BibTex RIS Cite

Korku Duygusu Ve Korku Geleneği, Romandan Filme Erişilmez Kont Dracula

Year 2002, Issue: 2, 48 - 65, 01.09.2002

Abstract

Korku duygusu insanların en temel duygularından biridir. Bilinmezliklerle dolu bir hayat içinde yaşayan insanlar, kendilerinden farklı kişilerden, olaylardan, -meka_nlardan, zamanlardan korkmaktadırlar. İnsanların akıllarıyla tanımlayamadıkları, anlamlandıramadıkları nesnelere, olaylara karşı temkinli yaklaşmaları ve bazen 'korku' duygusunun yalnızlıktan kurtarıcı bir özelliğe sahip oluşu insanların yaratımlarında da ·önemli bir yer tutmasına neden olmuştur. Etrafında korkacak bir şey bulamayan .insanoğlu, yarattığı gölgelerde, duyduğu seslerde, gördüğü halüsinasyonlarda korku duygusunu bulmuştur.

References

  • Abisel, Nilgün (1995). Popüler Sinema ve Türler. İstanbul: Alan Yayınları.
  • Arkın Sinema Ansiklopedisi (1975). Cilt:1, İstanbul: Arkın Yayınları.
  • Maden, Haworth Clare (1992). Dracula. New York: Crescent Books.
  • Newman, Kim (der.) (1996). The-British Companion to Horror (Dracula). London: British Film lnstitute.
  • Oskay, Ünsal ( 1998). Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım. İstanbul: YKY.
  • Oskay, Ünsal (1994). Çağdaş Fantazya. İstanbul: Der Yayınları.
  • Oskay, Ünsal ( 1993). Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri. İstanbul: Der Yayınları.
  • Reynolds, Peter (edited.) (1993). Novel lmages-Literature in Performance. London: Routledg�
  • Scognamillo, Giovanni (1996). Korkunun Sanatları. İstanbul: İnkılap Yayınları.
  • The Oxford History of Cinema, Dracula (1996). London:Oxford University Press.
  • Walker, John (edited) (1993). Halliwell's Filmgoer's Companion. London: Harper Colİins Puslishers.

The Sense of Fear and The Tradition of Fear, From The Novel To FilmThe inaccesible Kont Dracula

Year 2002, Issue: 2, 48 - 65, 01.09.2002

Abstract

Fear is one of the basic feelings of human kind that has appeared along with the legends, ta/es and novels. One of them is 'Vampire', of course, Dracula. it has been a fruitful source for cinema. Film makers have made /ots of comic or serious but a/ways interesting vampire movies as we/1. This study examines Dracula and Dracu/a movies in many ways: psycholO

References

  • Abisel, Nilgün (1995). Popüler Sinema ve Türler. İstanbul: Alan Yayınları.
  • Arkın Sinema Ansiklopedisi (1975). Cilt:1, İstanbul: Arkın Yayınları.
  • Maden, Haworth Clare (1992). Dracula. New York: Crescent Books.
  • Newman, Kim (der.) (1996). The-British Companion to Horror (Dracula). London: British Film lnstitute.
  • Oskay, Ünsal ( 1998). Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım. İstanbul: YKY.
  • Oskay, Ünsal (1994). Çağdaş Fantazya. İstanbul: Der Yayınları.
  • Oskay, Ünsal ( 1993). Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri. İstanbul: Der Yayınları.
  • Reynolds, Peter (edited.) (1993). Novel lmages-Literature in Performance. London: Routledg�
  • Scognamillo, Giovanni (1996). Korkunun Sanatları. İstanbul: İnkılap Yayınları.
  • The Oxford History of Cinema, Dracula (1996). London:Oxford University Press.
  • Walker, John (edited) (1993). Halliwell's Filmgoer's Companion. London: Harper Colİins Puslishers.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Nigar Pösteki This is me

Publication Date September 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Issue: 2

Cite

APA Pösteki, N. (2002). Korku Duygusu Ve Korku Geleneği, Romandan Filme Erişilmez Kont Dracula. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi(2), 48-65.