Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemisi, hayatın pek çok alanı gibi eğitim faaliyetlerini de etkilemiştir. Salgının ülkemizde de hızla yayılması sonucu tüm eğitim kurumlarında eğitime ara verilmiş, sonrasında da süratle çevrim içi eğitim sistemine geçilmiştir. Ancak uygulamalı yürütülen dersler için bu geçiş beraberinde bazı sorunlar getirmiştir. Özellikle de mimarlık eğitimi gibi uygulamalı dersleri teorik derslere göre ağırlıkta olan bölümler, bu değişime adaptasyonda zorluklar yaşamışlardır. Tüm mimarlık bölümlerinde 2019-2020 yılının bahar döneminin 7 haftası ve 2020-2021 yılının tamamı çevrim içi eğitim ile sürdürülmüştür. 2021-2022 eğitim döneminde salgının etkisinin aşılanma sayesinde zayıflaması sonucu, YÖK’ün aldığı kararla hibrit (karma) eğitim sistemine geçilmiş, tüm uygulamalı dersler yüz yüze, teorik dersler çevrim içi eğitimle gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada Trakya Üniversitesi Mimarlık Bölümü özelinde, yüz yüze eğitim, çevrim içi eğitim ve günümüzde uygulanan hibrit eğitim sistemlerinin, tasarım eğitimi üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini öğrenci gözünden değerlendirmek ve gelecekteki ideal mimarlık eğitim sistemi hakkında tespit ve önerilerde bulunmak amaçlanmıştır. Yöntem olarak çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yaklaşım kullanılmış, elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Her üç eğitim sistemini de deneyimlemiş Mimari Proje 4-5 ve Diploma Projesi öğrencilerinden gönüllü olarak 17 öğrencinin katıldığı anket çalışması ve öğrencilerle gerçekleştirilen birebir yüz yüze görüşmeler neticesinde elde edilen veriler analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuç bölümünde de öğrencilerin yüz yüze, çevrim içi ve hibrit eğitim modelleri kapsamında, proje derslerinin verimliliğine ait bakış açıları değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; mimari tasarım eğitiminin, çevrim içi olarak sürdürülmesi halinde gelişmiş teknolojilerin sağlanması ve sanal gerçeklik kavramının uygun sürümlerle hayata geçirilmesi gereklidir. Hibrit eğitim sisteminde, teorik derslerin çevrim içi eğitimle sürdürülmesi ve kayıt altında olması öğrencinin zaman kazanımı yaşaması nedeniyle proje derslerindeki başarısını artırmaktadır. Geleneksel yüz yüze ve çevrim içi eğitimin bir arada kullanılarak uygulandığı hibrit eğitim sisteminin, her iki sistemin de avantajlarını kullanan dezavantajlarını ortadan kaldıran ve gelecek için en verimli eğitim sistemi olduğu düşünülmektedir.
Covid-19 Çevrim içi eğitim Hibrit eğitim Tasarım eğitimi Trakya Üniversitesi Mimarlık Bölümü
bu çalışmada maddi anlamda destek alınan herhangi bir kurum olmamıştır.
Teşekkür: Araştırmanın anket çalışması için destek veren Trakya üniversitesi Mimarlık Fakültesi dekanlığına, anket çalışmasına gönüllü olarak katılan Trakya Üniversitesi Mimarlık Bölümü öğrencilerine teşekkür ederim.
The Covid-19 pandemic, which has affected the whole, world has also affected education activities like many other areas of life. As a result of the rapid spread of the pandemic in our country, education was suspended in all educational institutions, and then the online education system has been introduced. However, this transition has brought some problems for the applied courses. Especially faculties such as architecture, where applied courses are more important than theoretical ones, have had difficulties adapting to this change. In all architecture faculties, 7 weeks of the spring semester of 2019-2020 and the whole 2020-2021 education term were carried out online. In the 2021-2022 education term, because of the effect of the vaccination, the impact of the pandemic has decreased, and a hybrid (mixed) education system was adopted with the decision of the Council of Higher Education. As a result of this decision, all applied courses were carried out face-to-face and theoretical courses were conducted online. In this study, it is aimed to evaluate the positive and negative effects of face-to-face education, online education and hybrid education systems applied today on design education from the perspective of students and to make determinations and suggestions about the ideal architectural education system in the future, specific to the Trakya University Department of Architecture. As a method, the phenomenological approach, one of the qualitative research methods, was used in the study and the data obtained were evaluated with the descriptive analysis method. The data obtained because of the questionnaire study, in which 17 students from Architectural Project 4-5 and Graduation Project students who have experienced all three education systems voluntarily participated, and face-to-face interviews with the students were analyzed. In the conclusion part of the study, the students' perspectives on the efficiency of the applied courses were evaluated within the scope of face-to-face, online and hybrid education models. According to research results, if architectural design education is continued online, it is necessary to provide advanced technologies and to implement the concept of virtual reality with appropriate versions. In the hybrid education system, the online continuation of the theoretical courses and the fact that they are recorded increases the success of the students in the project courses because of the time savings. The hybrid education system, in which traditional face-to-face and online education systems are used together, is thought to be the most efficient education system for the future, eliminating the disadvantages of both systems.
Covid-19 Online education Hybrid education Design education Trakya University Department of Architecture
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Landscape Architecture |
Journal Section | All Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 13, 2022 |
Publication Date | December 15, 2022 |
Submission Date | June 13, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 15 Issue: 4 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Information, Communication, Culture, Art and Media Services (ICAM Network) | www.icamnetwork.net
Address: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net