Küreselleşme ile
birlikte günümüzde her şey hızlı bir şekilde değişmektedir. Bu değişim şüphesiz
okulları da etkilemektedir. Değişimler ışığı altında okullarında geliştirilmesi
gerekmektedir. Fakat merkezi sistemler okulların gelişimini olumsuz
etkilemektedir (Çelik, 1995, s. 2). Okulları
geliştirmedeki amaç;okulları daha nitelikli hale getirmek, çalışanların ve
öğrencilerin verimliliğini arttırmak, çevreyle okulu bir bütün haline getirmektir.
Bu araştırmada amaç,Kilis
ilindeki Toki İlkokulu’nun mevcut durumu ve sorunlarını tespit ederek sorunlara
çözüm önerileri sunmaktır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması olup araştırmada uygun kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi
kullanılmıştır. Verilerinin, etkili bir biçimde ortaya konulması amacıyla
idareciler, öğretmenler, öğrenciler ve veliler araştırma kapsamına dahil
edilmiştir. Veriler doküman incelemesi, gözlem formu ve yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile toplanmıştır. Kilis ili, Toki İlkokulundan 20 sınıf öğretmeni,
20 veli, 2 idareci ve 20 öğrenci üzerinden araştırma yürütülmüştür. Araştırma
sonunda, Toki İlkokulu’nun sorunlarına ilişkin belirtilen ilgili görüşler doğrultusunda
sonuç ve öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 18 |