Bu araştırmanın amacı ortaokul 7.
ve 8. sınıf öğrencilerinin Enneagram kişilik tipleriyle akademik başarıları
arasında bir ilişki olup olmadığının belirlenmesidir. Çalışmada betimsel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın
evreni, 2017-2018 Eğitim-öğretim yılında Kocaeli İzmit içersinde öğrenim gören 7.
ve 8. sekizinci sınıf öğrencileri, örneklemi ise bu evrenden uygun örnekleme
yöntemi ile belirlenen 122
öğrencidir. Verilerin analizinde Pearson korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, her bir kişilik tipinin ilişki düzeyleri
değişmekle birlikte bir değeriyle anlamlı ilişkiler içinde olduğu söylenebilir.
Ders başarılarının bazı dersler arasında yakından ilişkili olduğu gözlenmiştir.
Öğrencilerinin Enneagram Kişilik Tipleri ile akademik başarıları arasında düşük
düzeyde olmakla birlikte anlamlı bir ilişki olduğu söylenebilir. Akademik
başarı ile en çok ilişkili olan kişilik özelliklerinin; başarı odaklı,
mükemmeliyetçi ve maceracı, en az ilişkili olan kişilik özelliklerinin ise barışçıl,
yardımsever, sorgulayıcı ve özgün kişilik özellikleri olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
**