Research Article
BibTex RIS Cite

PİYANO ÖĞRETİMİNDE FARKLI YÖNTEMLER VE TEKNİKLER I

Year 2017, Issue: 11, 49 - 62, 27.12.2017

Abstract




Piyano çalma ve çoksesli müzik, hem “bedensel” hem de “zihinsel” gerçekleşen bir
etkinlik olduğundan, ön çalışmaların nota öğretimine koşut olarak aksatmadan ve
düzenli bir biçimde yapılması büyük önem taşır. İşte bu nedenle, öğreticinin piyano
eğitimi (pedagojisi) konusunda donanımlı olması çok önemlidir. Doğru oturuştan
başlayarak, makalede örneklerle açıklanan teknik terim ve kavramlarla alıştırmaların
piyanist adayına sistematik olarak kazandırılması gerekir. Aksi halde, adayın, seviye
ilerledikçe önce fiziksel sonra ruhsal (psikolojik) sorunlarla karşılaşması kaçınılmaz
olur. Bu nedenle çalışmanın temel amacı, piyanist adayına bu zorlu maratonu
götürebilecek altyapı donanımını kazandırmaktır. Bu aşamada öğretici-öğrenci
işbirliği ve uyumu da ayrı bir önem taşır. 




References

  • Kuckertz, Ervin (1970). Piyano Eğitimi Ders Notları. Köln Hochschule für Musik, Basılmamış.
  • Neuhaus, Heinrich (1967). Die Kunst des Klavierspiels. Deutchland: Musikverlage Hans Gerig.
  • Varro, Margit (1998). Der lebendige Klavierunterricht: seine Methodik und Psychologie. Berlin-Leipzig: Simrock.

Different Methods and Techniques in Piano Teaching

Year 2017, Issue: 11, 49 - 62, 27.12.2017

Abstract








Playing the piano and polyphonic music is realized both “physically” and
“mentally”, therefore it is very important that education should be carried out
systematically and uninterruptedly parallel to preliminary study of musical notes.
That’s why it is extremely important that instructor’s piano education (pedagogy)
should be very well equipped. Starting from right form of sitting, exercises of terms
and concepts as explained in the following article with examples, should
systematically upskill the pianist candidate. Otherwise, the candidate will inevitably
face with first physical later psychological problems as the level of education level
increases. Thus, primary reason and goal of this article is to cultivate the pianist
candidate with infrastructure by which he/she will cope with the hard marathon of
piano education. 




References

  • Kuckertz, Ervin (1970). Piyano Eğitimi Ders Notları. Köln Hochschule für Musik, Basılmamış.
  • Neuhaus, Heinrich (1967). Die Kunst des Klavierspiels. Deutchland: Musikverlage Hans Gerig.
  • Varro, Margit (1998). Der lebendige Klavierunterricht: seine Methodik und Psychologie. Berlin-Leipzig: Simrock.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

S. Aslı Gedı̇klı̇-yılmazçetı̇n This is me

Publication Date December 27, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 11

Cite

APA Gedı̇klı̇-yılmazçetı̇n S. A. (2017). PİYANO ÖĞRETİMİNDE FARKLI YÖNTEMLER VE TEKNİKLER I. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(11), 49-62. https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi.515568
AMA Gedı̇klı̇-yılmazçetı̇n SA. PİYANO ÖĞRETİMİNDE FARKLI YÖNTEMLER VE TEKNİKLER I. EKOD. December 2017;(11):49-62. doi:10.31722/konservatuvardergisi.515568
Chicago Gedı̇klı̇-yılmazçetı̇n S. Aslı. “PİYANO ÖĞRETİMİNDE FARKLI YÖNTEMLER VE TEKNİKLER I”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, no. 11 (December 2017): 49-62. https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi.515568.
EndNote Gedı̇klı̇-yılmazçetı̇n SA (December 1, 2017) PİYANO ÖĞRETİMİNDE FARKLI YÖNTEMLER VE TEKNİKLER I. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 11 49–62.
IEEE Gedı̇klı̇-yılmazçetı̇n S. A., “PİYANO ÖĞRETİMİNDE FARKLI YÖNTEMLER VE TEKNİKLER I”, EKOD, no. 11, pp. 49–62, December 2017, doi: 10.31722/konservatuvardergisi.515568.
ISNAD Gedı̇klı̇-yılmazçetı̇n S. Aslı. “PİYANO ÖĞRETİMİNDE FARKLI YÖNTEMLER VE TEKNİKLER I”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 11 (December 2017), 49-62. https://doi.org/10.31722/konservatuvardergisi.515568.
JAMA Gedı̇klı̇-yılmazçetı̇n SA. PİYANO ÖĞRETİMİNDE FARKLI YÖNTEMLER VE TEKNİKLER I. EKOD. 2017;:49–62.
MLA Gedı̇klı̇-yılmazçetı̇n S. Aslı. “PİYANO ÖĞRETİMİNDE FARKLI YÖNTEMLER VE TEKNİKLER I”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, no. 11, 2017, pp. 49-62, doi:10.31722/konservatuvardergisi.515568.
Vancouver Gedı̇klı̇-yılmazçetı̇n SA. PİYANO ÖĞRETİMİNDE FARKLI YÖNTEMLER VE TEKNİKLER I. EKOD. 2017(11):49-62.