Akademik yazım teknik ve ilkelerine uygun hazırlanan özetlerde çalışmanın amacı, çalışmada kullanılan yöntem ve teknikler, çalışma evreni, çalışma grubu/ örneklem, veri çözümleme teknikleri ve kullanılan araçlar, bulgular ve ulaşılan sonuçlar kısaca yer alır.
Bu bağlamda bu çalışmanın amacı Uluslararası Sınıf Eğitimi Sempozyumu (USOS)’nda sunulan Türkçe Eğitimi konulu bildiri özetlerindeki akademik yazım sorunlarını ortaya çıkarmak ve çözüm önerileri üretmektir. Çalışmanın evrenini Uluslararası Sınıf Eğitimi Sempozyumuna gönderilen bildiriler, örneklemini ise 2016, 2017, 2018 ve 2019yıllarında sunulan tüm Türkçe Eğitimi konulu bildiriler oluşturmaktadır. Bu doğrultuda 2016 yılından 93, 2017 yılından 34, 2018 yılından 62 ve 2019 yılından 77 özet, toplamda ise 266 çalışmanın özeti incelemeye dahil edilmiştir. Çalışmanın ilk kısmını oluşturan anahtar kelime seçimi ve yazımında yapılan hatalar için doküman analizi yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik kullanılmıştır.
Anahtar kelime seçiminde sayısal olarak önemli farklar görülmüştür. Sayı olarak 2016 yılında ideal düzeyde, 2018 yıllarında, farklı oranlarda anahtar kelime yer almıştır. Bununla birlikte 2017 yılında 7 özette hiç anahtar kelime kullanılmadığı görülmüştür. Sıklıkla kullanılan anahtar kelimelerin Türkçe Eğitimi, Okuma ve Yazma olduğu tespit edilmiş, Toplamda 13 anahtar kelimenin yazımında yanlışlık olduğu görülmüş, 68 anahtar kelimenin de kullanımında mantık ve anlam hataları tespit edilmiştir.
Çalışmaların neredeyse yarısında amaç cümlelerinin olmadığı, büyük bir kısmının çalışmada nasıl bir yöntem kullanıldığını yazmadığı ve yine yarısından fazlasının ise bulguların sonuç ifadelerini taşımadığı tespit edilmiştir. Bu sonuçlardan hareketle akademik yazma, retorik ve bilimsel etik üzerine eğitimlerin düzenlenmesi, sempozyuma başvurularda özet yazım şablonu kullanılarak bir özette bulunması gereken tüm içeriğin başlıklar hâlinde talep edilmesi önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2020 |
Acceptance Date | November 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 28 Issue: 6 |