BibTex RIS Kaynak Göster

Küreselleşme Sürecinde Kobi'lerin İhracat Sorunları Ve E-Ticaret

Yıl 2007, Cilt: 2007 Sayı: 3, 75 - 89, 01.09.2007

Öz

Kaynakça

  • Civan, Mehmet ve M. Tekinkuş, (2002), “Küçük ve Orta Boy İşletmelerin Avrupa
  • Birliğine Uyum Süreci: Gaziantep Örneği,” ODTÜ VI. Uluslararası Ekonomi Konferansı, 11-14 Eylül 2002, Ankara. http: www.econturk.org/Turkisheconomy/P455.pdf, Erişim tarihi: 12.03.2007.
  • Ertaş, Sacit, (2000), “Elektronik Ticaret: Tanımı, Gelişimi, Avantajları, Güvenliği”,
  • İçinde Elektronik Ticaret, Derleyen: Veysel Bozkurt, Alfa Yayınevi, Ankara.
  • ITC, (2000), “SMEs and e-Trade: Some Implications of Going Digital, Executive Forum on National Export Strategies, International Trade Centre, UNCTAD/WTO.
  • Kemer, Osman Barbaros, (2005), Dış Ticaret Teknikleri: Teori – Uygulama, Alfa Aktüel yayınları, İstanbul.
  • Kuwayama, Mikio, (2001), E-Commerce and Export Promotion Policies for Small and Medium-Sized Enterprises: East Asian and Latin American Experiences, CEPAL, Series Commercio Internacional, Santiago, Chile, October.
  • Resmi Gazete, 18.11.2005 tarih, 25997 sayılı.
  • Singh, Didar A. (1999), “Electronic Commerce: Issues for the South”, Trade-Related Agenda, Development and Equity (T.R.A.D.E), Working Paper 4, South Centre, October.
  • Şahin, Ayşe ve M. Hulusi Demir, “Tekstil Ve/Veya Konfeksiyon Sektörlerinde Faaliyet Gösteren Küçük Ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Pazarlama Sorunları Ve Elektronik Ticaretten Beklentileri: Mersin Ölçekli Bir Uygulama”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 20, Sayı 1, ss. 1-13.
  • The Asia Foundation, (2002), SMEs and E-Commerce, Castle Asia, January.
  • Turban, Efraim, David King, Jae Lee, Merrill Warkentin and Michael Chung (2002), Electronic Commerce, New Jersey: Prentice-Hall Inc.
  • UNCTAD, (2000), Building Confidence: Electronic Commerce and Development, (UNCTAD/SDTE/MISC.11).
  • Yılmaz, Figen, (2003), Türkiye’de Küçük ve Orta Boy İşletmeler (KOBİ’ler), İktisadi Araştırmalar ve Planlama Müdürlüğü, www.isbank.com.tr/dosya/ekontr_kobiler2004.pdf, Erişim tarihi: 12.03.2007.

Küreselleşme Sürecinde Kobi'lerin İhracat Sorunları Ve E-Ticaret

Yıl 2007, Cilt: 2007 Sayı: 3, 75 - 89, 01.09.2007

Öz

Coğrafi sınırları aşındırarak, dünyayı tek bir pazar haline dönüştüren küreselleşme, gelişmiş veya gelişmekte olan bütün ülkelerdeki işletmeleri önemli ölçüde etkileyen bir süreçtir. Küreselleşme sonrası, daha önce dış rekabete karşı büyük ölçüde korunan yurtiçi piyasalara yeni rakipler girmekte, tüketicilerin tercihleri veya davranışları yeni duruma uygun olarak değişmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ise bu değişimi daha da hızlandırmaktadır. Lojistik ve dağıtımdaki teknolojik ilerlemeler hemen her işletmenin küresel ölçekte alım, satım ve işbirliği yapmasını olanaklı hale getirmiştir. Benzer şekilde müşteriler fiyatları küresel olarak karşılaştırma olanağına kavuşmuşlardır.Bu çalışmanın amacı, KOBİ'lerin dış pazarlara açılmada karşılaştıkları sorunları inceleyerek, bunların çözümünde E-ticaretin sağlayacağı katkıları teorik ve ampirik düzeyde ortaya koymaktır. Bu çerçevede çalışmada, Karaman ve Nevşehir illerinde faaliyet gösteren küçük ve orta büyüklükteki işletme (KOBİ) niteliğindeki 35 ihracatçı firma yetkilisi ile görüşülerek ihracat sorunları araştırılmış, bu işletmelerin elektronik ticaret (E-ticaret) işlemleri yapma durumları ve beklentileri tespit edilmiştir.Araştırmada anket yönteminden yararlanılmış, elde edilen veriler frekans dağılım tabloları yardımıyla değerlendirilmiştir. Araştırmadan ortaya çıkan sonuç; ele alınan illerde ankette yer alan KOBİ’lerin ihracat potansiyelleri olmakla birlikte bu potansiyellerinden yararlanamadıkları ve aynı zamanda E-ticaret konusunda yeterli bilgi ve donanıma sahip olmadıkları yönündedir

Kaynakça

  • Civan, Mehmet ve M. Tekinkuş, (2002), “Küçük ve Orta Boy İşletmelerin Avrupa
  • Birliğine Uyum Süreci: Gaziantep Örneği,” ODTÜ VI. Uluslararası Ekonomi Konferansı, 11-14 Eylül 2002, Ankara. http: www.econturk.org/Turkisheconomy/P455.pdf, Erişim tarihi: 12.03.2007.
  • Ertaş, Sacit, (2000), “Elektronik Ticaret: Tanımı, Gelişimi, Avantajları, Güvenliği”,
  • İçinde Elektronik Ticaret, Derleyen: Veysel Bozkurt, Alfa Yayınevi, Ankara.
  • ITC, (2000), “SMEs and e-Trade: Some Implications of Going Digital, Executive Forum on National Export Strategies, International Trade Centre, UNCTAD/WTO.
  • Kemer, Osman Barbaros, (2005), Dış Ticaret Teknikleri: Teori – Uygulama, Alfa Aktüel yayınları, İstanbul.
  • Kuwayama, Mikio, (2001), E-Commerce and Export Promotion Policies for Small and Medium-Sized Enterprises: East Asian and Latin American Experiences, CEPAL, Series Commercio Internacional, Santiago, Chile, October.
  • Resmi Gazete, 18.11.2005 tarih, 25997 sayılı.
  • Singh, Didar A. (1999), “Electronic Commerce: Issues for the South”, Trade-Related Agenda, Development and Equity (T.R.A.D.E), Working Paper 4, South Centre, October.
  • Şahin, Ayşe ve M. Hulusi Demir, “Tekstil Ve/Veya Konfeksiyon Sektörlerinde Faaliyet Gösteren Küçük Ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Pazarlama Sorunları Ve Elektronik Ticaretten Beklentileri: Mersin Ölçekli Bir Uygulama”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 20, Sayı 1, ss. 1-13.
  • The Asia Foundation, (2002), SMEs and E-Commerce, Castle Asia, January.
  • Turban, Efraim, David King, Jae Lee, Merrill Warkentin and Michael Chung (2002), Electronic Commerce, New Jersey: Prentice-Hall Inc.
  • UNCTAD, (2000), Building Confidence: Electronic Commerce and Development, (UNCTAD/SDTE/MISC.11).
  • Yılmaz, Figen, (2003), Türkiye’de Küçük ve Orta Boy İşletmeler (KOBİ’ler), İktisadi Araştırmalar ve Planlama Müdürlüğü, www.isbank.com.tr/dosya/ekontr_kobiler2004.pdf, Erişim tarihi: 12.03.2007.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihat Işık Bu kişi benim

Güven Delice Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 2007 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Işık, N., & Delice, G. (2007). Küreselleşme Sürecinde Kobi’lerin İhracat Sorunları Ve E-Ticaret. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(3), 75-89.

     EBSCO        SOBİAD            ProQuest      Türk Eğitim İndeksi

18302 18303   18304  18305