Fotoğraf değişimi görmenin, yitirilenlerin görüntüsünü muhafaza etmenin aracıdır. Fotoğrafın bu nitelikleri onu her zaman bellekle ilişkili bir kavram haline getirmiştir. İnsanlık kendi öz-yolculuklarının hatırasını geçmişten günümüze fotoğraf aracılığıyla inşa etmiştir. İçinde yaşadığımız 21.yüzyılda ise dijital fotoğrafın bellekle ilişkisi kullanıcıların sahip olduğu kontrol imkânı dahilinde yeniden tartışılır hale gelmiştir. Belleğin taşıyıcısı olarak görülen fotoğraf sosyal paylaşım ağlarında bir iletişim biçimine dönüşmüştür. Fotoğraf ve bellek ilişkisinin dijital çağda dönüştüğü; fotoğrafın artık kullanıcılar tarafından belirli izlenimler inşa etmek üzere kullanılan bir pratiğe dönüştüğü fikri ön plana çıkmıştır. Bu araştırmada sosyal medyada nostaljik hafıza deneyimleri olarak sunulan throwback temelli paylaşımlar #20liyaşlarchallenge akımı üzerinden ele alınmıştır. Instagram üzerinden ilgili hashtag aracılığıyla erişim sağlanan 428 paylaşımdan 43’ünün yürütülen göstergebilim analizi sonucunda kullanıcıların geçmiş üzerinden belirli izlenimlerini yaymaya hizmet ettiği belirlenmiştir. Nostaljik fotoğrafların sosyal medyada paylaşılırken belirli izlenimler inşa ettiği, anlamının bugünün sınırları dahilinde yeniden yapılandırıldığı ortaya koyulmuştur.
Sosyal Medya Fotoğraf Nostalji Hafıza Throwback Yayılan İzlenim Kuramı 20liyaşlarchallenge Hafıza Mekanları
Photography is a means of seeing change and preserving the image of the lost. These qualities of photography have always made it a concept associated with memory. Humanity has built the memory of its own journeys through photography from past to present. In the 21st century we live in, however, the relationship of digital photography with memory has become debatable once again within the control possibilities of the users. Photography, which is seen as the carrier of memory, has turned into a form of communication in social networks. The relationship between photography and memory has been transformed in the digital age; The idea that photography has now turned into a practice used by users to build certain impressions has come to the fore. In this research, throwback-based posts presented as nostalgic memory experiences on social media are discussed through the #20liyaslarchallenge movement. As a result of the semiotic analysis carried out, it was determined that 43 of the 428 shares accessed through the relevant hashtag on Instagram serve to spread certain impressions of the users over the past. It has been revealed that nostalgic photographs build certain impressions when shared on social media, and their meaning is restructured within today's limits.
Social media photography nostalgia memory throwback 20yearschallenge
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 19 |