Bu makale, dünyaca tanınan ve birçok önemli
müzede sergi açmış Arnavut sanatçı Adrian Paci’nin eserlerinde göç ve buna
bağlı olarak kimlik olgusunun izlerini tartışmaktadır. Göç ve sanat ilişkisinin
1990’lı yıllardan sonra birçok sanatçı tarafından konu edindiği ve bu olguları
farklı bağlamlarda ele aldığı görülmektedir. 1997 yılında Arnavutluk’ta yaşanan
siyasal dönüşümle, İtalya’ya göç eden sanatçı, kendi yaşam öyküsünden de yola
çıkarak göç bağlamında çeşitli eserler ürettiği görülmektedir. Sanatçının 2007 yılına ait “Centro di Permanenza Temporea” adlı video çalışması, göç yolu, bekleme
ve imkansızlığı tartışmaktadır.
Sanatçının 2013 yılına ait “Column” adlı videosu, aidiyetsizlik
bağlamında göçe göndermeler barındırmaktadır. Sanatçının 2001 yılına ait “Back Home” adlı fotoğraflarında, yer değiştirmenin ve ne
orada ne de başka bir yerde olabilmenin çatışmasını göstermektedir. Yine 2001
yılına ait olan “Back to Home” adlı fotoğraf, ev ve aidiyet buna bağlı olarak yersiz
yurtsuzlaşmayı izleyiciye aktarmaktadır. “Wedding” adlı çalışma ise yine 2001
yılına ait olup, göç ve kültür ilişkisine dair belge nitelikli bir eser olarak
karşımıza çıkmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2019 |
Acceptance Date | June 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 17 |