Piyano çalma ve çoksesli müzik, hem “bedensel” hem de “zihinsel” gerçekleşen bir
etkinlik olduğundan, ön çalışmaların nota öğretimine koşut olarak aksatmadan ve
düzenli bir biçimde yapılması büyük önem taşır. İşte bu nedenle, öğreticinin piyano
eğitimi (pedagojisi) konusunda donanımlı olması çok önemlidir. Doğru oturuştan
başlayarak, makalede örneklerle açıklanan teknik terim ve kavramlarla alıştırmaların
piyanist adayına sistematik olarak kazandırılması gerekir. Aksi halde, adayın, seviye
ilerledikçe önce fiziksel sonra ruhsal (psikolojik) sorunlarla karşılaşması kaçınılmaz
olur. Bu nedenle çalışmanın temel amacı, piyanist adayına bu zorlu maratonu
götürebilecek altyapı donanımını kazandırmaktır. Bu aşamada öğretici-öğrenci
işbirliği ve uyumu da ayrı bir önem taşır.
Parmak vuruşu piyano teknik alıştırma uygu ve kırık uygu (arpej) yöntem.
Playing the piano and polyphonic music is realized both “physically” and
“mentally”, therefore it is very important that education should be carried out
systematically and uninterruptedly parallel to preliminary study of musical notes.
That’s why it is extremely important that instructor’s piano education (pedagogy)
should be very well equipped. Starting from right form of sitting, exercises of terms
and concepts as explained in the following article with examples, should
systematically upskill the pianist candidate. Otherwise, the candidate will inevitably
face with first physical later psychological problems as the level of education level
increases. Thus, primary reason and goal of this article is to cultivate the pianist
candidate with infrastructure by which he/she will cope with the hard marathon of
piano education.
Arpeggio and chord finger hit method piano technique exercise
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 11 |