Yapılan bu araştırmanın amacı sosyoekonomik düzeylerine göre belirlenen
okulların örtük programlarının olumsuz unsurlarının öğrenciler üzerinde
oluşturduğu stres düzeyini belirlemektir. Araştırmada araştırmacı tarafından 5’li likert tipi ölçek
geliştirilerek uygulanmıştır. Öğrencilerin örtük programdan kaynaklanan stres
düzeylerini belirlemek için ölçeğin uygulandığı gözlem yapılan okullardaki 6, 7
ve 8. sınıflarda bulunan 469 öğrenci örneklemi oluşturmaktadır. Veriler Spss 17.0 programıyla analiz edilmiştir. Çalışma alanındaki okulların örtük programdan
kaynaklanan stres düzeylerine bakıldığında öğrencilerde en fazla
“Yönetici-okulun imkânları ” alt boyutunun orta düzeyde stres yarattığı; diğer
alt boyutların ise sırasıyla “Öğrenci ” alt boyutunda orta ve “Öğretmen” alt
boyutunda ise az düzeyde stres yarattığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin
örtük programdan kaynaklanan stres düzeylerinin okul, sınıf, cinsiyet,
değişkenlerine göre anlamlı şekilde değiştiği görülmüştür.
Journal Section | Eğitim |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 6, 2017 |
Acceptance Date | August 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 13 |