Dil öğretiminde öğrencilere kazandırılması hedeflenen becerilerden biri de nitelikli okumanın göstergesi olan akıcı okuma becerisidir. Akıcı okuma, okuma eğitiminin temel amacı olarak görülen anlama ile ilişkilendirildiğinden akademik araştırmalarda akıcı okuma becerisinin çok yönlü ele alınması bu becerinin ve bu beceriyle ilişkili diğer becerilerin geliştirilmesine katkı sağlayacaktır. Bu araştırmada akıcı okuma becerisi ile ilgili yapılan çalışmaların bir araya getirilerek sentezlenmesi ve bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda tezlerin ve makalelerin incelenmesinde betimsel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Tezler yayımlandığı yıl, konu alanı, enstitü, üniversite, yöntem, anahtar sözcükler ve çalışma grubuna göre makaleler ise enstitü dışında aynı kategoriler altında incelenmiş ve her bir bulgu için tablolar oluşturulmuştur. Çalışma 2002-2021 yılları arasında sınırlı olup bu yıllar arasında Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Arama Merkezi, Google Akademik ve Sobiad sitelerinden ulaşılabilen tezler ve makaleler çalışma kapsamına alınmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada akıcı okuma ile ilgili 2002-2021 yılları arasında toplam 73 tez, 193 makale olmak üzere toplam 266 çalışma tespit edilmiştir. Belirtilen kategoriler doğrultusunda bulgular elde edilmiş ve ulaşılan sonuçlardan hareketle çeşitli öneriler getirilmiştir.
Okuma akıcı okuma Ulusal Tez Merkezi okuduğunu anlama okuma prozodisi. Reading fluent reading National Thesis Center reading comprehension reading prosody.
One of the skills aimed to be acquired by students in language teaching is fluent reading skills. Since fluent reading is associated with comprehension, which is seen as the main purpose of reading education, multidimensional handling of fluent reading skills with academic research will contribute to the development of this skill and other skills related to this skill. In this study, it is aimed to gather and synthesize the studies on fluent reading skills and to evaluate them from a holistic perspective. In line with the purpose of the study, the document analysis method, one of the descriptive research approaches, was used in the examination of theses and articles. According to the year the theses were published, subject area, institute, university, method, keywords and study group, the articles were examined under the same categories outside the institute and tables were created for each finding. The study was limited between 2002-2021, and theses and articles that can be accessed from the Higher Education Institution National Thesis Search Center, Google Scholar and Sobiad sites were included in the study. The obtained data were analyzed by descriptive analysis method. In the research, a total of 266 studies, including 73 theses and 193 articles, were identified between 2002-2021 on fluent reading. Findings were obtained in line with the specified categories and various suggestions were made based on the results obtained.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | October 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 9 |