Türkiye, sahip olduğu ürünlerle, benzersiz doğa, kültür ve sanat zenginlikleriyle zengin bir coğrafi ürün çeşitliliğine sahiptir. Aynı zamanda, her yörenin, ilin, hatta her ilçenin kendine özel bir ürünün üretim kaynağı olduğu ve bu ürün ile özdeşleştiği ender ülkelerden biridir. Türkiye’ye özgü birçok ürün, kendilerine kaynak olan coğrafi bölge adları ile anılıp, tanınmaktadır. Yasal zemini 1995 yılına dayalı olan Türkiye’de coğrafi işaret koruması sayesinde 2009 yılı sonu itibari ile 119 adet ürün koruma altına alınmış ve bunların dışında 111 adet ürün de başvuru sürecinde değerlendirilmektedir. Karaman Divle Tulum Peyniri, kendine has özellikler taşıyan ve 2007 yılında Coğrafi İşaret için başvurusu yapılmış fakat başvurusu reddedilmiş olan özel bir “obruk peyniri” dir. Divle Tulum Peyniri, olgunlaşma yerinin kendine has özelliği sayesinde peynire farklı bir tat ve aromaya sahiptir. Bu araştırmada, Karaman Divle Tulum Peyniri’nin arz zinciri ve bu zincirde yer alan önemli aktörlerin rollerinin belirlenmesi, Divle Tulum Peyniri’nin SWOT Analizi yapılarak bu peynirin bölge için öneminin ve bu ürünün yörenin ekonomik kalkınmasına olası katkılarının ortaya konulması amaçlanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2010 Sayı: 2 |