BibTex RIS Cite

THE CONSUMER PURCHASING PROCESS AND THE FACED PROBLEMS IN TOURISM MARKETING

Year 2008, Volume: 16 Issue: 1, 31 - 48, 01.03.2008

Abstract

The tourism institutions, travel agencies and accommodation enterprises always need the information of the tourist’s personal characteristics, reason for travelling, requests, attitude styles and similar issues. One another important matter is the tourism consumers’ being cheated by unreal presentations and false advertisements, immoderate price applications, an unclean environment, offgrade service and products, different problems caused by the personnel, applications threatening the tourists health, etc. and for many similar reasons there is an important loss. The dimension of the problems faced in tourism which composes an important consumption area makes the works the protection of the tourism consumers to be actualised as soon as possible.

References

  • 1. Kozak, N., Akoğlan, M . (1994) . Genel Turizm. Anateliç Yayıncılık. Ankara.
  • 2. Birgan, İ . (1994) . Bir Hizmet Sektörü Olarak Turizm. Anatolia Dergisi. Aralık.
  • 3. Öner, Ç . (1997) . Seyahat Ticareti. Literatör Yayınları. İstanbul.
  • 4. Türksoy, A ., Özkan, E . (1992) . Sosyal Turizm ve Gençlik Turizmi Kavramları. Gençlik Turizmi Konferansı-Workshop.Ankara.
  • 5. Denizer, D . (1988) . Turizm Pazarlaması. Turizm Meslek Yüksekokulu Yayınları. Balıkesir.
  • 6. Selvi, M.S . (2000) . Dünya’da ve Türkiye’de Kaplıca Turizmi. Turizmde Seçme Makaleler 34.. TUGEV Yayını. İstanbul.
  • 7. Barutçugil, S . (1984) . Turizm İşletmeciliği. Uludağ Üniversitesi Basımevi. Bursa.
  • 8. Yenipınar, U. (2002) . Inanç Turizmi ve Anadolu. II. Turizm Şurası. Ankara.
  • 9. Usal, A . (1994) . Turizm Pazarlaması. Ürünler Matbaası.İzmir.
  • 10. İçöz, O . (1996) . Turizm İşletmelerinde Pazarlama. Anateliç Yayıncılık.Ankara.
  • 11. Tekeli .H . (2001) . Turizm Pazarlaması ve Planlaması. Detay Yayıncılık. Ankara.
  • 12. Hacıoğlu, N . (1989) . Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Uludağ Üniversitesi Basımevi.Bursa.
  • 13. Maviş, F., Akoğlan, M . (1998) . Genel Turizm Bilgisi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No:2.Eskişehir.
  • 14. Olalı, H., Alp, T . (1986) . Turizmin Türk Ekonomisindeki Yeri. Ofis Ticaret Matbaacılık. İzmir.
  • 15. Rızaoğlu, B . (2003) . Turizm Davranışı. Detay Yayıncılık. 2. Baskı. Ankara.
  • 16. Öztaş, K., Karabulut, T . (2006) . Turizm Ekonomisi Genel Turizm Bilgileri. Nobel Yayın Dağıtım. 2. Baskı. Ankara.
  • 17. Olalı, H., Kortay, M . (1989) . Otel İşletmeciliği. İ.Ü İşletme Fakültesi Yayınları. No:214. İstanbul.
  • 18. Doğan, Z . (1987) . İnsan Davranışları ve İnsan İlişkileri. Uğur Ofset Matbaacılık. İzmir.
  • 19. Olalı, H . (1990) . Turizm Politikası ve Planlaması. Yön Ajans. İstanbul.
  • 20. Evliyaoğlu, S . (1989) . Genel Turizm Bilgileri. Ofset Repramat. Ankara.
  • 21. Erdoğan, H . (1996) . Uluslararası Turizm. Uludağ Üniversitesi Basımevi. Bursa.
  • 22. Odabaşı, Y . (1988) . Turizmde Tüketici Satın Alma Karar Süreci. A.Ü İ.İ.B.F Dergisi. Cilt 6. Eskişehir.
  • 23. Mouttinho, L . (1986) . Consumer Behaviour in Tourism. Management Bibliographies and Reviews. Vol:12/3. MCB University Press.
  • 24. Kotler, P . (1984) . Pazarlama Yönetimi (Çev.Yaman Erdal). Beta Basım Yayın Dağıtım.İstanbul.
  • 25. Mcintosh, R., Goelder, C . (1990) . Tourism, Principles, Practies, Philosophies. New York.
  • 26. Gilbert D.C . (1992) . An Examination of Consumer Behaviour Process Related To Tourism. Choice and Demand in Tourism. Mansell Publication.
  • 27. Erol, M . (2003) . Turizm Pazarlaması. Ekin Kitapevi. Bursa.
  • 28. Johnson, P., Barry, T . (1992) . The Analysis of Choice and Demand in Tourism. Choice and Demand in Tourism. Mansell Publication.
  • 29. Pekşen, Y . (1985) . Turizm Mükemmellik Gerektirir. Türsab Dergisi. Şubat Sayısı.
  • 30. Kılıç, Z . (1992) . Genel Tüketici Korunması Temelinde Turizmde Tüketicinin Korunması ve Bir Uygulama. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • 31. Oral, S . (1989) . Turistik Tüketim Sürecinde Turistin Konumu ve Korunması. Turizm Dergisi. Erciyes Üniversitesi. NTİOYO Yayını.Sayı:1.Nevşehir.

TURİZM PAZARLAMASINDA TÜKETİCİ SATIN ALMA SÜRECİ VE KARŞILAŞILAN SORUNLAR

Year 2008, Volume: 16 Issue: 1, 31 - 48, 01.03.2008

Abstract

Turizm kuruluşları, seyahat acenteleri ve konaklama işletmeleri turistin kişisel özellikleri, seyahat nedenleri, tercihleri, davranış biçimleri ve benzeri konularda çeşitli bilgilere sürekli ihtiyaç duymaktadırlar. Bir başka önemli konu da turizm tüketicisinin, gerçek dışı tanıtımla, hileli reklamlarla aldatılması, dengesiz fiyat uygulamaları, kirli bir çevre, kalitesiz hizmet ve ürünler, personelden kaynaklı çeşitli sorunlar, turist sağlığını tehdit eden uygulamalar vb. pek çok nedenden dolayı önemli zararlara uğruyor olmasıdır. Önemli bir tüketim alanı oluşturan turizmde yaşanan sorunların boyutu turizm tüketicisinin korunmasına ilişkin çalışmaların en kısa zamanda gerçekleştirilmesini zorunlu kılmaktadır.

References

  • 1. Kozak, N., Akoğlan, M . (1994) . Genel Turizm. Anateliç Yayıncılık. Ankara.
  • 2. Birgan, İ . (1994) . Bir Hizmet Sektörü Olarak Turizm. Anatolia Dergisi. Aralık.
  • 3. Öner, Ç . (1997) . Seyahat Ticareti. Literatör Yayınları. İstanbul.
  • 4. Türksoy, A ., Özkan, E . (1992) . Sosyal Turizm ve Gençlik Turizmi Kavramları. Gençlik Turizmi Konferansı-Workshop.Ankara.
  • 5. Denizer, D . (1988) . Turizm Pazarlaması. Turizm Meslek Yüksekokulu Yayınları. Balıkesir.
  • 6. Selvi, M.S . (2000) . Dünya’da ve Türkiye’de Kaplıca Turizmi. Turizmde Seçme Makaleler 34.. TUGEV Yayını. İstanbul.
  • 7. Barutçugil, S . (1984) . Turizm İşletmeciliği. Uludağ Üniversitesi Basımevi. Bursa.
  • 8. Yenipınar, U. (2002) . Inanç Turizmi ve Anadolu. II. Turizm Şurası. Ankara.
  • 9. Usal, A . (1994) . Turizm Pazarlaması. Ürünler Matbaası.İzmir.
  • 10. İçöz, O . (1996) . Turizm İşletmelerinde Pazarlama. Anateliç Yayıncılık.Ankara.
  • 11. Tekeli .H . (2001) . Turizm Pazarlaması ve Planlaması. Detay Yayıncılık. Ankara.
  • 12. Hacıoğlu, N . (1989) . Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Uludağ Üniversitesi Basımevi.Bursa.
  • 13. Maviş, F., Akoğlan, M . (1998) . Genel Turizm Bilgisi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No:2.Eskişehir.
  • 14. Olalı, H., Alp, T . (1986) . Turizmin Türk Ekonomisindeki Yeri. Ofis Ticaret Matbaacılık. İzmir.
  • 15. Rızaoğlu, B . (2003) . Turizm Davranışı. Detay Yayıncılık. 2. Baskı. Ankara.
  • 16. Öztaş, K., Karabulut, T . (2006) . Turizm Ekonomisi Genel Turizm Bilgileri. Nobel Yayın Dağıtım. 2. Baskı. Ankara.
  • 17. Olalı, H., Kortay, M . (1989) . Otel İşletmeciliği. İ.Ü İşletme Fakültesi Yayınları. No:214. İstanbul.
  • 18. Doğan, Z . (1987) . İnsan Davranışları ve İnsan İlişkileri. Uğur Ofset Matbaacılık. İzmir.
  • 19. Olalı, H . (1990) . Turizm Politikası ve Planlaması. Yön Ajans. İstanbul.
  • 20. Evliyaoğlu, S . (1989) . Genel Turizm Bilgileri. Ofset Repramat. Ankara.
  • 21. Erdoğan, H . (1996) . Uluslararası Turizm. Uludağ Üniversitesi Basımevi. Bursa.
  • 22. Odabaşı, Y . (1988) . Turizmde Tüketici Satın Alma Karar Süreci. A.Ü İ.İ.B.F Dergisi. Cilt 6. Eskişehir.
  • 23. Mouttinho, L . (1986) . Consumer Behaviour in Tourism. Management Bibliographies and Reviews. Vol:12/3. MCB University Press.
  • 24. Kotler, P . (1984) . Pazarlama Yönetimi (Çev.Yaman Erdal). Beta Basım Yayın Dağıtım.İstanbul.
  • 25. Mcintosh, R., Goelder, C . (1990) . Tourism, Principles, Practies, Philosophies. New York.
  • 26. Gilbert D.C . (1992) . An Examination of Consumer Behaviour Process Related To Tourism. Choice and Demand in Tourism. Mansell Publication.
  • 27. Erol, M . (2003) . Turizm Pazarlaması. Ekin Kitapevi. Bursa.
  • 28. Johnson, P., Barry, T . (1992) . The Analysis of Choice and Demand in Tourism. Choice and Demand in Tourism. Mansell Publication.
  • 29. Pekşen, Y . (1985) . Turizm Mükemmellik Gerektirir. Türsab Dergisi. Şubat Sayısı.
  • 30. Kılıç, Z . (1992) . Genel Tüketici Korunması Temelinde Turizmde Tüketicinin Korunması ve Bir Uygulama. Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • 31. Oral, S . (1989) . Turistik Tüketim Sürecinde Turistin Konumu ve Korunması. Turizm Dergisi. Erciyes Üniversitesi. NTİOYO Yayını.Sayı:1.Nevşehir.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ateş Bayazıt Hayta This is me

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Bayazıt Hayta, A. (2008). TURİZM PAZARLAMASINDA TÜKETİCİ SATIN ALMA SÜRECİ VE KARŞILAŞILAN SORUNLAR. Kastamonu Education Journal, 16(1), 31-48.

10037