BibTex RIS Kaynak Göster

Gelişen Dünya'da Turizm Sektörünün Yeri

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: 2, 15 - 24, 01.06.2013

Öz

The purpose of this study is contributing to the accumulation of knowledge in this issue by analyzing the concept of the developing world is equipped with information technology and its effects on the tourism sector. In the study was made a detailed review of the literature about the concept of the economic change and examined their effects on the tourism sector. As a result of study was determined that economic development economy has greatly changed the activities and methods of communication of tourism enterprises and searching for information and ways to purchase of tourist services and products, behavior and expectations of tourist consumers

Kaynakça

  • Akın, B. (2001). Yeni Ekonomi; Strateji, Rekabet, Teknoloji Yönetimi. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
  • Akın, H. B. (2002). Yeni Ekonomi: ‘Yeni’ Olan Nedir? 20. Yüzyılın Son Moda Kavramının Analizi, I. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Bildiriler Kitabı, 10–11 Mayıs. Hereke-Kocaeli, s.1–12.
  • Avcıkurt, C. (2004). Uluslararası Turizm İşletmeleri, (Ed. Şehnaz Demirkol, Burhanettin Zengin), Turizm İşletmeleri. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Bağdat, B. (2007). Yeni Ekonomi ve Yeni Ekonominin Temeli Olan İnternetin Konaklama İşletmeleri Üzerindeki Etkisi ve Bodrum Yöresi’nde Bir Uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Başol, K. (2012), Türkiye Ekonomisi, 11.b., Türkmen Kitabevi, İstanbul
  • Bayraç, N. (2003). Yeni Ekonomi’nin Toplumsal, Ekonomik ve Teknolojik Boyutları. http://www. erpakademi.com/yeni-ekonomi%E2%80%99nin- toplumsal-ekonomik-ve-teknolojik-boyutlari.html (18.10.2011)
  • Buhalis, D. (1998). Strategic Use of Information in the Tourism Industry, Tourism Management, 19(5).
  • Connolly, D. J., Olsen, M., Moore, G. R. (1998). The Internet as a Distribution Channel, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 39(4): 42-54.
  • Çöklü E. (2004). Çeviren: Recep Özgür Yakupoğlu. Turizmde E-İş, Dünya Turizm Örgütü (WTO), İstanbul.
  • Erkan, H. (1998), “Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Eylül, s.147.
  • Gordon, Robert (2000), Does the ‘New Economy’ Measure up to the Great Inventions of the Past?, Journal of Economic Perspectives, No:14: 49- 74.
  • Gündoğdu, H. ve Karataş, M., “Küreselleşmenin Ulus Devlet Üzerindeki Muhtemel Etkileri”, Akademik Araştırmalar Dergisi, Mayıs 2007-Temmuz 2007, Sayı:33, 1-25.
  • Hançer, M. ve Ataman C. (2006). Seyahat Acentalarında İletişim Teknolojisinin Kullanımı ve Web Sitelerinin Değerlendirilmesi: Ege Bölgesi Örneği, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(3): 193-207.
  • Kelleci, M. A. (2003). Bilgi Ekonomisi, İşgücü Piyasasının Temel Aktörleri ve Eşitsizlik: Eğilimler, Roller, Fırsatlar ve Riskler, Ekonomik Modeller ve Stratejik Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Stratejik Araştırmalar Dairesi, Yayın No: DPT. 2674, Temmuz http://ekutup.dpt.gov.tr/isgucu/kellecim/bilgiekon.pdf (20.10.2011)
  • Kepenek Y. (1999). Ekonomik Yönleriyle Elektronik Ticaret, ODTÜ İktisat Bölümü ve Tekpol, Ankara.
  • Koç, E. (1998). Dijital Ekonomi, İstanbul: Koç Sistem Yayınları.
  • Kurt, M. (2004). Değişen Dünyada Türkiye’nin Önemi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Kültür Sanat Kurulu Yayınları.
  • Oduncu, A. (2007). Yeni Ekonomi ve Türkiye; Bazı Göstergeler Işığında Bir Değerlendirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Odyakmaz, N. (2000). Bilgi Teknolojileri, Küreselleşme ve Kalkınma, Dış Ticaret Dergisi, Sayı:18.
  • Önen, M.O., (2008), Dünya’da ve Türkiye’de Turizm, Türkiye Kalkınma Bankası Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Müdürlüğü, Ankara
  • Özgüler, V, C. (2003). Yeni Ekonomi Anlayışı Kapsamında Gelişmiş ve Gelişmekte olan Ülkeler: Türkiye Örneği, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayınları.
  • Pırnar, I. (2005a). Turizm Endüstrisinde E-Ticaret, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Güz, 1: 28-55.
  • Pırnar, I. (2005b). Turizm İşletmelerinde Etkin Yönetim ve Çağdaş Pazarlama, İktisat İşletme ve Finans Dergisi, Yıl:20, Sayı:235, Ekim.
  • Polatoğlu, A. (1994). Türk Kamu Yönetiminde Bilimin Kullanımı ve Sorunları, AİD, 27(4): 67.
  • Salvatore, D. (2003). The New Economy and Growth in the G-7 Countries, Journal of Policy Modeling, 25: 531-540.
  • Sheldon, P. (1997). Tourism Information Technology, Cab International, Wallingford, UK.
  • Söylemez, A. (2001). Yeni Ekonomi, Boyut Yayıncılık, Ankara, 16.
  • Söylemez, A. (2006). Bilgi Ekonomisi, Uluslararası Bilgi ve Yönetim Kongresi 3-5 Kasım, Kocaeli.
  • Şahin. M. ve Akdoğdu P. (2004). Bilişim Teknolojilerindeki Gelişmelerin Turizm Sektörüne Etkisi ve Kullanım Alanları, 2.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi. İzmit: Kocaeli Üniversitesi: 343–352. www.projepelit.com/proje3/kaynaklar/MAKALE%205. doc (24.10.2011).
  • Taymaz, E. (1996). (Ed. T. Bulutay), Türkiye İmalat Sanayinde Teknolojik Gelişme ve İstihdam, Teknoloji ve İstihdam İçinde, Ankara, DİE.
  • T.C. Muğla Valiliği, Muğla İli Turizm Sektörünün Kümelenme Analizi ve Makro Düzey Stratejik Planı, 2010.
  • U.S. Council of Economic Advisors (2001). Economic Report of the President, Washington D.C..
  • Ülgen, S. (2001). Yeni Ekonomide Rekabet, http:// inet-tr.org.tr/inetconf6/tammetin/ulgen-tam.doc (18.10.2011).
  • Werthner, H., Klein, S. (1999). Information Technology and Tourism - A Challenging Relationship, Wien.
  • Zagler, M. (2002). Services, Innovation and the New Economy, Structural Change and Economic Dynamics, 13: 337–355.
  • http://www.dadaslar.net/forum/forum_posts. asp?TID=4741 Erişim Tarihi:23.10.2011
  • http://www.bilisimhaber.com/web/otellerde-internet- uygulamalarinin-onemi.html Erişim Tarihi: 04.04.2012

Gelişen Dünya'da Turizm Sektörünün Yeri

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: 2, 15 - 24, 01.06.2013

Öz

Bu çalışma, gelişen ve bilgi teknolojileri ile donatılan dünyanın turizm sektörü üzerindeki etkilerini inceleyerek ilgili alanda bilgi birikimine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında ekonomik değişimin analizi ile ilgili detaylı bir literatür taraması yapılmış ve turizm sektörü üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışma sonucunda ekonomik gelişmenin turizm işletmelerinin faaliyetlerini, iletişim yöntemlerini ve turistik tüketicilerin bilgi arama ve turistik hizmet ve ürün satın alma yollarını, davranışlarını ve beklentilerini büyük ölçüde değiştirdiği belirlenmiştir

Kaynakça

  • Akın, B. (2001). Yeni Ekonomi; Strateji, Rekabet, Teknoloji Yönetimi. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları.
  • Akın, H. B. (2002). Yeni Ekonomi: ‘Yeni’ Olan Nedir? 20. Yüzyılın Son Moda Kavramının Analizi, I. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Bildiriler Kitabı, 10–11 Mayıs. Hereke-Kocaeli, s.1–12.
  • Avcıkurt, C. (2004). Uluslararası Turizm İşletmeleri, (Ed. Şehnaz Demirkol, Burhanettin Zengin), Turizm İşletmeleri. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Bağdat, B. (2007). Yeni Ekonomi ve Yeni Ekonominin Temeli Olan İnternetin Konaklama İşletmeleri Üzerindeki Etkisi ve Bodrum Yöresi’nde Bir Uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Başol, K. (2012), Türkiye Ekonomisi, 11.b., Türkmen Kitabevi, İstanbul
  • Bayraç, N. (2003). Yeni Ekonomi’nin Toplumsal, Ekonomik ve Teknolojik Boyutları. http://www. erpakademi.com/yeni-ekonomi%E2%80%99nin- toplumsal-ekonomik-ve-teknolojik-boyutlari.html (18.10.2011)
  • Buhalis, D. (1998). Strategic Use of Information in the Tourism Industry, Tourism Management, 19(5).
  • Connolly, D. J., Olsen, M., Moore, G. R. (1998). The Internet as a Distribution Channel, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 39(4): 42-54.
  • Çöklü E. (2004). Çeviren: Recep Özgür Yakupoğlu. Turizmde E-İş, Dünya Turizm Örgütü (WTO), İstanbul.
  • Erkan, H. (1998), “Bilgi Toplumu ve Ekonomik Gelişme”, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Eylül, s.147.
  • Gordon, Robert (2000), Does the ‘New Economy’ Measure up to the Great Inventions of the Past?, Journal of Economic Perspectives, No:14: 49- 74.
  • Gündoğdu, H. ve Karataş, M., “Küreselleşmenin Ulus Devlet Üzerindeki Muhtemel Etkileri”, Akademik Araştırmalar Dergisi, Mayıs 2007-Temmuz 2007, Sayı:33, 1-25.
  • Hançer, M. ve Ataman C. (2006). Seyahat Acentalarında İletişim Teknolojisinin Kullanımı ve Web Sitelerinin Değerlendirilmesi: Ege Bölgesi Örneği, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(3): 193-207.
  • Kelleci, M. A. (2003). Bilgi Ekonomisi, İşgücü Piyasasının Temel Aktörleri ve Eşitsizlik: Eğilimler, Roller, Fırsatlar ve Riskler, Ekonomik Modeller ve Stratejik Araştırmalar Genel Müdürlüğü, Stratejik Araştırmalar Dairesi, Yayın No: DPT. 2674, Temmuz http://ekutup.dpt.gov.tr/isgucu/kellecim/bilgiekon.pdf (20.10.2011)
  • Kepenek Y. (1999). Ekonomik Yönleriyle Elektronik Ticaret, ODTÜ İktisat Bölümü ve Tekpol, Ankara.
  • Koç, E. (1998). Dijital Ekonomi, İstanbul: Koç Sistem Yayınları.
  • Kurt, M. (2004). Değişen Dünyada Türkiye’nin Önemi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Kültür Sanat Kurulu Yayınları.
  • Oduncu, A. (2007). Yeni Ekonomi ve Türkiye; Bazı Göstergeler Işığında Bir Değerlendirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Odyakmaz, N. (2000). Bilgi Teknolojileri, Küreselleşme ve Kalkınma, Dış Ticaret Dergisi, Sayı:18.
  • Önen, M.O., (2008), Dünya’da ve Türkiye’de Turizm, Türkiye Kalkınma Bankası Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Müdürlüğü, Ankara
  • Özgüler, V, C. (2003). Yeni Ekonomi Anlayışı Kapsamında Gelişmiş ve Gelişmekte olan Ülkeler: Türkiye Örneği, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yayınları.
  • Pırnar, I. (2005a). Turizm Endüstrisinde E-Ticaret, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Güz, 1: 28-55.
  • Pırnar, I. (2005b). Turizm İşletmelerinde Etkin Yönetim ve Çağdaş Pazarlama, İktisat İşletme ve Finans Dergisi, Yıl:20, Sayı:235, Ekim.
  • Polatoğlu, A. (1994). Türk Kamu Yönetiminde Bilimin Kullanımı ve Sorunları, AİD, 27(4): 67.
  • Salvatore, D. (2003). The New Economy and Growth in the G-7 Countries, Journal of Policy Modeling, 25: 531-540.
  • Sheldon, P. (1997). Tourism Information Technology, Cab International, Wallingford, UK.
  • Söylemez, A. (2001). Yeni Ekonomi, Boyut Yayıncılık, Ankara, 16.
  • Söylemez, A. (2006). Bilgi Ekonomisi, Uluslararası Bilgi ve Yönetim Kongresi 3-5 Kasım, Kocaeli.
  • Şahin. M. ve Akdoğdu P. (2004). Bilişim Teknolojilerindeki Gelişmelerin Turizm Sektörüne Etkisi ve Kullanım Alanları, 2.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi. İzmit: Kocaeli Üniversitesi: 343–352. www.projepelit.com/proje3/kaynaklar/MAKALE%205. doc (24.10.2011).
  • Taymaz, E. (1996). (Ed. T. Bulutay), Türkiye İmalat Sanayinde Teknolojik Gelişme ve İstihdam, Teknoloji ve İstihdam İçinde, Ankara, DİE.
  • T.C. Muğla Valiliği, Muğla İli Turizm Sektörünün Kümelenme Analizi ve Makro Düzey Stratejik Planı, 2010.
  • U.S. Council of Economic Advisors (2001). Economic Report of the President, Washington D.C..
  • Ülgen, S. (2001). Yeni Ekonomide Rekabet, http:// inet-tr.org.tr/inetconf6/tammetin/ulgen-tam.doc (18.10.2011).
  • Werthner, H., Klein, S. (1999). Information Technology and Tourism - A Challenging Relationship, Wien.
  • Zagler, M. (2002). Services, Innovation and the New Economy, Structural Change and Economic Dynamics, 13: 337–355.
  • http://www.dadaslar.net/forum/forum_posts. asp?TID=4741 Erişim Tarihi:23.10.2011
  • http://www.bilisimhaber.com/web/otellerde-internet- uygulamalarinin-onemi.html Erişim Tarihi: 04.04.2012
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammed Karataş Bu kişi benim

Serap Babür Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2013 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karataş, M., & Babür, S. (2013). Gelişen Dünya’da Turizm Sektörünün Yeri. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2013(2), 15-24.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305