This study was prepared to show the applicability of POE activity in teaching of chromatography and related concepts and this activity was applied to 96 students who took Science Laboratory. As a result of qualitative observations and interview with the students, it was found that the activity was resulted in successfully.
Constitutive teaching predict-observe- explain method PEO laboratory education Chromatography separation methods
Bu çalışma kromotografi yöntemi ve bu yöntemle ilgili kavramların öğretiminde nasıl uygulanabileceğini göstermek amacıyla TGA aktivitesi hazırlanmış ve fen bilgisi laboratuvar dersinde 96 öğrenciye uygulanmıştır. Yapılan nitel gözlemler, öğrencilerle yapılan mülakatlar, rapor kâğıtları ve dönem sonunda yapılan sınav sonuçları değerlendirildiğinde etkinliğin amacına ulaştığı belirlenmiştir.
Yapılandırıcı öğrenme tahmin et- gözle- açıkla yöntemi TGA laboratuvar eğitimi kromotografi ayırma yöntemleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 15 Issue: 2 |