yayınları.
  • 3. Aytaç, Tufan (1999), “Vizyon ve Liderlik”, Çağdaş Eğitim Dergisi, Sayı 256, Ankara.
  • 4. Ayverdi, Semiha (1991), “Yaratıcı Hürriyet ve Aile,” Türk Kültürü Dergisi, Sayı.333, Ankara.
  • 5. Baltacıoğlu, İsmail Hakkı (1995), Talim ve Terbiyede İnkılap, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • 6. Başgöz, İlhan (1995), Türkiye’nin Eğitim Çıkmazı ve Atatürk, Ankara: Kültür Bakanlığı Yay.
  • 7. Büyükdüvenci, Sabri (1991), Eğitim Felsefesine Giriş, Ankara: Savaş Yayınları.
  • 8. Camus, Albert (1965), Denemeler ve Bir Alman Dosta Mektuplar, Çev. S. Eyüboğlu- V. Güzyol. İstanbul: s.40. Aktaran: N. Tozlu, Eğitim Problemlerimiz Üzerine Düşünceler, Konya: Mikro Yayınları.
  • 9. Doğan, İsmail (2002), “Eğitimin Toplumsal Temelleri,” Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Pegem A Yayınları.
  • 10. Doğan, İsmail (1999), Sokaktaki Yabancı, Ankara: Sistem Yayıncılık.
  • 11. Erdentuğ, Nermin (1982), “Kişiliğin Oluşması ve Türk Kimliği”, D.T.C.F Atatürk’ün
  • 100. Doğum Yılına Armağan Dergisi içinde, No: 323, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
  • 12. Erdoğan, İrfan (1995), Çağdaş Eğitim Sistemleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • 13. Ertürk, Selahattin (1962), Otoritenin Kaynağı Meselesi Yahut Neden Demokrasi?, Ankara: M.E.B.T.T.D. Eğitim Araştırmaları ve Değerlendirme Merkezi.
  • 14. Fromm, Erıch (2001), İtaatsizlik Üzerine, Çeviren: Ayşe Sayın, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • 15. Gökalp, Ziya (1992), Terbiyenin Sosyal ve Kültürel Temelleri, İstanbul: MEB Yayınları.
  • 16. Gökçe, Feyyat (1999), “Eğitim Sistemlerinin Amaçları ve Devletin Siyasi, İdeolojik, Ekonomik ve Güçler Arasındaki İlişkisi”, Ankara: 21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi, Ulusal Sempozyumu.
  • 17. Güngör, Erol (1993), Sosyal Meseleler ve Aydınlar, İstanbul: Ötüken Yayınları.
  • 18. Kanat, H. Fikret (1951), Deneysel Pedagoji, Ankara: Örnek Matbaası.
  • 19. Kale, Nesrin (1997), Felsefiyat, Ankara: İmaj Yayınları.
  • 20. Kaplan, İsmail (1999), Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • 21. Kurt, İhsan (2000), Psikolojiden Kültüre, Konya: Eğitim Kitapevi.
  • 22. Montaigne, (1964), Denemeler, Çev. S. Eyüboğlu, İstanbul: Cem Yayınları.
  • 23. Neal, H.C. (1980), “Social Studies in the primary Grades: A Key to Intellectual Development.” The Social Studies, s.71, Aktaran: Nefise Balamir, Kırsal Türkiye’de Eğitim ve Toplum Yapısı, İstanbul: Ara Yayınları.
  • 24. Rousseau, J. J. (1999), Toplum Sözleşmesi, Çev., Alpaut Erenuluğ, Ankara: Öteki Yayınevi.
  • 25. Sezgin, Osman (1991), Üçüncü Neslin Eğitimi, Ankara: Diyanet Vakfı Yayınları.
  • 26. Turgut, İhsan (1993), “Eğitim Felsefesinin İşlevi,” Eğitim Bilimleri I. Ulusal Kongresi içinde, Ankara: MEB Yayınları.
  • 27. Tozlu, Necmettin (2003), Eğitim Problemlerimiz Üzerine Düşünceler, Konya: Mikro Yayınları.
  • 28. Türer, Ali (1999), “Uluslaşma ve Evrenselleşme Sürecinde Modernleşme Dönemi Eğitim Düşüncesinin Rolü.” Ankara: 21. yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi, Ulusal Sempozyumu.
  • 29. Ülken, Hilmi Ziya (1967),Eğitim Felsefesi, İstanbul: Ülken Yayınları.
  • 30. Yamakoğlu, Cihan (1993), Devlet Olmak için, Ankara: Akçağ Yayınları.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Recep Özkan This is me

Publication Date January 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 19 Issue: 1

Cite

APA Özkan, R. (2011). TOPLUMSAL YAPI, DEĞERLER VE EĞİTİM İLİŞKİSİ. Kastamonu Education Journal, 19(1), 333-344.

10037