Alanyazın
incelendiğinde, satış noktası teşhir araçları ile ilgili çok fazla ölçüm aracı
olmadığı göze çarpmaktadır. Bu bulgudan hareketle, bu araştırmada Felix
Horstmann tarafından geliştirilen Satış Noktası Teşhir Araçları Tutumu
Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması amaçlanmaktadır. Çalışma kolayda örnekleme sonucu
seçilen 512 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ölçeğin yapı geçerliği için, açımlayıcı ve
doğrulayıcı faktör analizleri uygulanmıştır. Gerçekleştirilen açımlayıcı faktör analizi ile toplam açıklanan
varyansın %81,532 olduğu saptanmıştır. KMO örneklem uygunluk katsayısı ,881
bulunmuştur. Güvenirlik çalışması sonucunda Cronbachalfa katsayısı ölçeğin
bütünü için ,963, teşhirin uyumu için ,962, teşhirin sunumu için ,942, teşhirin
rengi için ,928 olarak hesaplanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizinde ölçek 3
boyutlu olarak düşünüldüğünde, standart uyum indeksleri kabul edilebilir derece
çıkmıştır. Sonuç olarak, 3 faktörden ve 15 maddeden oluşan ölçüm aracı, Türk
araştırmacıların kullanımına hazır hâle getirilmiştir.
Satış Noktası Teşhir Araçları Tüketici Tutumu Ölçek Teşhir Araçları Ölçeği Ölçek Uyarlama
When
literature is examined, it is seen that there is not much measurement tool
related to point of purchase display tools. Based on this finding, it is aimed
to adapt the Shopper’s Attitude toward The Point of Purchase Displays Scale
developed by Felix Horstmann into Turkish. In this study, the measurement tool
was translated into Turkish. 512 participants selected by convenience sampling
participated in the study. For the construct validity of the scale, exploratory
and confirmatory factor analysis was applied. As a result of exploratory factor
analysis, it was found that the total evidenced variance was 81,532%. KMO
sample compliance coefficient was found to be 881. As a result of the
reliability study, Cronbach's alpha coefficient was found to be 963 for the
whole scale. It was also calculated as 962 for display harmony, 942 for display
presentation, and 928 for display color. When the scale was considered as 3 dimensions
in the confirmatory factor analysis, the standard fit indexes were acceptable.
As a result, a 3-factor 15-item measurement tool was made available to Turkish
researchers.
Point of Sale Displays Shopper's Attitude Scale Point of Sale Displays Scale Scale Adaptation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 37 |