İnsan, tarih boyunca yeni keşif ve icatlarda bulunarak kendisini bireysel, toplumsal ve çevresel olarak geliştirmiş ve geliştirmeye devam eden bir varlıktır. Geçmiş zamanlarda hayal edilen ve bugün hayatlarımızın vazgeçilmez parçası olan teknolojik gelişmeler ile insan, bu gezegendeki; hatta bu evrendeki yerini sorgulayan, araştıran ve yeni fikirler edinen bir canlı konumuna gelmiştir. Aydınlanma Dönemi ile insanın kendini merkeze aldığı hümanist düşünce, yıllar içerisindeki teknolojik gelişmelerin ışığında pek çok eleştiriye maruz kalmış ve insanın geleceğe dair görüşlerini yansıtan; insanın çevresindeki diğer canlı ve cansız varlıklarla olan ilişkilerini düzenleyen post-hümanizm gibi düşünceleri ortaya çıkarmıştır. Günümüzde hızı alınamaz teknolojik yeniliklerin insan hayat kalitesini arttırmaya yönelik yenilikleri içermesi ise trans-hümanizm gibi görüşlerle kendisini göstermektedir. Özellikle bilimkurgu eserlerinde kendisini sıkça gösteren bu düşünceler, pek çok edebi ve görsel eserin de konuları dahilinde olmuştur. Bu araştırmada da 1950 yılında Isaac Asimov tarafından kaleme alınan “I, Robot” adlı eserin serbest bir uyarlaması olan aynı isimli “I, Robot” filmi göstergebilimsel olarak incelenerek hümanist, post-hümanist ve trans-hümanist görüşlerin sahnelere ne şekilde aktarıldığı çözümlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Kuramları, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Sinema (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 24 |