İş memnuniyeti, her alanda faaliyet gösteren kurum veya kuruluşlarda çalışanların işin yapısından, yönetimden, iş arkadaşları ile ilişkilerinden, çalışma ortamından ve başarı değerleme ve takdir sisteminden memnuniyetlerinden oluşmaktadır. Kurum veya kuruluşlar kar amacı taşısın ya da taşımasın çalışanların iş memnuniyeti verimlilik, kalite, rekabet, etkin yönetim, yönetime katılım gibi bir çok boyuttan oldukça önemli bir olgudur. Bu olgunun önemi, küreselleşme sürecinde işletme yönetiminde hiyerarşik yönetim anlayışının yerini yatay yönetim anlayışına bırakması ve patron kavramı yerine takım liderine olan koç kavramının benimsenmesi gibi örnekleri çoğaltılabilecek felsefe değişikliğinde daha da ön plana çıktığı söylenebilir. Üniversiteler bilgiyi üreten, yayan ve aynı zamanda kullanan kurumlardır ki bu sürecin baş aktörü olan akademik personelin iş memnuniyeti göz ardı edilemeyecek bir durum olarak ifade edilebilir. Çalışmada, Harran Üniversitesi ölçeğinde akademik personelin iş memnuniyeti incelenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 2007 Issue: 1 |