Amaç: Sanayi Devrimi ile ülkelerin milli
gelirlerinde meydana gelen artışın kişisel gelirlere yansıması kişilerin;
kültür, spor, eğlence, turizm ve hobiler gibi boş zaman faaliyetleri için
harcadıkları miktarı ve zamanı arttırmıştır. Kişiler, boş zamanlarında
geçirecekleri faaliyetlerin seçiminde özgürdür ve kişilerin, boş zamanlarını
geçirecekleri faaliyetler çok çeşitlidir. Kişiyi, boş zaman faaliyetlerinin
seçimine ikna etme görevi ise yüksek derecede pazarlama becerisi gerektirmektedir.
Bu bağlamda çok sayıda işletme kişilerin boş zamanı ve harcanabilir geliri için
rekabet etmektedir. Buradan hareketle çalışma, pazarlamaya konu olan boş zaman
faaliyetleriyle ilgili genel bir bilgi verme amacı taşımaktadır.
Yöntem:
Çalışma
kapsamında boş zaman pazarlaması konusu kavramsal olarak ele alınarak boş zaman
pazarlaması kapsamındaki faaliyetler ile ilgili literatür incelemesi
yapılmıştır.
Bulgular:
Yapılan
detaylı literatür incelemesi kişilerin boş zaman faaliyetleri arasındaki seçimlerinde
pazarlamanın önemini göstermektedir.
gelirlerinde meydana gelen artışın kişisel gelirlere yansıması kişilerin;
kültür, spor, eğlence, turizm ve hobiler gibi boş zaman faaliyetleri için
harcadıkları miktarı ve zamanı arttırmıştır. Kişiler, boş zamanlarında
geçirecekleri faaliyetlerin seçiminde özgürdür ve kişilerin, boş zamanlarını
geçirecekleri faaliyetler çok çeşitlidir. Kişiyi, boş zaman faaliyetlerinin
seçimine ikna etme görevi ise yüksek derecede pazarlama becerisi gerektirmektedir.
Bu bağlamda çok sayıda işletme kişilerin boş zamanı ve harcanabilir geliri için
rekabet etmektedir. Buradan hareketle çalışma, pazarlamaya konu olan boş zaman
faaliyetleriyle ilgili genel bir bilgi verme amacı taşımaktadır.
Yöntem:
Çalışma
kapsamında boş zaman pazarlaması konusu kavramsal olarak ele alınarak boş zaman
pazarlaması kapsamındaki faaliyetler ile ilgili literatür incelemesi
yapılmıştır.
Bulgular:
Yapılan
detaylı literatür incelemesi kişilerin boş zaman faaliyetleri arasındaki seçimlerinde
pazarlamanın önemini göstermektedir.
Subjects | Economics |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 3 |