Coğrafi sınırları aşındırarak, dünyayı tek bir pazar haline dönüştüren küreselleşme, gelişmiş veya gelişmekte olan bütün ülkelerdeki işletmeleri önemli ölçüde etkileyen bir süreçtir. Küreselleşme sonrası, daha önce dış rekabete karşı büyük ölçüde korunan yurtiçi piyasalara yeni rakipler girmekte, tüketicilerin tercihleri veya davranışları yeni duruma uygun olarak değişmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ise bu değişimi daha da hızlandırmaktadır. Lojistik ve dağıtımdaki teknolojik ilerlemeler hemen her işletmenin küresel ölçekte alım, satım ve işbirliği yapmasını olanaklı hale getirmiştir. Benzer şekilde müşteriler fiyatları küresel olarak karşılaştırma olanağına kavuşmuşlardır.Bu çalışmanın amacı, KOBİ'lerin dış pazarlara açılmada karşılaştıkları sorunları inceleyerek, bunların çözümünde E-ticaretin sağlayacağı katkıları teorik ve ampirik düzeyde ortaya koymaktır. Bu çerçevede çalışmada, Karaman ve Nevşehir illerinde faaliyet gösteren küçük ve orta büyüklükteki işletme (KOBİ) niteliğindeki 35 ihracatçı firma yetkilisi ile görüşülerek ihracat sorunları araştırılmış, bu işletmelerin elektronik ticaret (E-ticaret) işlemleri yapma durumları ve beklentileri tespit edilmiştir.Araştırmada anket yönteminden yararlanılmış, elde edilen veriler frekans dağılım tabloları yardımıyla değerlendirilmiştir. Araştırmadan ortaya çıkan sonuç; ele alınan illerde ankette yer alan KOBİ’lerin ihracat potansiyelleri olmakla birlikte bu potansiyellerinden yararlanamadıkları ve aynı zamanda E-ticaret konusunda yeterli bilgi ve donanıma sahip olmadıkları yönündedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 2007 Sayı: 3 |