Muhasebe mesleğinin kalitesinin özellikle lisans düzeyinde verilen muhasebe eğitimine bağlılığı; muhasebe ders müfredatının ve ders içeriklerinin gözden geçirilerek uluslararası eğitim standartlarına uygun ve sektörel ihtiyaçları karşılayacak nitelikte olmasını önemli hale getirmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, Türkiye’deki devlet ve vakıf üniversitelerinde yer alan muhasebe eğitimi ve ders müfredatının içerikleri bakımından incelenmesidir. Bu doğrultuda, üniversitelerin web sayfaları aracılığıyla, ders müfredatı ve muhasebe derslerinin mevcut durumları incelenmiştir. Ayrıca, lisans düzeyinde verilen muhasebe dersleri, üniversiteler bazında içerik analizi yöntemi (tarama ve doküman analizi) kullanılarak benzer olan muhasebe dersleri gruplar bazında toplanarak her bir muhasebe dersi vakıf ve devlet üniversiteleri ile muhasebe derslerinin zorunlu, seçmeli, uygulamalı ve seçmeli olup olmadıkları kategorilerinde ortak bir içerik oluşturulmuştur. Son olarak, muhasebe eğitimi veren akademisyenler ve muhasebe meslek mensuplarıyla mülakatlar yapılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, devlet ve vakıf üniversitelerinde verilen muhasebe derslerinin nicelik olarak fazla olduğu, bu durumun nedeni ise aynı içeriğe sahip muhasebe derslerinin farklı isimlerle verilmesinden kaynaklandığı tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan mülakatlar sonucunda akademisyenler ve meslek mensupları, muhasebe eğitimine yönelik sektörün ihtiyaçlarının dikkate alınması gerekliliğinden hareketle müfredatın gözden geçirilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir.
muhasebe eğitimi Ders Müfredatı Akademisyen ve Meslek Mensupları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
.