BibTex RIS Kaynak Göster

Ihlara Vadisi'ni Ziyaret Eden Turistlerin Yerel Halkın Turizme Katılımına İlişkin Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 2012 Sayı: 1, 113 - 118, 01.03.2012

Öz

Kaynakça

  • Bansal, H. ve Eiselt, H.A. (2004), “Exploratory research of tourist motivations and planning”, Tourism Management 25 (2004) 387–396.
  • Bayazıt Hayta, A. (2008), “Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 31-48.
  • Ceylan, S. (2011) “Destinasyon Marka İmajı ve Pamukkale Yöresinde Bir Uygulama”, International Journal of Economic and Administrative Studies, 4(7), Summer 2011.
  • Çakıcı, A.C., Aksu, M. (2006), “Gökçeada’ya Gelen Turistlerin Beklenti ve Tatmin Düzeylerinin Karşılaştırılması”, İşletme Fakültesi Dergisi, 7(1), 1-17.
  • Emir, O., Avan, A. (2010), “Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 203-219.
  • Gülkal, Ö. (1999), Ihlara (Kapadokya) Özel Çevre Koruma Bölgesi ve Yakın Çevresi Örneğinde; Koruma- Kullanma Dengeli Planlamaların Oluşturulmasında Kriterlerin Saptanması, Basılmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Adana.
  • Gürbüz, A. (2009), “Safranbolu’yu Ziyaret Eden Turistlerin Demografik Özelliklerine Göre Turistik Ürünleri Algılama Durumu”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10 (2), 217-234.
  • Gürler, G. (2007), Göreme Tarihi Milli Parkı Ve Yakın Çevresinin Jeolojik Miras Açısından Değerlendirilmesi. Jeoloji Etüdleri Dairesi Başkanlığı, MTA Rapor no: 10989, Ankara.
  • Kılıç, İ. ve Pelit, E. (2004), “Yerli Turistlerin Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştirmalari Dergisi, 14(2), 113-124.
  • Kim, H., Borges, M. C., Chon, J. (2006), “Impacts of environmental values on tourism motivation: The case of FICA, Brazil”, Tourism Management, 27, 957–967.
  • Kozak, M. (2002), “Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations”, Tourism Management, 23, 221–232.
  • Öter, Z., Özdoğan, O. (2005), “Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk- Efes Örneği”, Anatolia: Turizm Araştirmalari Dergisi, 16(2), 127-138.
  • Özelçi Eceral, T., Altınkaya Özmen, C. (2009), “Beypazarı’nda turizm gelişimi ve yerel ekonomik kalkınma”, Ekonomik ve Sosyal Araştirmalar Dergisi, 5(2), 46-74.
  • Özgüç, N. (1998) Turizm Coğrafyası, Özellikler, Bölgeler, Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Uslu, A.; Kiper, T. (2006), “Turizmin kültürel miras üzerine etkileri: Beypazarı/Ankara örneğinde yerel halkın farkındalığı”, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 3 (3), 305-314.

Ihlara Vadisi'ni Ziyaret Eden Turistlerin Yerel Halkın Turizme Katılımına İlişkin Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 2012 Sayı: 1, 113 - 118, 01.03.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, Ihlara Vadisi’ni ziyaret eden turistlerin bu bölgedeki yerel halkın turizm faaliyetlerine katılımına ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Ihlara Vadisi, Hasan Dağı volkanizması ile şekillenen fosil peyzajın Hıristiyanlığın ilk dönemlerinden itibaren oyularak barınma ve ibadet amaçlı kullanıldığı kültürel peyzaj değerleri bakımından zengin bir bölgedir. Bölge yılda yaklaşık 200.000 kişi tarafından ziyaret edilmekte ancak vadinin turistlere Kapadokya turlarının sadece birkaç saatlik kısmında sunulması sebebiyle yerel halk turizm faaliyetlerine katılamamaktadır. Çalışma kapsamında, 2011 yılı Nisan-Mayıs aylarında Ihlara Vadisi’ni ziyaret eden, 315 yerli 268 yabancı olmak üzere toplam 583 kişiye anket uygulanmıştır. Turistlerin görüşleri üzerinde etkili değişkenleri belirlemek amacıyla yerel halkın turizme katılımına ilişkin tutum düzeyleri, uyruk, cinsiyet, yaş grubu, eğitim düzeyi, medeni durum, meslek, gelir durumu, alanı ziyaretinin organizasyon tipi ve konaklama durumu bağımsız değişkenleri ile karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmalarda, t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; turistlerin yerel halkın turizme katılımına ilişkin tutumları olumlu düzeydedir ( =16.80/20.00). Bunun yanında, turistlerin tutumları uyruk (t=-.663; p>.05), yaş grubu (F=2.062; p>.05), eğitim düzeyi (F=1.539; p>.05), medeni durum (t=-.850; p>.05), meslek (F=.690; p>.05), gelir durumu (F=.974; p>.05), alanı ziyaretinin organizasyon tipi (F=2.112; p>.05) ve konaklama durumu (t=-.657; p>.05) bağımsız değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Cinsiyet değişkenine göre yapılan değerlendirmede ise, bayan turistlerin tutum puanları ( =17.09) erkek turistlerin puanlarından ( =16.49), bayan turistlerin lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur (t=-2.641; p

Kaynakça

  • Bansal, H. ve Eiselt, H.A. (2004), “Exploratory research of tourist motivations and planning”, Tourism Management 25 (2004) 387–396.
  • Bayazıt Hayta, A. (2008), “Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 31-48.
  • Ceylan, S. (2011) “Destinasyon Marka İmajı ve Pamukkale Yöresinde Bir Uygulama”, International Journal of Economic and Administrative Studies, 4(7), Summer 2011.
  • Çakıcı, A.C., Aksu, M. (2006), “Gökçeada’ya Gelen Turistlerin Beklenti ve Tatmin Düzeylerinin Karşılaştırılması”, İşletme Fakültesi Dergisi, 7(1), 1-17.
  • Emir, O., Avan, A. (2010), “Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 203-219.
  • Gülkal, Ö. (1999), Ihlara (Kapadokya) Özel Çevre Koruma Bölgesi ve Yakın Çevresi Örneğinde; Koruma- Kullanma Dengeli Planlamaların Oluşturulmasında Kriterlerin Saptanması, Basılmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Adana.
  • Gürbüz, A. (2009), “Safranbolu’yu Ziyaret Eden Turistlerin Demografik Özelliklerine Göre Turistik Ürünleri Algılama Durumu”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10 (2), 217-234.
  • Gürler, G. (2007), Göreme Tarihi Milli Parkı Ve Yakın Çevresinin Jeolojik Miras Açısından Değerlendirilmesi. Jeoloji Etüdleri Dairesi Başkanlığı, MTA Rapor no: 10989, Ankara.
  • Kılıç, İ. ve Pelit, E. (2004), “Yerli Turistlerin Memnuniyet Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştirmalari Dergisi, 14(2), 113-124.
  • Kim, H., Borges, M. C., Chon, J. (2006), “Impacts of environmental values on tourism motivation: The case of FICA, Brazil”, Tourism Management, 27, 957–967.
  • Kozak, M. (2002), “Comparative analysis of tourist motivations by nationality and destinations”, Tourism Management, 23, 221–232.
  • Öter, Z., Özdoğan, O. (2005), “Kültür Amaçlı Seyahat Eden Turistlerde Destinasyon İmajı: Selçuk- Efes Örneği”, Anatolia: Turizm Araştirmalari Dergisi, 16(2), 127-138.
  • Özelçi Eceral, T., Altınkaya Özmen, C. (2009), “Beypazarı’nda turizm gelişimi ve yerel ekonomik kalkınma”, Ekonomik ve Sosyal Araştirmalar Dergisi, 5(2), 46-74.
  • Özgüç, N. (1998) Turizm Coğrafyası, Özellikler, Bölgeler, Çantay Kitabevi, İstanbul.
  • Uslu, A.; Kiper, T. (2006), “Turizmin kültürel miras üzerine etkileri: Beypazarı/Ankara örneğinde yerel halkın farkındalığı”, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi, 3 (3), 305-314.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Funda VARNACI Uzun Bu kişi benim

Mehmet Somuncu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2012 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uzun, F. V., & Somuncu, M. (2012). Ihlara Vadisi’ni Ziyaret Eden Turistlerin Yerel Halkın Turizme Katılımına İlişkin Görüşleri. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2012(1), 113-118.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305