Türkiye’de
son yıllarda kadınların işgücüne yüksek oranda katılımı ve çalışan kadın
sayısının artmasıyla birlikte; okul öncesi çocuk bakımına yönelik ihtiyaç da
artmıştır. Bu çalışmanın amacı anne ve babaların okul öncesi eğitimde özel kreş
ve anaokulu tercihine yönelik tutumlarının konjoint analizi ile ortaya
konmasıdır. Çok değişkenli analiz tekniklerinden biri olan konjoint analizi,
daha çok pazarlama araştırmalarında tüketici tercihlerinin değerlendirilmesinde
kullanılan bir tekniktir. Bu çalışmada ebeveynlerin hizmet ve eğitim
sektörlerinde faaliyet gösteren özel kreş ve anaokulu tercihlerini etkileyen
unsurların önem sıralamasını yapmak ve yorumlamak amacıyla kullanılmıştır.
Analizde kullanılan veri, Eskişehir’deki özel kreş ve anaokullarından birine
kayıtlı 2-6 yaş arası çocuğu olan ebeveynlerden 2018 yılı Ocak ayında elde
edilmiştir. Analiz sonucunda öğretmen ilgisinin tercihler üzerinde en önemli
etkiye sahip olduğu, ardından sırasıyla; ortam koşulları, aylık ücret ve öğretmen
eğitim düzeyinin geldiği belirlenmiştir. Ayrıca servis, tecrübe ve konum
özellikleri de birbirine çok yakın değerler alarak en az önem verilen
özellikler olarak saptanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre bu alanda
hizmet ve eğitim veren özel kuruluşların hangi özelliklere göre daha fazla
tercih edilebileceği yorumlanmıştır.
Ebeveyn Tercihi Konjoint Analizi Özel Kreş ve Anaokulu Özellikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 20 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.