BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medyanın Kamuoyu Oluşturmadaki Rolü ve Muhtemel Riskler

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 3, 197 - 205, 01.09.2014
https://doi.org/10.18493/kmusekad.72819

Öz

With the transition from industrial society to information society, developments in the field of communication, information production, storage, sharing, and criticism has become independent of time and space. In Industrial society, in almost every country information generation and sharing had been controlled by cartels of the media. However, with the transition to an information society, this information generation and sharing of resources, diversified and on the computer and mobile device (smart phone, tablet PC s, etc ...), depending on the developments in space technology and periodically released from commitment. In other words, information is no longer a one-way communication is also certain people and monopoly. Therefore, the use of the mass media in the spread of the base (blog , personal sites ), and the variety of sources of information were transferred to individual experience was very easy and fast way. But recently especially spread of social networks such as Facebook and twitter changed communication format, firmly rooted in the classical meaning of the breaking, resulted in the transformation of a structured communication process. But social networks such as Facebook and twitter especially the recent emergence and spread of networks, communication format, is firmly rooted in the classical meaning of the breaking, resulted in the transformation of a structured communication process. So communication is fully interactive, multi-dimensional and turned into a process of mutual interaction. This rapid and substantial progress in the field of generic media from individuals to each element of a country or society, making it more visible and easily accessible, ie, trade secrets related to them (they can be a state secret ), and the necessary information (which may be strategies of firms ) have become accessible. This means that an aspect of the transparency and mutual exchange of information easier, but also other aspects of the hands of ill-intentioned people who are at risk of transformation to a danger to individuals and society

Kaynakça

  • Amin, Samir (2011), Ending the Crisis of Capitalism or Ending Capitalism?, Pambazuka Press, Dakar, Senegal.
  • Barbera & Metzger (2003), "A breakout role for Twitter in the Taksim Square protests?", El Cezire, http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2013/06/20 1361212350593971.html, Erişim tarihi: 02.09.2013.
  • Boyd, Danah M. & Nicole B. Ellison (2008), “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship”, Journal of Computer-Mediated Communication, 13 (2008),210-230.
  • Çildan, Cihan, Mustafa Ertemiz, H. Kaan Tumuçin, Evren Küçük ve Duygu Albayrak (2012), “Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü”, Akademik org.tr/ab12/bildiri/205.doc Erişim: 05.09.2013, ab.
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/2013_Taksim_Gezi_Park%C4 %B1_protestolar%C4%B1, Erişim Tarihi 01.09.2013
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Arap_Bahar%C4%B1, Erişim: 10.09.2013
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_medya, Erişim Tarihi 01.09.2013
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_medya, Erişim: 08.09.2013
  • http://www.bthaber.com/%E2%80%98riskleri-bilerek- sosyallesme%E2%80%99-devri/, Erişim: 10.09.2013
  • http://www.egm.gov.tr/
  • http://www.ihd.org.tr/
  • http://www.serhanyildiz.net.tr/wp- content/uploads/turkiyede-rakamlarla-internet- kullanimi.jpg, Erişim: 10.09.2013
  • http://www.slideshare.net/symantec/symantec-2011- social-media-protection-flash-poll-global-results, Erişim: 10.09.2013
  • http://www.worldbulletin.net/?aType=haber&ArticleID=1 10555, Erişim: 15.08.2013
  • Kartal, Mehmet (2013), “Tükiye’de Sosyal Medya ve http://www.iletisimvediplomasi.com/mehmet-kartal- turkiyede-sosyal-medya-raporu/, Erişim: 07.10.2013.

Sosyal Medyanın Kamuoyu Oluşturmadaki Rolü ve Muhtemel Riskler

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 3, 197 - 205, 01.09.2014
https://doi.org/10.18493/kmusekad.72819

Öz

Sanayi Toplumundan Bilgi Toplumuna geçişle birlikte, iletişim alanındaki gelişmeler, bilginin üretimi, depolanması, paylaşılması ve eleştirilmesini zamandan ve mekândan bağımsız hale getirmiştir. Sanayi toplumunda bilginin üretilmesi ve paylaşılması hemen hemen her ülkede medya kartellerinin kontrolünde gerçekleşmekteydi. Ancak bilgi toplumuna geçişle birlikte, bilginin üretilmesi ve paylaşılmasıyla ilgili kaynaklar hem çeşitlendi, hem de bilgisayar ve mobil cihaz (akıllı telefon, tablet bilgisayarlar vs…) teknolojisindeki gelişmelere bağlı olarak mekâna bağlılıktan ve periyodik olmaktan kurtuldu. Başka bir ifade ile bilgi belli odakların tekelinden ve iletişim de tek yönlü olmaktan çıktı. Dolayısıyla kitle iletişim araçlarının kullanımının tabana yayılmasıyla (blog, kişisel siteler) bilgi kaynağı çeşitliliği ve bireysel tecrübelerin çok kolay ve hızlı bir şekilde aktarımı sağlanmış oldu. Fakat son dönemde özellikle facebook ve twitter gibi sosyal paylaşım ağlarının ortaya çıkması ve yaygınlaşması, iletişim biçimini, söz konusu klasik anlamından köklü biçimde kopararak, iletişim sürecinin yapısal bir dönüşüme uğraması sonucunu doğurdu. Böylece iletişim tam olarak, interaktif, çok boyutlu ve karşılıklı bir etkileşim sürecine dönüştü. Soysal medya alanındaki bu hızlı ve esaslı gelişme, bireyden başlayarak bir ülkedeki veya toplumdaki her unsuru daha görünür ve kolay ulaşılır hale getirmiş, yani onlara ait sırları (bunlar devlet sırrı olabilir) ve gerekli bilgileri (bunlar firmaların stratejileri olabilir) erişilebilir kılmıştır. Bu durum bir yönüyle şeffaflaşma ve karşılıklı kolay bilgi alışverişi anlamına gelmekte; fakat diğer yönüyle de art niyetli kişilerin elinde bireyler ve toplum için bir tehlikeye dönüşme riski taşımaktadır

Kaynakça

  • Amin, Samir (2011), Ending the Crisis of Capitalism or Ending Capitalism?, Pambazuka Press, Dakar, Senegal.
  • Barbera & Metzger (2003), "A breakout role for Twitter in the Taksim Square protests?", El Cezire, http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2013/06/20 1361212350593971.html, Erişim tarihi: 02.09.2013.
  • Boyd, Danah M. & Nicole B. Ellison (2008), “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship”, Journal of Computer-Mediated Communication, 13 (2008),210-230.
  • Çildan, Cihan, Mustafa Ertemiz, H. Kaan Tumuçin, Evren Küçük ve Duygu Albayrak (2012), “Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü”, Akademik org.tr/ab12/bildiri/205.doc Erişim: 05.09.2013, ab.
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/2013_Taksim_Gezi_Park%C4 %B1_protestolar%C4%B1, Erişim Tarihi 01.09.2013
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Arap_Bahar%C4%B1, Erişim: 10.09.2013
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_medya, Erişim Tarihi 01.09.2013
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_medya, Erişim: 08.09.2013
  • http://www.bthaber.com/%E2%80%98riskleri-bilerek- sosyallesme%E2%80%99-devri/, Erişim: 10.09.2013
  • http://www.egm.gov.tr/
  • http://www.ihd.org.tr/
  • http://www.serhanyildiz.net.tr/wp- content/uploads/turkiyede-rakamlarla-internet- kullanimi.jpg, Erişim: 10.09.2013
  • http://www.slideshare.net/symantec/symantec-2011- social-media-protection-flash-poll-global-results, Erişim: 10.09.2013
  • http://www.worldbulletin.net/?aType=haber&ArticleID=1 10555, Erişim: 15.08.2013
  • Kartal, Mehmet (2013), “Tükiye’de Sosyal Medya ve http://www.iletisimvediplomasi.com/mehmet-kartal- turkiyede-sosyal-medya-raporu/, Erişim: 07.10.2013.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Veysel Eren Bu kişi benim

Abdullah Aydın

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Eren, V., & Aydın, A. (2014). Sosyal Medyanın Kamuoyu Oluşturmadaki Rolü ve Muhtemel Riskler. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(3), 197-205. https://doi.org/10.18493/kmusekad.72819

Cited By



















Sosyal Medya ile Kurumsal İtibar Oluşturma
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
ESRA SİPAHİ
https://doi.org/10.33905/bseusbed.292527

Gelişmeleri Kaçırma Korkusunun Sosyal Medya Tutumları Üzerine Etkisi
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi
PINAR ERDOĞAN
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.598768


     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305