Dünyamız her geçen gün hızla
gelişmektedir. Haliyle eğitim kurumlarının da bu gelişime ayak uydurması
kaçınılmaz bir hal almıştır. Bugün artan bilgi çeşitliliği ve bilgiye erişmenin
birçok yolu bulunmasından ötürü bireyin bilgiye ulaşmayı bilmesi ve ulaştığı
bilgiyi etkin şekilde kullanarak problemleri çözebilmesi hedeflenmektedir. Bu
bağlamda ülkemizde de 2005-2006 eğitim-öğretim yılı itibariyle yapılandırmacı
anlayış uygulamasına geçilmiştir. Bu çalışma ile Türkçe öğretmenlerinin,
derslerinde yapılandırmacı anlayışı ne derecede uygulayabildiklerini belirlemek
ve uygulamada ortaya çıkan olası sorunlara çözüm üretmek amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda araştırmacı tarafından
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu katılımcılara uygulanmıştır.
Elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Takiben, her
görüşmecinin dersleri önceden haber verilmemiş farklı zamanlarda üçer defa,
araştırmacı tarafından hazırlanan yapılandırılmış gözlem formu doğrultusunda
gözlenmiştir.Yapılan görüşme ve gözlemlerde elde edilen veriler yaş, meslekî
kıdem, cinsiyet ve mezuniyet değişkenlerine göre yorumlanmıştır. Cinsiyet
değişkeninin hiçbir kriterde anlamlı bir etkisine rastlanmazken yaş, meslekî
kıdem ve eğitim durumlarının farklı kriterlerde etkili olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eğitim |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2018 |
Acceptance Date | June 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 15 |