In this study, pre-service teachers’ beliefs on the efficiency of dialogues in the 8th grade ELT coursebook have been investigated. The sociopragmatic problems observed in these dialogues are the main subject of discussion in this study. 100 prospective teachers studying at Hacettepe University, division of ELT participated in the study. The means of data collection was a questionnaire composed of two parts: pre-service teachers’ beliefs on dialogues efficiency and suggestions to adapt those dialogues. According to the results, the majority of participants did not find the dialogues efficient in relation to sociopragmatics, and they proposed ways to improve the material.
Bu çalışmada, öğretmen adaylarının 8. sınıf İngilizce ders kitaplarındaki diyalogların etkinliği üzerine inançları araştırılmıştır. Çalışmanın kapsamı diyaloglardaki toplumedim sorunları olarak belirlenmiştir. Hacettepe Üniversitesi, İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 100 öğretmen adayı çalışmaya katılmıştır. Veri toplama aracı iki kısımdan oluşan bir ankettir. İlk kısımda, diyalogların etkinliği üzerine öğretmen inancı, ikinci kısımda da materyal uyarlama ile ilgili öneriler sorgulanmaktadır. Sonuçlara göre, katılımcıların büyük çoğunluğu diyalogları toplumedim açısından etkili bulmamakta ve materyali geliştirmek için önerilerde bulunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 15 Issue: 1 |