Migrant integration practices include many elements such as education, labor markets, anti-discrimination, culture, etc. and the tools and methods used affect the success of integration activities. Especially the impact of mass media on society has been proven by many studies throughout communication research. This effect emphasizes the importance of the role of mass media in immigrant integration in terms of understanding multiculturalism in society. This study aims to reveal the use of mass media in migrant integration through the YouTube channel of the Directorate of Migration Management, the institution authorized to implement policies and strategies in the field of migration and integration in Turkey. The study was conducted using content analysis method. The channel's videos on migrant integration were compared with other content, the content, titles and explanations were evaluated in terms of integration, and the broadcasting policy of the channel since its establishment was evaluated. Content analysis revealed that the Ministry of Migration Management does not actively carry out migrant integration activities on its YouTube channel. It was observed that the channel does not have a regular video upload policy and that integration-related content among the uploaded videos has decreased over time. The findings can be used as an important source of reference for developing more effective communication strategies in migrant integration. However, as a result of the study, it was determined that the YouTube channel of the Directorate of Migration Management (and accordingly the way it uses mass media) is insufficient in terms of migrant integration.
Mass media Migrant integration Directorate of Migration Management Social Cohesion Youtube
Göçmen entegrasyonu, özellikle düzensiz göçmenlerle ilgili olduğunda daha kapsamlı yönetişim politikalarını gerektiren önemli bir süreçtir. Aynı zamanda, entegrasyon faaliyetlerinin göçmenleri ve ev sahibi toplumları içeren bir süreç olması gerekmektedir. Göçe dayalı entegrasyon uygulamaları, eğitim, iş gücü piyasaları, ayrımcılıkla mücadele, kültür vb. birçok unsuru içermekte ve kullanılan araçlar ve yöntemler, entegrasyon faaliyetlerinin başarısını etkilemektedir. Özellikle, kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkisi, iletişim araştırmaları boyunca birçok çalışmayla kanıtlanmıştır. Bu etki, heterojen bir toplumda çok kültürlülük anlayışının kazandırılması açısından kitle iletişim araçlarının göçmen entegrasyonundaki rolünün önemini vurgulamaktadır. Bu çalışma, Türkiye’de göç ve entegrasyon alanına yönelik politika ve stratejileri uygulamakla yetkili resmi kuruluş olan Göç İdaresi Başkanlığı’nın YouTube kanalı üzerinden göçmen entegrasyonunda kitle iletişim araçlarının kullanım biçimini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma, içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Kanalın göçmen entegrasyonuna yönelik videolarının diğer içeriklerle karşılaştırılması, içeriklerinin, başlık ve açıklamalarının entegrasyon açısından nasıl kullanıldığının ve kuruluş sürecinden bu yana yayın politikasının değerlendirilmesi yapılmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda, Göç İdaresi Başkanlığı’nın YouTube kanalının düzenli bir video yükleme politikasının olmadığı ve yüklenen videolar arasında entegrasyona ilişkin içeriklerin azaldığı gözlemlenmiştir. Entegrasyon içerikli videoların başlangıçta eğitici olma ilkesini barındırırken zamanla bu politikanın değiştiği saptanmıştır. Bulgular, göçmen entegrasyonunda daha etkili iletişim stratejileri geliştirmek için önemli bir referans kaynağı olarak kullanılabilmektedir. Ancak çalışmanın sonucunda, Göç İdaresi Başkanlığı’nın YouTube kanalının (buna bağlı olarak kitle iletişim araçlarını kullanma biçiminin) göçmen entegrasyonu açısından değerlendirmede yetersiz kaldığı saptanmıştır.
Kitle İletişim Araçları Göçmen Entegrasyonu Göç İdaresi Başkanlığı Sosyal Uyum Youtube
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: Özel Sayı |