Dünyamız her geçen gün hızla
gelişmektedir. Haliyle eğitim kurumlarının da bu gelişime ayak uydurması
kaçınılmaz bir hal almıştır. Bugün artan bilgi çeşitliliği ve bilgiye erişmenin
birçok yolu bulunmasından ötürü bireyin bilgiye ulaşmayı bilmesi ve ulaştığı
bilgiyi etkin şekilde kullanarak problemleri çözebilmesi hedeflenmektedir. Bu
bağlamda ülkemizde de 2005-2006 eğitim-öğretim yılı itibariyle yapılandırmacı
anlayış uygulamasına geçilmiştir. Bu çalışma ile Türkçe öğretmenlerinin,
derslerinde yapılandırmacı anlayışı ne derecede uygulayabildiklerini belirlemek
ve uygulamada ortaya çıkan olası sorunlara çözüm üretmek amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda araştırmacı tarafından
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu katılımcılara uygulanmıştır.
Elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Takiben, her
görüşmecinin dersleri önceden haber verilmemiş farklı zamanlarda üçer defa,
araştırmacı tarafından hazırlanan yapılandırılmış gözlem formu doğrultusunda
gözlenmiştir.Yapılan görüşme ve gözlemlerde elde edilen veriler yaş, meslekî
kıdem, cinsiyet ve mezuniyet değişkenlerine göre yorumlanmıştır. Cinsiyet
değişkeninin hiçbir kriterde anlamlı bir etkisine rastlanmazken yaş, meslekî
kıdem ve eğitim durumlarının farklı kriterlerde etkili olduğu belirlenmiştir.
Türkçe öğretmenleri yapılandırmacı anlayış öğrenme yaklaşımları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 15 |