Review
BibTex RIS Cite

Education System Changing With Coronavirus Outbreak In The World, New Normalization In Education And Precautions Taken

Year 2021, Volume: 29 Issue: 4, 246 - 260, 30.11.2021
https://doi.org/10.24106/kefdergi.823388

Abstract

With the Coronavirus outbreak in the world, the changing education system new normalization in education and precautions taken in schools. It is a review work. The education of more than 1.7 billion students worldwide has been disrupted by the spread of coronavirus disease. Primary schools, secondary schools and universities have moved into Distance Education. The Coronavirus outbreak has been a prerequisite for teachers to massively adapt all classes to distance learning in order to maintain educational continuity of the same quality. Even if some teachers and some classes were prepared to face this situation, a large majority had to adapt their appropriate teaching and learning without training in a very short period of time. Distance Education is a digital platform. It includes academically appropriate lectures, content that allows students to repeat exams, and videos that support the entire process, animations for different age groups according to different levels of teaching. It is an independent environment with distance education that will support the entire process of students and a platform where they can apply a student-centered teaching model outside of school.

References

  • Referans1 Moore, M. G., & Kearsley, G. (2012). Distance education: A systems view of online learning.Cengage Learning. Referans 2 O’Keefe, L., Rafferty, J., Gunder, A., & Vignare, K. (2020). Delivering high-quality instruction online in response to COVID-19: Faculty playbook. Every Learner

DÜNYA’DA KORONAVİRUS SALGINI İLE DEĞİŞEN EĞİTİM SİSTEMİ, EĞİTİMDE YENİ NORMALLEŞME VE OKULLARDA ALINAN ÖNLEMLER

Year 2021, Volume: 29 Issue: 4, 246 - 260, 30.11.2021
https://doi.org/10.24106/kefdergi.823388

Abstract

Dünya ‘da Koronavirüs salgını ile değişen eğitim sistemi, eğitimde yeni normalleşme ve okullarda alınan önlemleri belirlemektedir. Bir derleme çalışmasıdır. Koronavirüs hastalığının yayılmasıyla Dünya çapında 1,7 milyardan fazla öğrencinin eğitimi kesintiye uğradı. İlkokul, ortaokul ve üniversiteler, uzaktan eğitim sürecine geçmiştir. Koronavirus salgını, öğretmenlerin eğitim sürekliliğini aynı kalitede sürdürmek için tüm sınıfları kitlesel olarak uzaktan eğitime uyarlamaları için bir ön koşul teşkil etti. Bazı öğretmenler ve bazı sınıflar bu durumla yüzleşmeye hazır olsalar bile, büyük bir çoğunluk çok kısa bir süre içinde eğitim almadan, uygun öğretim ve öğrenimlerini uyarlamak zorunda kaldı. Uzaktan Eğitim bir dijital platformdur. İçerisinde akademik olarak uygun konu anlatımları, sınavlar öğrencilerin tekrar yapmasına imkan tanıyan içerikler ve bütün bu süreci destekleyen videolar farklı yaş gruplarına farklı öğretim kademelerine göre animasyonlar yer almaktadır. Öğrencilerin tüm sürecini destekleyecek uzaktan eğitimle bağımsız bir ortam ve öğrenci merkezli öğretim modelini okul dışında uygulayabilecekleri bir platformdur.

Supporting Institution

Trabzon Üniversitesi

Thanks

Makalemin hazırlanmasında maddi ve manevi destekleriyle daima yanımda olan ve bugün bulunduğum yerde olmamda sonsuz katkıları olan aileme şükranlarımı sunarım.

References

  • Referans1 Moore, M. G., & Kearsley, G. (2012). Distance education: A systems view of online learning.Cengage Learning. Referans 2 O’Keefe, L., Rafferty, J., Gunder, A., & Vignare, K. (2020). Delivering high-quality instruction online in response to COVID-19: Faculty playbook. Every Learner
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Review Article
Authors

Gonca Kavgacı 0000-0002-4041-7236

Publication Date November 30, 2021
Acceptance Date April 24, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 29 Issue: 4

Cite

APA Kavgacı, G. (2021). Education System Changing With Coronavirus Outbreak In The World, New Normalization In Education And Precautions Taken. Kastamonu Education Journal, 29(4), 246-260. https://doi.org/10.24106/kefdergi.823388

10037