Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL GELİŞTİRME ÇALIŞMASI (Kilis İli, Toki İlkokulu Örneği)

Year 2019, Volume: 9 Issue: 18, 203 - 222, 26.12.2019
https://doi.org/10.31834/kilissbd.632750

Abstract

Küreselleşme ile
birlikte günümüzde her şey hızlı bir şekilde değişmektedir. Bu değişim şüphesiz
okulları da etkilemektedir. Değişimler ışığı altında okullarında geliştirilmesi
gerekmektedir. Fakat merkezi sistemler okulların gelişimini olumsuz
etkilemektedir (Çelik, 1995, s. 2). Okulları
geliştirmedeki amaç;okulları daha nitelikli hale getirmek, çalışanların ve
öğrencilerin verimliliğini arttırmak, çevreyle okulu bir bütün haline getirmektir.

Bu araştırmada amaç,Kilis
ilindeki Toki İlkokulu’nun mevcut durumu ve sorunlarını tespit ederek sorunlara
çözüm önerileri sunmaktır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması olup araştırmada uygun kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi
kullanılmıştır. Verilerinin, etkili bir biçimde ortaya konulması amacıyla
idareciler, öğretmenler, öğrenciler ve veliler araştırma kapsamına dahil
edilmiştir. Veriler doküman incelemesi, gözlem formu ve yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile toplanmıştır. Kilis ili, Toki İlkokulundan 20 sınıf öğretmeni,
20 veli, 2 idareci ve 20 öğrenci üzerinden araştırma yürütülmüştür. Araştırma
sonunda, Toki İlkokulu’nun sorunlarına ilişkin belirtilen ilgili görüşler doğrultusunda
sonuç ve öneriler sunulmuştur. 

References

  • Ainscow, M., Dyson, A., Goldrick, S., & West, M. (2012). Making Schools Effective For All: Rethinking The Task. School Leadership & Management , 1-17.Akyüz, P. D. (1982). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.Altun, S. A., & Memişoğlu, S. P. (2008). Performans Değerlendirmesine İlişkin Öğrt. ,Yön. Müfettiş Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi (53), s. 7-24.Aytaç, K. (1980). Avrupa Eğitim Tarihi: Antik Çağdan 19. Yüzyılın Sonuna Kadar. Ankara: Dil, Tarih ve Coğrafya Yayınları.Balcı, A. (2003). Etkili Okul ve Okul Geliştirme. Ankara: Pegem.Barth, R. S. (1990). Improving Schools from Within. San Francisco: JosseyBass.Büyüköztürk, Ş. &. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.Cobban, A. (1971). Medieval Student Power. Past and Present , 28-66.Commission, E. I. (2000). School Improvement Plannig Hand Book. Toronto: Education Improvement Commission.Çelik, D. D. (1995). Küreselleşme Sürecinde Avrupa'da Eğitim Yönetimi. Eğitim Yönetimi (4), 2.Dinçer, Ö. (1998). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.Düşürken, Ç. (1995). Antik Çağ'da Doğan Bir Eğitim Sistemi Rhetorica. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist Metodoloji Bilimsel Araştırma Tasarımı İstatistiksel Yöntemler Analiz ve Yorum. Ankara: ERK.Fatih Projesi Meb. (2019). 3. Faz Projesi. 04 01, 2019 tarihinde Fatih Projesi: http://fatihprojesi.meb.gov.tr/egitimde-fatih-projesi-3-faz-degerlendirme-calistayi-afyonkarahisarda-yapildi/ adresinden alındıGittigidiyor. (2019). Akıllı Tahta. 01 04, 2019 tarihinde gittigdiyor web: https://urun.gittigidiyor.com/ofis-kirtasiye/vestel-65-led-dokunmatik-android-akilli-tahta-403704017?utm_source=google-pla&utm_medium=paid-search&utm_content=58375871367&utm_term=22324020327&ga_prodid=403704017&ga_merchantid=116754905&scxid=14489-145818-2 adresinden alındıGüçlü, N. (2003). Stratejik Yönelim. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 23.İş Bankası. (2019). Okulda Satranç Sınıfı Olmayan Kalmasın. 01 04, 2019 tarihinde İş Bankası : https://www.isbank.com.tr/TR/hakkimizda/kurumsal-sosyal-sorumluluk/egitim/satranc/Sayfalar/satranc.aspx adresinden alındıKazıcı, Z. (1995). Anahatlarıyla İslam Eğitim Tarihi. İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları.Kilis Valiliği. (2019). Coğrafi Yapı. 11 21, 2018 tarihinde http://www.kilis.gov.tr/cografi-yapi adresinden alındıMilli Eğitim Bakanlığı. (2019). Aile Eğitimi. 01 04, 2019 tarihinde Aile Eğitimi: http://aileegitimi.meb.gov.tr/detay.php?id=8 adresinden alındıMilli Eğitim Bakanlığı. (2018, 11 12). Strateji Geliştirme. 11 12, 2018 tarihinde Strateji Geliştirme Başkanlığı: http://sgb.meb.gov.tr/www/dokumanlar/icerik/30 adresinden alındıParlar, H. (2014). Tüm Yönleriyle Okul Geliştirme: Kuram Yaklaşım ve Uygulamaları. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.Pınar Köseoğlu, M. Y. (2007). Bilgisayar Kursunun Bilgisayara Yönelik Basarı, Tutum Ve Öz Yeterlik Inançları Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 203-209.Resmi Gazete. (2014). Mİllî Eğİtİm Bakanliği Okul Öncesİ Eğİtİm Ve İlköğretİm Kurumlari Yönetmeliği.Richardson, H. G. (1941). Business Training in Medieval Oxford. The American Historical Review , 259-280.Savaşçıoğlu, R. (2008). Tarihi Kilis Evleri. Yüksek Lisans Tezi (yayınlanmamıştır) , 13-17.Sel, V. G. (2004). Dünyada Ve Türkİye' de Karşilaştirmali Eğitİm: Kavram, Kapsamve Eğilimler. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Malatya: Pegem.Selçuk, Z. (2008). Orta Öğretim Gerçegi: Sorunlar ve Çözümleri. Orta Öğretim Sisteminde Arayışlar, (s. 77-82). Antalya.Senge, P. M. (1994). Beşinci Disiplin. Yapı Kredi Yayınları.Spring, J. (1991). Özgür Eğitim. İstanbul: Ayrıntı Yayıncılık.Squires, D., & Kranyik, R. (1997). Linking School-Based Governance and Instructional Change: A. Paper presented at the Annual Meeting of the American, (s. 408-696). Chicago.Şahin, İ. (2006). Ilkögretim Müfredat Laboratuvar Okullarinin Okul Gelistirme Süreci Açisindan Incelenmesi. Doktora Tezi ( Yayınlanmamıştır) .Talim Terbiye Kurulu. (2018, 02 27) Haftalık Ders Çizelgesi. 11 21, 2018 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/kategori/7 adresinden alındıTalim Terbiye Kurulu. (1999, 11 01). TKY Uygulama Yönergesi. 2506 sayılı Tebliğler dergisi Tebliğler Dergisi. (1997). 2428 sayılı Tebliğler Dergisi .Tedmem. (2018). Eğitimin Geleceği: 2030 Projeksiyonları. Türk Eğitim Derneği. Ankara: Tedmem.Tekindağ, P. D. (1973). Medrese Dönemi. İstanbul: Cumhuriyetin 50. Yılında İstanbul Üniversitesi.Tertemiz, N. I. (1991). Ödevin Başariya Etkisi. Yayınlanmamıştır , 56.Türk Dil Kurumu. (2018). Okul Nedir? 11 02, 2018 tarihinde Türk Dil Kurumu Web: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5bdc41030075f3.31903412 adresinden alındıUnat, F. (1963). Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış. Ankara: MEB Yayınları.Yüksel, İ., & Adıgüzel, A. (2012). Öğretmenlerin Okul Temelli Mesleki Gelişim Modeline İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. Mukaddime (6), 131-132.
Year 2019, Volume: 9 Issue: 18, 203 - 222, 26.12.2019
https://doi.org/10.31834/kilissbd.632750

Abstract

References

  • Ainscow, M., Dyson, A., Goldrick, S., & West, M. (2012). Making Schools Effective For All: Rethinking The Task. School Leadership & Management , 1-17.Akyüz, P. D. (1982). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.Altun, S. A., & Memişoğlu, S. P. (2008). Performans Değerlendirmesine İlişkin Öğrt. ,Yön. Müfettiş Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi (53), s. 7-24.Aytaç, K. (1980). Avrupa Eğitim Tarihi: Antik Çağdan 19. Yüzyılın Sonuna Kadar. Ankara: Dil, Tarih ve Coğrafya Yayınları.Balcı, A. (2003). Etkili Okul ve Okul Geliştirme. Ankara: Pegem.Barth, R. S. (1990). Improving Schools from Within. San Francisco: JosseyBass.Büyüköztürk, Ş. &. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.Cobban, A. (1971). Medieval Student Power. Past and Present , 28-66.Commission, E. I. (2000). School Improvement Plannig Hand Book. Toronto: Education Improvement Commission.Çelik, D. D. (1995). Küreselleşme Sürecinde Avrupa'da Eğitim Yönetimi. Eğitim Yönetimi (4), 2.Dinçer, Ö. (1998). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.Düşürken, Ç. (1995). Antik Çağ'da Doğan Bir Eğitim Sistemi Rhetorica. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist Metodoloji Bilimsel Araştırma Tasarımı İstatistiksel Yöntemler Analiz ve Yorum. Ankara: ERK.Fatih Projesi Meb. (2019). 3. Faz Projesi. 04 01, 2019 tarihinde Fatih Projesi: http://fatihprojesi.meb.gov.tr/egitimde-fatih-projesi-3-faz-degerlendirme-calistayi-afyonkarahisarda-yapildi/ adresinden alındıGittigidiyor. (2019). Akıllı Tahta. 01 04, 2019 tarihinde gittigdiyor web: https://urun.gittigidiyor.com/ofis-kirtasiye/vestel-65-led-dokunmatik-android-akilli-tahta-403704017?utm_source=google-pla&utm_medium=paid-search&utm_content=58375871367&utm_term=22324020327&ga_prodid=403704017&ga_merchantid=116754905&scxid=14489-145818-2 adresinden alındıGüçlü, N. (2003). Stratejik Yönelim. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 23.İş Bankası. (2019). Okulda Satranç Sınıfı Olmayan Kalmasın. 01 04, 2019 tarihinde İş Bankası : https://www.isbank.com.tr/TR/hakkimizda/kurumsal-sosyal-sorumluluk/egitim/satranc/Sayfalar/satranc.aspx adresinden alındıKazıcı, Z. (1995). Anahatlarıyla İslam Eğitim Tarihi. İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları.Kilis Valiliği. (2019). Coğrafi Yapı. 11 21, 2018 tarihinde http://www.kilis.gov.tr/cografi-yapi adresinden alındıMilli Eğitim Bakanlığı. (2019). Aile Eğitimi. 01 04, 2019 tarihinde Aile Eğitimi: http://aileegitimi.meb.gov.tr/detay.php?id=8 adresinden alındıMilli Eğitim Bakanlığı. (2018, 11 12). Strateji Geliştirme. 11 12, 2018 tarihinde Strateji Geliştirme Başkanlığı: http://sgb.meb.gov.tr/www/dokumanlar/icerik/30 adresinden alındıParlar, H. (2014). Tüm Yönleriyle Okul Geliştirme: Kuram Yaklaşım ve Uygulamaları. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.Pınar Köseoğlu, M. Y. (2007). Bilgisayar Kursunun Bilgisayara Yönelik Basarı, Tutum Ve Öz Yeterlik Inançları Üzerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 203-209.Resmi Gazete. (2014). Mİllî Eğİtİm Bakanliği Okul Öncesİ Eğİtİm Ve İlköğretİm Kurumlari Yönetmeliği.Richardson, H. G. (1941). Business Training in Medieval Oxford. The American Historical Review , 259-280.Savaşçıoğlu, R. (2008). Tarihi Kilis Evleri. Yüksek Lisans Tezi (yayınlanmamıştır) , 13-17.Sel, V. G. (2004). Dünyada Ve Türkİye' de Karşilaştirmali Eğitİm: Kavram, Kapsamve Eğilimler. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. Malatya: Pegem.Selçuk, Z. (2008). Orta Öğretim Gerçegi: Sorunlar ve Çözümleri. Orta Öğretim Sisteminde Arayışlar, (s. 77-82). Antalya.Senge, P. M. (1994). Beşinci Disiplin. Yapı Kredi Yayınları.Spring, J. (1991). Özgür Eğitim. İstanbul: Ayrıntı Yayıncılık.Squires, D., & Kranyik, R. (1997). Linking School-Based Governance and Instructional Change: A. Paper presented at the Annual Meeting of the American, (s. 408-696). Chicago.Şahin, İ. (2006). Ilkögretim Müfredat Laboratuvar Okullarinin Okul Gelistirme Süreci Açisindan Incelenmesi. Doktora Tezi ( Yayınlanmamıştır) .Talim Terbiye Kurulu. (2018, 02 27) Haftalık Ders Çizelgesi. 11 21, 2018 tarihinde http://ttkb.meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/kategori/7 adresinden alındıTalim Terbiye Kurulu. (1999, 11 01). TKY Uygulama Yönergesi. 2506 sayılı Tebliğler dergisi Tebliğler Dergisi. (1997). 2428 sayılı Tebliğler Dergisi .Tedmem. (2018). Eğitimin Geleceği: 2030 Projeksiyonları. Türk Eğitim Derneği. Ankara: Tedmem.Tekindağ, P. D. (1973). Medrese Dönemi. İstanbul: Cumhuriyetin 50. Yılında İstanbul Üniversitesi.Tertemiz, N. I. (1991). Ödevin Başariya Etkisi. Yayınlanmamıştır , 56.Türk Dil Kurumu. (2018). Okul Nedir? 11 02, 2018 tarihinde Türk Dil Kurumu Web: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5bdc41030075f3.31903412 adresinden alındıUnat, F. (1963). Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış. Ankara: MEB Yayınları.Yüksel, İ., & Adıgüzel, A. (2012). Öğretmenlerin Okul Temelli Mesleki Gelişim Modeline İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi. Mukaddime (6), 131-132.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Orhan Bayram Yalaza 0000-0002-8015-4645

Mustafa Cinoğlu 0000-0002-2742-5573

Publication Date December 26, 2019
Acceptance Date December 18, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 9 Issue: 18

Cite

APA Yalaza, O. B., & Cinoğlu, M. (2019). OKUL GELİŞTİRME ÇALIŞMASI (Kilis İli, Toki İlkokulu Örneği). Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(18), 203-222. https://doi.org/10.31834/kilissbd.632750