Politik aktörler, egemenlik sağlamak ya da egemenliklerini sürdürmek için medyaya ekonomik baskı yapmışlar ya da yasal düzenlemelerle onu etkisizleştirmek istemişlerdir. Buna karşılık
medya profesyonelleri geniş kitlelerin rızasını sağlamak için kendilerine bağımlı olan politik aktörleri, medyanın kurallarına tabi ederek medyatikleştirmişlerdir. Politik aktörlerin giderek daha fazla medyatik, medya profesyonellerinin ise politik davrandığı gözlenmektedir. Bu durumda medya tarafından iletilen politik gerçeklik medyanın ve politikacıların ortak tasarımı olmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2002 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Sayı: 1 |