1961 yılında Türkiye ile Almanya arasında imzalanan işgücü sözleşmesi neticesinde Almanya’ya düzenli ve büyük çapta bir işçi göçü başladı. Bu sözleşme zaman içinde birçok Türk işçinin Almanya’ya yerleşmesini sağladı. İşçi alımının resmen durdurulduğu 1973 yılının Kasım ayında ise 866 bin Türk nüfusu vardı. 1974 tarihinde uygulamaya konan aile bileşimi uygulamasıyla birlikte Türklerin Almanya’da aileleriyle birlikte yaşamasının yolu açıldı. Günümüzde Almanya’da 3 milyona yakın Türk nüfusu varlığını göstermektedir. İşçi bir ailenin çocuğu olarak bu Türk-Alman diasporasında doğup büyüyen Fatih Akın, sinemasında göçmenlik, kimlik mücadelesi, kültürlerarası etkileşim, kök arayışı ve aidiyet temalarını derinlemesine işledi. Akın’ın film dili ve işlediği temalar, Amerikan-İran diasporasında yaşayan akademisyen Hamid Naficy’nin Aksanlı Sinema kavramıyla paralel bir biçimde örtüşmekte olduğu düşünülmektedir. Bu çalışma’da; Akın ve Naficy arasındaki bu ortak yaklaşımlarının neler olduğunu irdelenecektir. Naficy’nin Aksanlı Sineması çerçevesinde Akın’ın Duvara Karşı filmi analiz edilecektir.
Türk-Alman Sineması Fatih Akın Duvara Karşı Hamid Naficy Aksanlı Sinema Türk-Alman Diasporası Göç ve Emek Göçü
In 1961, as a result of the labor contract signed between Turkey and Germany, a regular and large-scale labor migration to Germany began. This contract enabled many Turkish workers to settle in Germany over time. In November 1973, when the labor migration was officially stopped, there were 866 thousand Turks in Germany. In 1974, with the introduction of family reunification, Turks were allowed to live in Germany with their families. Today, there are close to 3 million Turks in Germany. Born and raised in this Turkish-German diaspora as the child of a working-class family, Fatih Akın has explored the themes of immigration, identity struggle, intercultural interaction, the search for roots and belonging in his cinema. Akın's film language and themes are thought to overlap in parallel with the concept of Accented Cinema of Hamid Naficy, an academic living in the American-Iranian diaspora. This study will examine what these common approaches between Akın and Naficy are. Akın's film Against the Wall will be analyzed within the framework of Naficy's Accented Cinema.
Turkish-German Cinema Fatih Akin Against the Wall Hamid Naficy Accented Cinema Turkish-German Diaspora Migration and Labor Migration
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: Özel Sayı |