BibTex RIS Cite

THE EFFECTS OF ‘COMPUTER BASED LEARNING BASED UPON CONSTRUCTIVIST APPROACH IN SCIENCE EDUCATION’ ON ATTITUDES TOWARD COMPUTERS.

Year 2007, Volume: 15 Issue: 2, 549 - 560, 01.10.2007

Abstract

The aim of this study is to determine whether it creates a meaningful difference to use traditional teaching methods or Computer Based Learning upon Constructivist Approach to increase attitudes toward computers of the students. Therefore, in this study Computer Based Learning upon Constructivist Approach has been defined by the researcher and it has been carried out experimentally in the scope of the research. This study was carried out on total 58 students of Ankara Yasemin Karakaya İlköğretim Okulu seventh grade students during the first semester of 2004- 2005 education year and 29 of these students were in control group and 29 of them were in sample group. A pre-test post-test control group design method was used in this experimental study. As a result of the analysis of the gained data by t-test, a meaningful difference in sample group’s favor was found.

References

  • 1. Hançer, A. H., Şahin, Ö. ve Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen eğitiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, l3(1), 80–88.
  • 2. Oruç, M. (1993). İlköğretim Okulu II. Kademe Öğrencilerinin Fen Tutumları İle Fen Başarıları Arasındaki İlişki. H.Ü., Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi.
  • 3. Meyveci, N. (1997). Bilgisayar Destekli Fizik Öğretiminin Öğrenci Başarısına ve Öğrencinin Bilgisayara Yönelik Tutumuna Etkisi. A.Ü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • 4. Hançer, A. H. (2005). Fen Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenmenin Öğrenme Ürünlerine Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • 5. Loyd, B. H., Lord, T. R. and Gressard, C. (1984). The effect of sex, age computer experience on computer attitudes. Aeds Journal, 18(2), 67.
  • 6. Loyd, B. H. and Loyd, D. E. (1985). The reliabity and validity of an instrument for the assesment of computer attitudes. Educational and Psychological Measurement, 45, 903–908.
  • 7. Marcoulides, G. A. (1989). Measuring computer anxiety: the computer anxiety scale. Educational and Psychological Measurement, 49, 733–739.
  • 8. Nickell, G. S. and Pinto, J. N. (L986). The computer attitude scale. Computers in Human Behavior, 2(4), 301–306.
  • 9. Aşkar, P. ve Orçan, H. (1987). The development of an attitude scale toward computers. Journal Of Human Sciences, 6(2), 19–23.
  • 10. Deniz, L. (1994). Bilgisayar Tutum Ölçeği (BTÖ-M)’nin Geçerlik, Güvenirlik, Norm Çalışması ve Örnek Bir Uygulama.. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • 11. Alkan, C. (1984). Eğitim Teknolojisi: Kavram, Kapsam, Süreç, Ortam, İşgören, Uygulama. Ankara: Yargıçoğlu Matbaası.
  • 12. Namlu, A. G. (1996). Fen Eğitiminde Bilgisayar Destekli İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • 13. Collins, A. (1991). The Role Of Computer Technology In Restructuring Schools. Phi Deta Kappan, 73(1), 28-36.
  • 14. Matthews, M. R. (2002). Constructivism and science education: a further appraisal. Journal of Science Education and Technology, 11(2), 121-134.
  • 15. Keser, H. (2001). Yönetici adaylarının teknolojiye yönelik tutumları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, Ankara.
  • 16. Tuluk, G., Baki, A. (1999). Bilgisayar destekli matematik öğretiminin öğretmen adayları üzerindeki etkileri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Ankara.
  • 17. Ocak, M. A. Adult learns’ attitudes toward the computers: a case study. 5 Haziran 2004 tarihinde http://www.albany.edu/eqre/papers/28eqre.doc> adresinden alınmıştır.
  • 18. Bindak R. Ve Çelik, H.C. (2006). Öğretmenler için bilgisayar tutum ölçeğinin güvenirlik ve geçerlik çalışması. Eurasian Journal Of Educational Research, 22, 38–47.
  • 19. Lord, T. R. (1999). A comparison between traditional anda constructivist teaching in enviromental science. The Journal Of Environmental Education, 30(3), 22-28.
  • 20. Turgut, M. F., Baker, D., Cunnıngham, R. And Pıburn, M. (1997). İlköğretim Fen Eğitimi. Ankara: YÖK/DB Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları.
  • 21. Sökmen, N. (1999). Aktif fen eğitiminde öğrenme halkası modeli. Çağdaş Eğitim, (250), 25–28.
  • 22. Jones, T. And Clarke, V.A. (1994). A computer attitude scale for secondary student. Computers Education, 22, 4.
  • 23. Uzunboylu, H. (1995). Bilgisayar Öğrenme Düzeyi İle Bilgisayara Yönelik Tutumlar Arasındaki İlişki. A.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • 24. Turgut, M. F Ve Baykul, Y. (1995). Ölçekleme Teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • 25. Erkan, S. (2004). Okul öncesi öğretmenlerinin bilgisayara yönelik tutumları: bireysel özelliklerin rolü. G.Ü Eğitim Bilimleri Enstitüsü. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, 1917–1930.
  • 26. Yenice, N. (2003). Bilgisayar destekli fen eğitiminin öğrencilerin fen ve bilgisayar tutumlarına etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(12), ISSN: 1303–6521.
  • 27. Knezek, G., Christensen, R.and Rice, D. (1997). Changes in teacher attitudes during ınformation technology training. 18 Nisan 2000 tarihinde http:/www.caeuh.edu/insite/ elec_pub /html1997/pt_knez.htm adresinden alınmıştır.
  • 28. Colleen, N. C. (2001). An Exploration Of The Effectiveness Of Integrating Technology Within A Constructivist Philosophy On Student Work. Pacific Lutheran University (Master Of Arts İn Education).

FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA DAYALI BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMENİN BİLGİSAYARA YÖNELİK TUTUMA ETKİSİ

Year 2007, Volume: 15 Issue: 2, 549 - 560, 01.10.2007

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin bilgisayara yönelik tutum düzeylerinin artırılmasında, öğretimin yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenme yöntemine göre ya da geleneksel yöntemlere göre yapılmasının anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını belirlemektir. Bu nedenle, araştırmada, araştırmacı tarafından, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenme yöntemi tanımlanmış ve araştırma kapsamında deneysel olarak uygulanmıştır. Çalışma, 2004–2005 öğretim yılı I. Yarıyılında Ankara Yasemin Karakaya İlköğretim Okulu yedinci sınıfında okuyan 29’u deney, 29’u kontrol grubundan olmak üzere toplam 58 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Elde edilen verilerin t-testi ile analiz edilmesi sonucunda, deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur

References

  • 1. Hançer, A. H., Şahin, Ö. ve Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen eğitiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, l3(1), 80–88.
  • 2. Oruç, M. (1993). İlköğretim Okulu II. Kademe Öğrencilerinin Fen Tutumları İle Fen Başarıları Arasındaki İlişki. H.Ü., Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi.
  • 3. Meyveci, N. (1997). Bilgisayar Destekli Fizik Öğretiminin Öğrenci Başarısına ve Öğrencinin Bilgisayara Yönelik Tutumuna Etkisi. A.Ü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • 4. Hançer, A. H. (2005). Fen Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenmenin Öğrenme Ürünlerine Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • 5. Loyd, B. H., Lord, T. R. and Gressard, C. (1984). The effect of sex, age computer experience on computer attitudes. Aeds Journal, 18(2), 67.
  • 6. Loyd, B. H. and Loyd, D. E. (1985). The reliabity and validity of an instrument for the assesment of computer attitudes. Educational and Psychological Measurement, 45, 903–908.
  • 7. Marcoulides, G. A. (1989). Measuring computer anxiety: the computer anxiety scale. Educational and Psychological Measurement, 49, 733–739.
  • 8. Nickell, G. S. and Pinto, J. N. (L986). The computer attitude scale. Computers in Human Behavior, 2(4), 301–306.
  • 9. Aşkar, P. ve Orçan, H. (1987). The development of an attitude scale toward computers. Journal Of Human Sciences, 6(2), 19–23.
  • 10. Deniz, L. (1994). Bilgisayar Tutum Ölçeği (BTÖ-M)’nin Geçerlik, Güvenirlik, Norm Çalışması ve Örnek Bir Uygulama.. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • 11. Alkan, C. (1984). Eğitim Teknolojisi: Kavram, Kapsam, Süreç, Ortam, İşgören, Uygulama. Ankara: Yargıçoğlu Matbaası.
  • 12. Namlu, A. G. (1996). Fen Eğitiminde Bilgisayar Destekli İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin Öğrenci Başarısına Etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • 13. Collins, A. (1991). The Role Of Computer Technology In Restructuring Schools. Phi Deta Kappan, 73(1), 28-36.
  • 14. Matthews, M. R. (2002). Constructivism and science education: a further appraisal. Journal of Science Education and Technology, 11(2), 121-134.
  • 15. Keser, H. (2001). Yönetici adaylarının teknolojiye yönelik tutumları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, Ankara.
  • 16. Tuluk, G., Baki, A. (1999). Bilgisayar destekli matematik öğretiminin öğretmen adayları üzerindeki etkileri. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Ankara.
  • 17. Ocak, M. A. Adult learns’ attitudes toward the computers: a case study. 5 Haziran 2004 tarihinde http://www.albany.edu/eqre/papers/28eqre.doc> adresinden alınmıştır.
  • 18. Bindak R. Ve Çelik, H.C. (2006). Öğretmenler için bilgisayar tutum ölçeğinin güvenirlik ve geçerlik çalışması. Eurasian Journal Of Educational Research, 22, 38–47.
  • 19. Lord, T. R. (1999). A comparison between traditional anda constructivist teaching in enviromental science. The Journal Of Environmental Education, 30(3), 22-28.
  • 20. Turgut, M. F., Baker, D., Cunnıngham, R. And Pıburn, M. (1997). İlköğretim Fen Eğitimi. Ankara: YÖK/DB Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları.
  • 21. Sökmen, N. (1999). Aktif fen eğitiminde öğrenme halkası modeli. Çağdaş Eğitim, (250), 25–28.
  • 22. Jones, T. And Clarke, V.A. (1994). A computer attitude scale for secondary student. Computers Education, 22, 4.
  • 23. Uzunboylu, H. (1995). Bilgisayar Öğrenme Düzeyi İle Bilgisayara Yönelik Tutumlar Arasındaki İlişki. A.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • 24. Turgut, M. F Ve Baykul, Y. (1995). Ölçekleme Teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • 25. Erkan, S. (2004). Okul öncesi öğretmenlerinin bilgisayara yönelik tutumları: bireysel özelliklerin rolü. G.Ü Eğitim Bilimleri Enstitüsü. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi, 1917–1930.
  • 26. Yenice, N. (2003). Bilgisayar destekli fen eğitiminin öğrencilerin fen ve bilgisayar tutumlarına etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(12), ISSN: 1303–6521.
  • 27. Knezek, G., Christensen, R.and Rice, D. (1997). Changes in teacher attitudes during ınformation technology training. 18 Nisan 2000 tarihinde http:/www.caeuh.edu/insite/ elec_pub /html1997/pt_knez.htm adresinden alınmıştır.
  • 28. Colleen, N. C. (2001). An Exploration Of The Effectiveness Of Integrating Technology Within A Constructivist Philosophy On Student Work. Pacific Lutheran University (Master Of Arts İn Education).
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ahmet Hakan Hançer This is me

Necati Yalçın This is me

Publication Date October 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Hançer, A. H., & Yalçın, N. (2007). FEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA DAYALI BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRENMENİN BİLGİSAYARA YÖNELİK TUTUMA ETKİSİ. Kastamonu Education Journal, 15(2), 549-560.

10037