AMAÇ: Bu çalışmada, aynı kampüste farklı sağlık alanlarında eğitimlerini sürdüren öğrencilerin yaşam kalitelerinin karşılaştırılması ve Beden Kütle İndeksi ile ilişkilendirilmesi amaçlanmıştır.
GEREÇ VE YÖNTEM: Çalışma Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi’nde Tıp Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Hemşirelik ve Sağlık Yönetimi bölümlerinde eğitim gören 490 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilere sosyo-demografik anket formu ve yaşam kalitesi ölçeği kısa formu [Türkçe versiyonu (WHOQOL-BREF-TR)] uygulanmıştır.
BULGULAR: Çalışmaya katılan 490 öğrencinin %28,6’sı erkek, %71,4’i kız, yaş ortalaması 21,00±1,97 yıl ve Beden Kütle İndeksi ortalaması 22,53±3,51 ağırlık (kg)/boy(m)2’dir. Yaşam kalitesi ölçeği kısa formu; genel sağlık, fiziksel sağlık, psikolojik sağlık, sosyal ilişkiler ve çevre olmak üzere 5 alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin alt boyutlarından sadece psikolojik sağlık alanında bölümler arası istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p=0,006). Ayrıca ölçeğin beden kütle indeksi çapraz karşılaştırılmasında sosyal ilişkiler alt boyutunda istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p=0,046).
SONUÇ: Öğrencilerin eğitim hayatları sırasında yaşam kalitelerinin yüksek olması önemli bir kavramdır. Çünkü daha sonraki yıllarda mesleklerini daha motive ve hevesli bir şekilde sürdürmelerine katkı sağlayabilir. Çalışmamızda öğrencilerin ders yükünün ve pratik uygulamaların artışına paralel psikolojik sağlık ve sosyal ilişki puanlarının düştüğü saptanmıştır. Ayrıca çalışmanın sonuçlarına göre obez ve zayıf olan öğrencilerin ideal kiloya sahip öğrencilere göre yaşam kalitesi daha yüksek bulunmuştur.
YOK
YOK
YOK
OBJECTIVE: In this study, it was aimed to compare the life quality of students who are studying in different health fields on the same campus and to correlate them with their Body Mass Index.
MATERIAL AND METHODS: The study was carried out with 490 students of Faculty of Medicine, Nutrition and Dietetics, Physiotherapy and Rehabilitation, Nursing and Health Management departments in Afyonkarahisar Health Sciences University. Socio-demographic questionnaire form and quality of life scale short form Turkish version (WHOQOL-BREF-TR) were applied to the students participating in the study.
RESULTS: Of the 490 students participating in the study, 28.6% were boys, 71.4% were girls, mean age was 21.00±1.97 years, and mean Body Mass Index was 22.53±3.51 weight(kg)/height(m)2. Quality of life scale short form consists of five sub-dimensions: general health, physical health, psychological health, social relations and environment. Among the sub-dimensions of the scale, only in the field of psychological health (p = 0.006), a statistically significant difference was found among departments. In addition, a statistically significant difference was found in the social relations sub-dimension (p=0.046) in the cross comparison of the body mass index of the scale.
CONCLUSIONS: It is an important concept that students a have high quality of life during their education because it may contribute to them to pursue their profession in a more motivated and enthusiastic way in the following years. In our study, it was determined that the psychological health and social relationship scores of the students decreased in parallel with the increase in the course load and practical applications. In addition, according to the results of the study, the life quality of obese and underweight students was found to be higher than students with ideal weight.
YOK
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | YOK |
Publication Date | April 20, 2022 |
Acceptance Date | March 19, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 23 Issue: 2 |