Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri

Year 2020, Volume: 28 Issue: 6, 2257 - 2270, 30.11.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.833516

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının görüşlerine göre medyaya yansıyan haberler üzerinden eğitim sistemimizin sorunlarının ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile yürütülen bu çalışma için hazırlanan yarı yapılandırılmış form, 168 öğretmen adayına uygulanmış, 152 öğretmen adayından elde edilen veriler analiz edilmiştir. Veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. İçerik analizi sonucunda öğretmen adaylarının en çok ifade ettiği soruna ait ana temanın eğitimde şiddet olduğu, bunu sırasıyla eğitim politikaları ile ilgili sorunlar, öğretmenlik mesleği ile ilgili sorunlar, 2023 eğitim vizyonu kapsamında yapılacak değişikliklere yönelik sorunlar, eğitimde fırsat eşitsizliği ile ilgili sorunlar, yükseköğretimle ilgili sorunlar, öğretim programları ile ilgili sorunlar, kişisel tercihlere saygı göstermede yaşanan sorunlar ve diğer sorunların takip ettiği görülmüştür. Öğretmen adayları tarafından en çok ifade edilen çözüm önerilerine ilişkin ana temanın ise eğitim politikalarının geliştirilmesi olduğu ve bunu sırasıyla toplumsal bilinç kazandırılması, istihdam politikalarının geliştirilmesi, eğitim programlarının güncellenmesi, güvenlik, etkili eğitim yönetimi, öğretmen faktörü, aile faktörü ve demokratik eğitimin takip ettiği belirlenmiştir.

References

  • Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O. & Yıldızhan, Y. (2016). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(6), 143-160.
  • Aktepe, V. (2014). Okul yöneticilerinin seçme ve yetiştirme uygulamalarına yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 9/2 Winter, p. 89-105
  • Arslan, M. (2004). Eğitim sistemimizin kapanmayan yarası-yükseköğretime geçiş. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(16), 37-51.
  • Aytaç, K. (1967). Türkiye’de eğitim sistemi ve eğitim seviyesi. A.Ü.DTCF Felsefe Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 5, 241-254.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (4th edition). London: Sage.
  • Çetin, H., Yazar, M.I., Aydın, S. & Yazıcı, N. (2018). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının Türk eğitim sistemi sorunlarına ilişkin görüşleri ve çözüm önerileri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(25), 117-135.
Year 2020, Volume: 28 Issue: 6, 2257 - 2270, 30.11.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.833516

Abstract

References

  • Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O. & Yıldızhan, Y. (2016). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(6), 143-160.
  • Aktepe, V. (2014). Okul yöneticilerinin seçme ve yetiştirme uygulamalarına yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 9/2 Winter, p. 89-105
  • Arslan, M. (2004). Eğitim sistemimizin kapanmayan yarası-yükseköğretime geçiş. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(16), 37-51.
  • Aytaç, K. (1967). Türkiye’de eğitim sistemi ve eğitim seviyesi. A.Ü.DTCF Felsefe Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 5, 241-254.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2018). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (4th edition). London: Sage.
  • Çetin, H., Yazar, M.I., Aydın, S. & Yazıcı, N. (2018). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının Türk eğitim sistemi sorunlarına ilişkin görüşleri ve çözüm önerileri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(25), 117-135.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Nilay Neyişçi This is me 0000-0002-9360-5337

Tuğba Turabik This is me 0000-0001-9151-9630

Feyza Gün This is me 0000-0001-8395-2020

Nuray Kısa This is me 0000-0002-6085-4329

Publication Date November 30, 2020
Acceptance Date October 5, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 28 Issue: 6

Cite

APA Neyişçi, N., Turabik, T., Gün, F., Kısa, N. (2020). Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Olası Çözüm Önerileri. Kastamonu Education Journal, 28(6), 2257-2270. https://doi.org/10.24106/kefdergi.833516

10037