Research Article
BibTex RIS Cite

Turkish Language And Literature Teaching Qualifications And Limitations of Old Turkish Literature Course in New Curriculum

Year 2020, Volume: 28 Issue: 3, 1558 - 1572, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4073

Abstract

The nations that contribute the most to the legacy of global civilization are those who can best integrate themselves and their education systems into new developments. The Turkish education system takes measures to meet the needs of the educated individuals of the society, to keep up with the developments and to contribute to the civilization to the maximum and to apply new practices. In this context, a radical arrangement was made by YÖK in the field of teacher training. In this context, the curriculums of the Faculties of Education were completely changed and started to be implemented gradually starting from the 2018-2019 academic year. Thus, a significant change has been made in the process of teacher training. Turkish Language and Literature Teaching undergraduate program has also been significantly influenced by these changes. Old Turkish Literature courses, also called Divan literature and classical Turkish literature, are limited in the new curriculum. The main purpose of our study is to determine the qualifications and limitations that result from these changes. In this context, the undergraduate program of Turkish Language and Literature Teaching was examined in the 2006 - 2012 curriculum and the 2018 curriculum accepted by YÖK. The content of Old Turkish Literature courses in these programs were compared. In addition, a descriptive survey was applied to Turkish language and literature students. The data collected in the study were analyzed by means of document analysis and descriptive scanning.

References

  • Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı öğretim planı, http://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2017-2018/tr/bolum_1108_tr.html, Erişim tarihi: 02.03.2019
  • Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı öğretim planı, http://gef.gazi.edu.tr/posts/view/title/gazi-egitim-fakultesi-bilgi-paketi-104697?siteUri=gef, Erişim tarihi: 02.03.2019
  • Balıkesir Üniversitesi Necati Bey Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı öğretim planı, https://obs.balikesir.edu.tr/oibs/bologna/dersler_ext.aspx?lang=tr&infopage=1&curProgID=14534, Erişim tarihi: 02.03.2019
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2018), Yeni Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Lisans Programı, https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Turk_Dili_ve_Edebiyati_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf, Erişim Tarihi: 02.03.2019

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yeni Lisans Programında Eski Türk Edebiyatı Derslerinin Yeterlilik ve Sınırlılıkları

Year 2020, Volume: 28 Issue: 3, 1558 - 1572, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4073

Abstract

Küresel uygarlık mirasına en çok katkıda bulunan milletler, yeni gelişmelere kendilerini ve eğitim sistemlerini en iyi şekilde entegre edebilenlerdir. Türk eğitim sistemi de toplumun yetişmiş bireylerinin ihtiyaçlarını karşılamak, gelişmelere ayak uydurabilmek ve uygarlığa azami katkıda bulunabilmek için önlemler almakta, yeni uygulamalara başvurmaktadır. Bu bağlamda öğretmen yetiştirme alanında YÖK tarafın-dan köklü bir düzenlemeye gidilerek Eğitim Fakültelerinin programları tamamen değiştirilmiş ve 2018-2019 öğretim yılından itibaren kademeli bir şekilde uygulamaya konulmuş, öğretmen yetiştirme sürecinde öğretim planları noktasında önemli ölçüde değişikliğe gidilmiştir. Yapılan değişikliklerden Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği lisans programı da etkilenmiştir. Eski Türk Edebiyatı ve öğretimine yönelik derslerin yeni programdaki durumuna bakıldığında, belirgin sınırlamalara gidildiği görülmektedir. Bu değişiklikler sonucunda ortaya çıkan yeterlilik ve sınırlılıkların belirlenmesi çalışmamızın başlıca amacıdır. Bu kapsamda 2006 - 2012 öğretim planlarıyla 2018 yılında YÖK tarafından hazırlanan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği lisans programı öğretim planları incelenerek programlarda yer alan Eski Türk Edebiyatı ders içerikleri mukayese edilmiş, aynı zamanda değişiklikten birinci derecede etkilenen öğrencilere anket uygulanarak betimsel tarama yapılmıştır. Çalışmada toplanan veriler doküman analizi ve betimsel tarama aracılığıyla çözümlenmiştir.

References

  • Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı öğretim planı, http://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2017-2018/tr/bolum_1108_tr.html, Erişim tarihi: 02.03.2019
  • Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı öğretim planı, http://gef.gazi.edu.tr/posts/view/title/gazi-egitim-fakultesi-bilgi-paketi-104697?siteUri=gef, Erişim tarihi: 02.03.2019
  • Balıkesir Üniversitesi Necati Bey Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı öğretim planı, https://obs.balikesir.edu.tr/oibs/bologna/dersler_ext.aspx?lang=tr&infopage=1&curProgID=14534, Erişim tarihi: 02.03.2019
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2018), Yeni Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Lisans Programı, https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Turk_Dili_ve_Edebiyati_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf, Erişim Tarihi: 02.03.2019
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

İlyas Yazar

Esra Beyhan

Publication Date May 20, 2020
Acceptance Date February 8, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 28 Issue: 3

Cite

APA Yazar, İ., & Beyhan, E. (2020). Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yeni Lisans Programında Eski Türk Edebiyatı Derslerinin Yeterlilik ve Sınırlılıkları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1558-1572. https://doi.org/10.24106/kefdergi.4073

10037