Günümüzde
yaşam kalitesinin artması ile birlikte marka olan ürün ve hizmetler talep
edilmektedir. Talebin artmasının doğal sonucu olarak hemen hemen her alanda
marka çalışmaları devam etmektedir.
Marka çalışmalarının yanında tarihi ve doğal güzelliklerini,
avantajlarını ön plana çıkarmaya çalışan şehirler cazibe merkezi haline gelmeyi
amaçlamaktadır. Güçlü bir marka olabilmek için rekabet halinde olan şehirler
bunu ancak güçlü bir marka imajı ile sağlayabileceklerdir.
Bu
çalışmada şehir markalamada oldukça önemli olan şehir imajı unsurlarının neler
olduğu ve bireylerin demografik özelliklerine
göre bu imaj algılarının farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla, ilk olarak marka kavramı ve marka
şehir süreci açıklandıktan sonra Konya’nın marka şehir süreci incelenmiştir.
Daha sonra ise Konya şehir imajı üzerine bir araştırma hakkında anket çalışması
yürütülmüş olup kolayda örnekleme yöntemiyle 421 veri toplanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, Konya’nın önemli tarihi
eserlere sahip olduğu, sakin ve geleneksel bir imajının bulunduğu, coğrafik ve
jeopolitik açıdan önemli bir konumda yer aldığı, sergi ve müzelerde daha az
zaman harcandığı, imaj algılarının cinsiyet, yaş, medeni durum gibi demografik
özelliklere göre farklılık gösterdiği vb. gibi birtakım sonuçlara ulaşılmış ve
konu ile ilgili öneriler sunulmuştur.
In today’s world, branded products and services are demanded with the
increasing life standards. As result of the increasing demand, branding works
are continuing in almost all areas. Cities which are trying to attract visitors,
can achieve this by branding works in a more planned and controlled way. Cities
that are in a competition t[1]o
become a strong brand can only achieve this with a strong brand image.
In this study, the elements of city image, which are very important in
city marking has been identified and it has been investigated that whether
these image perceptions differ according to the demographic characteristics of
individuals. For this purpose, brand
concept and brand city process are explained. Then, Konya’s brand city period
investigated. Afterwards, a survey was conducted about city image of Konya and
a total of 421 data were collected by easy sampling method.
Based on the research findings, some results have been revealed such
that Konya has significant historical artifacts, has a calm and traditional
image, has an important location in terms of geographical and geopolitical,
spending less time for museums and exhibitions, image perceptions
differ according to demographic characteristics such as gender, age and marital
status etc. and relevant suggestions have been made.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 37 |