Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Enneagram Kişilik Tipleri ve Akademik Başarı (Kocaeli - İzmit İlçesi 7. ve. Sınıf Örneği)

Yıl 2020, , 149 - 158, 30.06.2020
https://doi.org/10.35343/kosbed.526020

Öz




             Bu araştırmanın amacı ortaokul 7.
ve 8. sınıf öğrencilerinin Enneagram kişilik tipleriyle akademik başarıları
arasında bir ilişki olup olmadığının belirlenmesidir.
Çalışmada betimsel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama
yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın
evreni, 2017-2018 Eğitim-öğretim yılında Kocaeli İzmit içersinde öğrenim gören 7.
ve 8. sekizinci sınıf öğrencileri, örneklemi ise bu evrenden uygun örnekleme
yöntemi ile belirlenen
122
öğrencidir. Verilerin analizinde Pearson
korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,  her bir kişilik tipinin ilişki düzeyleri
değişmekle birlikte bir değeriyle anlamlı ilişkiler içinde olduğu söylenebilir.
Ders başarılarının bazı dersler arasında yakından ilişkili olduğu gözlenmiştir.
Öğrencilerinin Enneagram Kişilik Tipleri ile akademik başarıları arasında düşük
düzeyde olmakla birlikte anlamlı bir ilişki olduğu söylenebilir. Akademik
başarı ile en çok ilişkili olan kişilik özelliklerinin; başarı odaklı,
mükemmeliyetçi ve maceracı, en az ilişkili olan kişilik özelliklerinin ise barışçıl,
yardımsever, sorgulayıcı ve özgün kişilik özellikleri olduğu söylenebilir.




Kaynakça

  • Aycan, K. (2017). Dokuz Tip Mizaç Modeli ile Aktif Müzik Eğitimi Uygulamalarının İlişkisi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 37(3).
  • Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Erdoğdu, Y. (2007). Ana-Baba Tutumları ve Öğretmen Davranışları ile Öğrencilerin Akademik Başarıları Arasındaki İlişkiler. SAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 14. ISSN: 1303-0310, (20.05.2016).
  • Fer, S., Cırık, İ. ,(2007). Yapılandırmacı Öğrenme-Kuramdan Uygulamaya. İstanbul: Morpa Yayınları
  • Kamineni, R. (2005). The next stage of psychographic segmentation: Usage of the Enneagram. Journal of American Academy of Business, 6(1), 315-320. Erişim adresi: https://tr.scribd.com/document/207124937/The-Next-Stage-of-Psychographic-Segmentation-Usage-of-Enneagram
  • Özeren, U. (2017). Yarın, bugünün içinde yaşanır. "Dokuz tip mizaç modeli".http://ekampus.orav.org.tr/blogger/ugurozeren/page/43605/yarin--bugunun-icinde-yasanir-dokuz-tip-mizac-modeli--'den 12.02.16 tarihinde alıntılanmıştır.
  • Palmer, H. (1991). The Enneagram: Understanding Yourself and the Others in Your Life. Harper Press. SanFrancisco.
  • Randall, S. (1979). The Development of an Inventory to Assess Enneagram Personality Type, PhD Dissertation California Institute of Assian Studies.
  • Riso, D.R., Hudson, R. (1999). The Wisdom of the Enneagram, New York: Bantam Books, Usa.
  • Park, J. W., Ha, N. S. (2014). Communication apprehension and performance of using communication skills according to nursing students' enneagram personality types. Korean Journal of Stress Research, 22(4), 169-180.
  • TDK (2018). Büyük Türkçe Sözlük. Erişim adresi: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts
  • Turan, H., Şahin, İ., Altın, E. N. (2018). Ortaöğretim Öğrencilerinin Kişilik Özellikleri ve Boş Zaman Değerlendirme Tercihleri (Kocaeli Örneği). Turkish Studies. Information Technologies & Applied Sciences, 13(19), 1808-1820. DOI: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13803,
  • Wagner, J. P., Walker, R. E. (1983). Reliability and validity study of a sufi personality typology: the enneagram. Journal of Clinical Psychology, 39(5), 712-717.
  • Zinkle, T. (1974). A pilot study toward the validation of the Sufi personality typology. Dissertation Abstracts International-B, 35, 2418
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Turan 0000-0002-8921-1917

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Turan, H. (2020). Enneagram Kişilik Tipleri ve Akademik Başarı (Kocaeli - İzmit İlçesi 7. ve. Sınıf Örneği). Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(39), 149-158. https://doi.org/10.35343/kosbed.526020

**