Amaç: Yenilik ve değişimlerin çok hızlı yaşandığı günümüz toplumlarında hayat boyu öğrenme anlayışı ülkelerin eğitim politikalarına yön vermekte ve çeşitli kurumlar aracılığıyla uygulamalar hayata geçirilmektedir. Hayat boyu öğrenme uygulayıcılarından biri olan ve üniversiteler bünyesinde faaliyet gösteren sürekli eğitim merkezlerinin önemi giderek artmaktadır. Bu merkezler birey ve kurumlara çeşitli alanlarda eğitim imkânları sunmaktadırlar. Bu çalışma ile Türkiye’de devlet ve vakıf üniversitelerindeki sürekli eğitim merkezlerinin hayat boyu öğrenmedeki rolü ve önemini karşılaştırmalı bir biçimde ortaya koymak amaçlanmaktadır.
Yöntem: Bu amaçla Türkiye’deki sürekli eğitim merkezlerinin web siteleri içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir.
Bulgular: Çalışmanın sonucunda; Türkiye’de gerek vakıf gerekse devlet üniversitelerindeki SEM’lerin hayat boyu öğrenmedeki rolü konusunda farklılıklar bulunduğu tespit edilmiştir. Vakıf üniversitelerindeki SEM’lerin sayılarının daha az olmasına rağmen daha aktif oldukları ve verdikleri eğitimlerin piyasaların ihtiyaçlarına cevap verdiği görülmüştür. Ancak gerek devlet ve gerekse vakıf üniversitelerindeki SEM’lerde hayat boyu öğrenmenin yalnızca mesleki bilgi ve becerilerin geliştirilmesi olarak algılandığı ve kişisel ve sosyal gelişme ile toplumsal bütünlüğü sağlama boyutu konusunda eksiklikler yaşandığı ortaya çıkmıştır.
Objectives: In today's, society where innovations
and changes are experienced very fast, the concept of lifelong learning guides
the education policies of the countries and the practices are implemented by
means of various institutions. Importance of continuing education centers, one
of the lifelong learning practitioners and operating within the universities,
have increased gradually. These centers offer training opportunities to
individuals and institutions in various fields. In this study, it is aimed to
present comparatively the role and importance of continuous education centers
in Turkey in state and foundation universities on lifelong learning.
Method: For
this purpose, web sites of continuous training centers in Turkey was examined
by content analysis method.
Results:
At
the end of the study; it was determined that the education programs opened in
the CECs at foundation universities were more than the state universities. It
has also been found that the general tendency of CECs in foundation
universities is towards more markets than CECs in state universities, and that
the concept of lifelong learning meet needs of the market focusing on
vocational education. When the numbers of the education programs, where opened,
are taken into consideration; It is concluded that the CECs in the foundation
universities are more active.
Subjects | Economics |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 22, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 5 |