The tourism institutions, travel agencies and accommodation enterprises always need the information of the tourist’s personal characteristics, reason for travelling, requests, attitude styles and similar issues. One another important matter is the tourism consumers’ being cheated by unreal presentations and false advertisements, immoderate price applications, an unclean environment, offgrade service and products, different problems caused by the personnel, applications threatening the tourists health, etc. and for many similar reasons there is an important loss. The dimension of the problems faced in tourism which composes an important consumption area makes the works the protection of the tourism consumers to be actualised as soon as possible.
Tourism tourism marketing young consumer attitude in tourism consumer protection in tourism.
Turizm kuruluşları, seyahat acenteleri ve konaklama işletmeleri turistin kişisel özellikleri, seyahat nedenleri, tercihleri, davranış biçimleri ve benzeri konularda çeşitli bilgilere sürekli ihtiyaç duymaktadırlar. Bir başka önemli konu da turizm tüketicisinin, gerçek dışı tanıtımla, hileli reklamlarla aldatılması, dengesiz fiyat uygulamaları, kirli bir çevre, kalitesiz hizmet ve ürünler, personelden kaynaklı çeşitli sorunlar, turist sağlığını tehdit eden uygulamalar vb. pek çok nedenden dolayı önemli zararlara uğruyor olmasıdır. Önemli bir tüketim alanı oluşturan turizmde yaşanan sorunların boyutu turizm tüketicisinin korunmasına ilişkin çalışmaların en kısa zamanda gerçekleştirilmesini zorunlu kılmaktadır.
Turizm turizm pazarlaması turizmde genç tüketici davranışı turizmde tüketicinin korunması.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 1 |