BibTex RIS Cite

Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğrencilerinin Bazı Değişkenler Açısından Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2015, Volume: 2015 Issue: 1, 80 - 84, 07.08.2015
https://doi.org/10.18493/kmusekad.57842

Abstract

This study was conducted to determine whether it differs according to demographic characteristics by investigating of student s’ social skill levels studying ın physical education and sports high school according to demographic characteristics. The sample of the study constitutes 208 students studying in the School of Physical Education and Sports high school, Karamanoğlu Mehmetbey University in spring term during the 2014-2015 academic year. "Social Skill Inventory" developed by Riggio in 1986, adapted into Turkish in 1997 by Yüksek in the research was applied. The inventory consists of 90 items scored 1-5 Likert-type scale. At the end of the research, it was found that students studying in Physical Education and Sports School have mid-level (= 287.12) on social skills.While statistically significant difference was not found according to students' gender, age, the department of studying , place of residence, whether or not students take credit, income level, their fathers’ occupation, whether or not their mothers work and interesting in sports of them, statistically significant difference was found according to studying at department, education level of parents, the number of siblings and spending and the place where they have spent their lives the most

References

  • Akpınar S., Temel V., Nas K,(2012). An exploratıon of candidate teachers' social skills levels:Age, gender and other differences"", Prime Journal of business administration and management , 338-343 pp., ( Indexed by: Research - Eyesource
  • Avşar Z., Kuter F.Ö (2007). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Sosyal Sosyal Beceri Düzeylerinin Örneği). Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Journal of Theory and Practice in Education.3 (2) 197-206.
  • Bacanlı H(1999). Sosyal Beceri Eğitimi, İlköğretimde Rehberlik Nobel Yayınevi. Ankara
  • Bacanlı H(2001). Sosyal Beceri Eğitimi. Nobel yayın Dağıtım. Ankara.
  • Çamliyer H., Çamliyer H(2001). Eğitim Bütünlüğü içerisinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun Emek Matbaacılık, Manisa.
  • Çetin M.Ç, Kuru E(2009). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Belirlenmesi Selçuk Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi. 11 (1) 1-8. Düzeylerinin
  • Erkal M., Güven O., Ayan D(1998). Sosyolojik Açıdan Spor. Der Yayınları. İstanbul.
  • Gode O., Alkan V(1998). Denizli Orta Öğretim Kurumlarındaki Sporcu öğrencilerin Derslerindeki ve Spor Yaşantılarındaki Başarılarının Karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi 4(1) s.14-21.
  • Hops H. (1983), Children’s social competence and skill: Current research pratices and future directions. Behavior Therapy, 14, 3 –18.
  • Marlowe H.A(1986). Social Intelligence Evidence For Multidimensionality andConstruct Indepence. Journal of Educational Psyclogy. 78(1)s:52-58.
  • Riggio, R.E. (1986). Assessment of Basic Social Skills. Journal of Personality and Social Psychology, 51 (3), 649-660.
  • Riggio, R. E. (1989). Social Skills Inventory. Consulting Psychologists Press, Inc
  • Sorias O(1986). Sosyal Beceri ve Değerlendirme Yöntemleri Psikoloji Dergisi 5(1) s:42-45.
  • Yüksek G(1997). Sosyal Beceri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin sosyal Beceri Düzeyine Etkisi. Gazi Üniversitesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara.

Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğrencilerinin Bazı Değişkenler Açısından Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2015, Volume: 2015 Issue: 1, 80 - 84, 07.08.2015
https://doi.org/10.18493/kmusekad.57842

Abstract

Bu çalışma Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda okuyan öğrencilerin sosyal beceri düzeylerini inceleyerek, demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Beden Eğitimi ve spor Yüksekokulunda okuyan 208 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada 1986 yılında Riggio tarafından geliştirilen Yüksek tarafından 1997 yılında Türkçeye uyarlanan “ Sosyal Beceri Envanteri” uygulanmıştır. Envanterde 90 maddeden oluşan 1 -5 arası puanlanan likert tipi bir ölçektir. Araştırma sonucunda Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda okuyan öğrencilerin orta seviyede (X= 287,12) sosyal beceri düzeylerine sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin cinsiyet, yaş, okuduğu bölüm, kaldığı yer, kredi alıp almama, aylık gelir durumu, babalarının mesleği, annelerinin çalışıp çalışmamaları ve spora ilgi düzeyleri değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamazken, okuduğu sınıf, annelerinin eğitim durumu, babalarının eğitim durumu, kardeş sayıları ve yaşamlarının büyük bir bölümünü geçirdikleri yerleşim merkezi değişkenlerine göre ise de istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur

References

  • Akpınar S., Temel V., Nas K,(2012). An exploratıon of candidate teachers' social skills levels:Age, gender and other differences"", Prime Journal of business administration and management , 338-343 pp., ( Indexed by: Research - Eyesource
  • Avşar Z., Kuter F.Ö (2007). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Sosyal Sosyal Beceri Düzeylerinin Örneği). Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Journal of Theory and Practice in Education.3 (2) 197-206.
  • Bacanlı H(1999). Sosyal Beceri Eğitimi, İlköğretimde Rehberlik Nobel Yayınevi. Ankara
  • Bacanlı H(2001). Sosyal Beceri Eğitimi. Nobel yayın Dağıtım. Ankara.
  • Çamliyer H., Çamliyer H(2001). Eğitim Bütünlüğü içerisinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun Emek Matbaacılık, Manisa.
  • Çetin M.Ç, Kuru E(2009). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Belirlenmesi Selçuk Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi. 11 (1) 1-8. Düzeylerinin
  • Erkal M., Güven O., Ayan D(1998). Sosyolojik Açıdan Spor. Der Yayınları. İstanbul.
  • Gode O., Alkan V(1998). Denizli Orta Öğretim Kurumlarındaki Sporcu öğrencilerin Derslerindeki ve Spor Yaşantılarındaki Başarılarının Karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi 4(1) s.14-21.
  • Hops H. (1983), Children’s social competence and skill: Current research pratices and future directions. Behavior Therapy, 14, 3 –18.
  • Marlowe H.A(1986). Social Intelligence Evidence For Multidimensionality andConstruct Indepence. Journal of Educational Psyclogy. 78(1)s:52-58.
  • Riggio, R.E. (1986). Assessment of Basic Social Skills. Journal of Personality and Social Psychology, 51 (3), 649-660.
  • Riggio, R. E. (1989). Social Skills Inventory. Consulting Psychologists Press, Inc
  • Sorias O(1986). Sosyal Beceri ve Değerlendirme Yöntemleri Psikoloji Dergisi 5(1) s:42-45.
  • Yüksek G(1997). Sosyal Beceri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin sosyal Beceri Düzeyine Etkisi. Gazi Üniversitesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Veysel Temel This is me

Sefa Şahan Birol This is me

Publication Date August 7, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2015 Issue: 1

Cite

APA Temel, V., & Birol, S. Ş. (2015). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğrencilerinin Bazı Değişkenler Açısından Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2015(1), 80-84. https://doi.org/10.18493/kmusekad.57842

Cited By








Üniversite Öğrencilerine Uygulanan Sosyal Beceri Eğitiminin Etkililiğinin İncelenmesi
Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi - Instructional Technology and Lifelong Learning
https://doi.org/10.52911/itall.1134650

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305