Research Article
BibTex RIS Cite

Prenatal dimension of religious education

Year 2024, Volume: 2 Issue: 4, 411 - 438, 01.12.2024

Abstract

As the mystery of the mother's womb is revealed and studies in this field increase, it becomes clear how important this period is in child education. During this period, the healthy physical and mental development of the baby is one of the most important issues that parents care about. Of course, it is the most important right of parents to want their children to be smart and healthy. However, it is also very important to want the spiritual (emotional and spiritual) development of children to be healthy. Babies in the womb have certain sensory abilities and respond to vocal, tactile and visual stimulation. For this reason, there are important duties that every mother and father must pay attention to before birth in order to subject the child to a womb education in terms of their emotional and spiritual development while they are still in the womb. The sensitivity shown by expectant mothers and fathers regarding the importance of these duties can make a positive contribution to the mental and spiritual development of the baby to be born, and can also play an important role in his/her being moral, well-mannered and religious. For this reason, parents should take all kinds of educational measures for their children while they are still in the womb and determine the environmental influences that will provide this education, taking into account their impact on the process of formation of religiosity awareness after birth. This study deals with the principles and quality of spiritual and spiritual education that takes place in the mother's womb during the prenatal period. The main topics of the article are the spiritual and spiritual development and potential of the baby in the mother's womb during the prenatal period, how it can be supported with the right educational approaches, and the role and effects of the parents in this process. In this study, it is aimed to obtain systematic and regular information about some phenomena (analyzing the process of religious education of the baby in the womb, determining the environmental effects that will provide this education, taking into account the process of formation of religious awareness after birth) by investigating the existence of the relationship between the child in the womb and the parent. This study, prepared by analyzing the information obtained by conducting a literature review in academic sources and publications on the subject, is considered important in terms of providing practical value regarding the religious education of the child in the womb.

References

  • Açıkalın, A. (2006). Kundaktan okula çocuklarımız. Pegem A Yayınları.
  • Avcı, F. (2011). Anneliğe yolculuk. Tudav Yayın Grubu.
  • Aydın, M. Z. (2007). Ailede çocuğun ahlak eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Aynur, H. Ş. (2012). Kulluk bilinci inşasında dua değerinin rolü. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 50, 321-362.
  • Başaran, İ. E. (1984). Eğitime giriş. Sevinç Matbaası.
  • Bayraklı, B. (2005). Eğitimin doğum öncesi boyutu. (İ. Canan, Ed.) İslam’da Aile ve Çocuk Terbiyesi Sempozyumu (Tebliğ ve Müzakereler) I. İstanbul: İSAV.
  • Bilgiseven, A. K. (1987). Eğitim sosyolojisi. Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı.
  • Bilhan, S. (1986). Eğitim sosyolojisi. A.Ü.D.T.C. Fakültesi Yayınları.
  • Çetin, B. (2023). The examination of the relationship between perceived social support and parenting stress levels of mothers. Manisa Celal Bayar University Journal of the Faculty of Education, 11(1), 1-14. https://www.doi.org/10.52826/mcbuefd.1167056
  • Dodurgalı, A. (2010). Ailede din eğitimi. Timaş Yayınları.
  • Dündar, M. (2018). Farklı yaş gruplarında dua ve din eğitimi, Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9(20), 455-480.
  • Erdem, M. & Akman, Y. (2001). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Esin, B. D. (2011). Minik dahiler kılavuzu 0-12 ay bebek gelişimi ve eğitimi. Kaldırım Yayınları.
  • Fersahoğlu, Y. (1999). Kur’an’a göre insanın zaafları ve zayıf yönleri. Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 6, 81-100.
  • Greene, A., Pavini, J. & DiGeronimo, T. F. (2010). Sağlıklı bebek yetiştirme rehberi (B. Kaptanoğlu, Çev.). Hayykitap.
  • Güllü, E. (2012). Dahi çocuk yetiştirmek. Hayat Yayın Gurubu.
  • Hickin, L. (2002). Kadın sağlığı. (B. Adalığ vd., Çev.) Arkadaş Yayınları.
  • Ilgar Z. & Coşgun, S. (2009). Gelişim süreci ve çocuklarda hareket gelişimi eğitimi, Ailede Sevgi Eğitimi. (S. Doğan, Ed.) Sesil Kitapları, 65-100.
  • Karabekiroğlu, K. (2013). Bebek daha doğmadan. Say Yayınları.
  • Keskin, S. P. (2011). Annelik akademisi hamileyim. Boyut Matbaacılık A.Ş.
  • Kutup, S. (1991). Fizilal-İl Kur’an. (Salih Uçan, vd. Çev.). Dünya Yayıncılık.
  • Lowe, F. & Love, B. (2013). Bebeğinizin beyin eğitimi. (E. Kantemir, Çev.). Optimist Yayınları.
  • Mennlla, J. A. & Jagnow C. P. & Beauchamp G. K. (2001). Prenatal and postnatal flavor learning by human infants, Pediatrics 107(6): E88, https://doi.org/10.1542/peds.107.6.e88.
  • Özcan, Ş. (2009). Onlar birer çiçek, çocuk gelişimi ve eğitimi üzerine. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Öztürk, H. (1983). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Utku Yayınevi.
  • Partanen, E., Kujala T., Naatanan R. & Huotilainen M. (2013). Learning-induced neural plasticity of speech processing before birth Proceedings of the National Academy of Sciences 110 (37) 15145-15150, https://doi.org/10.1073/pnas.1302159110.
  • Saraç, E. (2007). Ruhsal gelişim ve kader. Doğan Kitap.
  • Saygılı, S. (2013). Ruhen ve bedenen sağlıklı çocuk yetiştirmek. Hayat Yayın Grubu.
  • Tallack, P. (2007). Anne karnında, (A. Yavuz, Çev.). NTV Yayınları.
  • Tarhan, N. (2010). Evlilik psikolojisi. Timaş Yayınları.
  • Tunç, B. (1998). Anne kavramından hareketle eğitimde anne çocuk ilişkisi. Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 5, 195-240.
  • Uzunay, M. Y. (2013). Çocuk eğitiminde anne baba tutumları. Eşik yayınları.
  • Varol, R. (2010). Çocuklarımıza neyi, ne zaman ve nasıl öğretelim? Nüve Yayınları.
  • Wechselberg, K. & Puny, U. (1989). Anne ve çocuk. (E. Kınalıbay, Çev.). Remzi Kitapevi.
  • Yılmaz, S. (2004). Seni duyuyorum anne, anne karnında çocuk eğitimi. Timaş Yayınları.
  • Yöndem, Z. D. (2011). Kişilik dinamikleri ve stresle baş etme. Elif Yayınevi.

Dini eğitimin doğum öncesi boyutu

Year 2024, Volume: 2 Issue: 4, 411 - 438, 01.12.2024

Abstract

Anne rahmindeki sır perdesi aralandıkça ve bu alandaki çalışmalar arttıkça çocuk eğitiminde bu dönemin ne kadar önemli olduğu ortaya çıkmıştır. Bu dönemde bebeğin fiziksel ve zihinsel gelişiminin sağlıklı olması, anne babaların en çok ilgilendiği konuların başında gelmektedir. Çocuklarının zeki ve sağlıklı olmasını istemek elbette anne babaların en önemli hakkıdır. Ancak aynı zamanda çocukların ruhsal (duygusal ve manevi) gelişiminin sağlıklı olmasını istemek de çok önemlidir. Rahimdeki bebekler, belirli duyum yeteneklerine sahiptir ve sesli, dokunmalı, görsel uyarıma karşı tepki vermektedir. Bu nedenle, her anne ve babanın çocuk daha anne karnında iken, duygusal ve manevi gelişimleri açısından onları bir rahim eğitimine tabi tutmak için doğum öncesi dikkat etmeleri gereken önemli görevler bulunmaktadır. Bu görevlerin önemi konusunda, anne ve baba adaylarının gösterecekleri hassasiyet, dünyaya gelecek bebeğin zihinsel ve ruhsal gelişimi konusunda olumlu bir katkı sağlayabileceği gibi onun ahlaklı, terbiyeli ve dindar olmasında da önemli bir rol oynayabilir. Bu nedenle anne babalar, daha anne karnında iken çocuğu için her türlü eğitsel tedbiri almalı ve bu eğitimi sağlayacak çevresel etkileri, doğumdan sonraki dindarlık bilincinin oluşma sürecine etkisini göz önünde bulundurarak belirlemelidir. Bu çalışma, doğum öncesi dönemde anne rahminde gerçekleşen ruhsal ve manevi eğitimin ilkelerini ve keyfiyetini ele almaktadır. Doğum öncesi dönemde, anne rahmindeki bebeğin ruhsal ve manevi gelişimi ve potansiyeli, doğru eğitim yaklaşımlarıyla nasıl desteklenebileceği, anne babanın bu süreçteki rolü ve etkileri makalenin ana konularını oluşturmaktadır. Bu çalışmada anne rahmindeki çocuk ile ebeveyn arasındaki ilişkinin varlığı araştırılarak birtakım olgular hakkında(anne karnındaki bebeğin din eğitimi sürecini analiz etmek, bu eğitimi sağlayacak çevresel etkileri, doğumdan sonra dindarlık bilincinin oluşma sürecini göz önüne alarak belirlemek) sistemli ve düzenli bilgilere ulaşmak amaçlanmıştır. Konuyla ilgili akademik kaynaklarda ve yayınlarda literatür taraması yapılarak elde edilen bilgilerin analiz edilmesiyle hazırlanan bu çalışma, anne rahmindeki çocuğun din eğitimine ilişkin pratik bir değer sunması açısından önemli görülmektedir.

References

  • Açıkalın, A. (2006). Kundaktan okula çocuklarımız. Pegem A Yayınları.
  • Avcı, F. (2011). Anneliğe yolculuk. Tudav Yayın Grubu.
  • Aydın, M. Z. (2007). Ailede çocuğun ahlak eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Aynur, H. Ş. (2012). Kulluk bilinci inşasında dua değerinin rolü. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 50, 321-362.
  • Başaran, İ. E. (1984). Eğitime giriş. Sevinç Matbaası.
  • Bayraklı, B. (2005). Eğitimin doğum öncesi boyutu. (İ. Canan, Ed.) İslam’da Aile ve Çocuk Terbiyesi Sempozyumu (Tebliğ ve Müzakereler) I. İstanbul: İSAV.
  • Bilgiseven, A. K. (1987). Eğitim sosyolojisi. Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı.
  • Bilhan, S. (1986). Eğitim sosyolojisi. A.Ü.D.T.C. Fakültesi Yayınları.
  • Çetin, B. (2023). The examination of the relationship between perceived social support and parenting stress levels of mothers. Manisa Celal Bayar University Journal of the Faculty of Education, 11(1), 1-14. https://www.doi.org/10.52826/mcbuefd.1167056
  • Dodurgalı, A. (2010). Ailede din eğitimi. Timaş Yayınları.
  • Dündar, M. (2018). Farklı yaş gruplarında dua ve din eğitimi, Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9(20), 455-480.
  • Erdem, M. & Akman, Y. (2001). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Esin, B. D. (2011). Minik dahiler kılavuzu 0-12 ay bebek gelişimi ve eğitimi. Kaldırım Yayınları.
  • Fersahoğlu, Y. (1999). Kur’an’a göre insanın zaafları ve zayıf yönleri. Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 6, 81-100.
  • Greene, A., Pavini, J. & DiGeronimo, T. F. (2010). Sağlıklı bebek yetiştirme rehberi (B. Kaptanoğlu, Çev.). Hayykitap.
  • Güllü, E. (2012). Dahi çocuk yetiştirmek. Hayat Yayın Gurubu.
  • Hickin, L. (2002). Kadın sağlığı. (B. Adalığ vd., Çev.) Arkadaş Yayınları.
  • Ilgar Z. & Coşgun, S. (2009). Gelişim süreci ve çocuklarda hareket gelişimi eğitimi, Ailede Sevgi Eğitimi. (S. Doğan, Ed.) Sesil Kitapları, 65-100.
  • Karabekiroğlu, K. (2013). Bebek daha doğmadan. Say Yayınları.
  • Keskin, S. P. (2011). Annelik akademisi hamileyim. Boyut Matbaacılık A.Ş.
  • Kutup, S. (1991). Fizilal-İl Kur’an. (Salih Uçan, vd. Çev.). Dünya Yayıncılık.
  • Lowe, F. & Love, B. (2013). Bebeğinizin beyin eğitimi. (E. Kantemir, Çev.). Optimist Yayınları.
  • Mennlla, J. A. & Jagnow C. P. & Beauchamp G. K. (2001). Prenatal and postnatal flavor learning by human infants, Pediatrics 107(6): E88, https://doi.org/10.1542/peds.107.6.e88.
  • Özcan, Ş. (2009). Onlar birer çiçek, çocuk gelişimi ve eğitimi üzerine. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Öztürk, H. (1983). Eğitim sosyolojisi. Ankara: Utku Yayınevi.
  • Partanen, E., Kujala T., Naatanan R. & Huotilainen M. (2013). Learning-induced neural plasticity of speech processing before birth Proceedings of the National Academy of Sciences 110 (37) 15145-15150, https://doi.org/10.1073/pnas.1302159110.
  • Saraç, E. (2007). Ruhsal gelişim ve kader. Doğan Kitap.
  • Saygılı, S. (2013). Ruhen ve bedenen sağlıklı çocuk yetiştirmek. Hayat Yayın Grubu.
  • Tallack, P. (2007). Anne karnında, (A. Yavuz, Çev.). NTV Yayınları.
  • Tarhan, N. (2010). Evlilik psikolojisi. Timaş Yayınları.
  • Tunç, B. (1998). Anne kavramından hareketle eğitimde anne çocuk ilişkisi. Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 5, 195-240.
  • Uzunay, M. Y. (2013). Çocuk eğitiminde anne baba tutumları. Eşik yayınları.
  • Varol, R. (2010). Çocuklarımıza neyi, ne zaman ve nasıl öğretelim? Nüve Yayınları.
  • Wechselberg, K. & Puny, U. (1989). Anne ve çocuk. (E. Kınalıbay, Çev.). Remzi Kitapevi.
  • Yılmaz, S. (2004). Seni duyuyorum anne, anne karnında çocuk eğitimi. Timaş Yayınları.
  • Yöndem, Z. D. (2011). Kişilik dinamikleri ve stresle baş etme. Elif Yayınevi.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum and Instration (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

İsmail Polat 0000-0001-5744-7362

Publication Date December 1, 2024
Submission Date September 20, 2024
Acceptance Date November 25, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Polat, İ. (2024). Dini eğitimin doğum öncesi boyutu. Kastamonu İnsan Ve Toplum Dergisi, 2(4), 411-438.

Kastamonu Journal of Human and Society - KJHShttps://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/29447